2024-02-12, 11:31
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle

Såg en kort lajv på Julias insta, där hon satt idag och inväntade telefonsamtal från soc, från ett hotellrum. Någon frågade varför hon och Chloe var på ett hotell, svaret blev kaxigt: varför inte?!

Sen bedyrade hon att hon älskade Anjo och han var så snäll...🙄

Att Julias beteende är problematiskt är solklart. Många i tråden gillar att lägga Chrippas labila beteende på Linnea. Men jag tror snarare att Julia och Chrippa har en destruktiv relation. Varje gång man försökt trycka ihop dom har det bara blivit bajs, tror inte Julia är så lätt att ha och göra med. Syns ganska väl när hon är live.

Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Det är ju bra att hon tagit sig i kragen. Dock bör hon inte använda barnet i sina sociala medier som dragkrok.
Men hon verkar vara rätt omdömeslös hon med tyvärr.

Hur har hon tagit sig i kragen? Genom att låtsasjobba som influencer? Hennes följare sympatiföljer henne just nu, Julia lever ett riktigt trist och händelsefattigt liv. Dom följarna kommer försvinna så fort allt det här dött av.
Knappt så folk kollar på Anjo.

Hybris på dom alla.
Citera
2024-02-12, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Men den påstådda ninjasparken rörde ju inte Chloe och säger ju inget om Linneas agerande mot henne. Det var ju något mellan Linnea och Chrippa.
Frågan här gällde väl vem som drog igång uttalandet om att Linnea slagit Chloe och det var väl dels genom Julia och Anjos "förhör" med Chloe då det kom fram först och då lyftes det hur hon berättat om detta den 25/12 också. Sedan stod det ju även i "Chrippas papper" samt att han berättade om att Linnea skulle slå honom men hur han dodgade och hon istället slog Chloe. Så även om Chloe inte var måltavlan för slaget har hon möjligtvis vistats i miljön med slag som utdelas och det låter inte jättebra det heller ju.
Linnéa är den mest trovärdiga i detta.
Jag har sett så många klipp och interaktioner mellan henne och Chloé att jag med varm hand kan säga att hon är en stor trygghet för Chloé och det bör "alla" ha sett, men ändå så ska hon utmålas som hin håle...

Jag hoppas att Linnéa fortsätter hålla huvudet högt och inte backar för hatattackerna.

Hon har sett "vänner" utnyttja situationen, Seracia och Anahita, som båda har vuxit upp på institutioner som sis och bup... sånt gör saker med människor.

Linnéa, jag tror på dig
Citera
2024-02-12, 11:37
Avslutad
Citat:
Ja det var väl så det började åtminstone men även Chrippa pratade ju om det själv samt att det var skrivet i hans lilla "självbiografi" från häktet så han byggde ju upp det än mer genom att faktiskt berätta om det själv.
Dock har jag ju utifrån Linneas återgång till Chrippa och hur hon börjat lägga upp sånt hon gjort med den attityden hon haft tappat all sympati och tro på henne också även om jag ju backade henne så länge bevisen enbart bestod av klippta prints. Och alla i detta drama är lika stora skitstövlar (även om Chrippa och Anjo är något värre i mitt tycke) men Linnea är definitivt inte oskyldig hon heller.
Chrippa släpptes och sammanstrålade med Jocke, Anjo, Gustav och Julia. Där fick han hela manuset (biografin/dagboken) serverad, bara att läsa in sig...
Jocke och gänget hade fixat allt, bara han sket i psykopatbruden så skulle han bli K U N G, Linnéa hade dom krossat...trodde dom
Citera
2024-02-12, 11:44
Avslutad
Citat:
Ja det var väl så det började åtminstone men även Chrippa pratade ju om det själv samt att det var skrivet i hans lilla "självbiografi" från häktet så han byggde ju upp det än mer genom att faktiskt berätta om det själv.
Dock har jag ju utifrån Linneas återgång till Chrippa och hur hon börjat lägga upp sånt hon gjort med den attityden hon haft tappat all sympati och tro på henne också även om jag ju backade henne så länge bevisen enbart bestod av klippta prints. Och alla i detta drama är lika stora skitstövlar (även om Chrippa och Anjo är något värre i mitt tycke) men Linnea är definitivt inte oskyldig hon heller.
Det där "brevet" till Jocke, och "frieribrevet", skrivet med tusch, är absolut inte författat av Christofer i fängelset.
Lika trovärdigt som att Julia skulle fått smuggla in ett brev till Chrippa när han satt med fulla restriktioner...
Citera
2024-02-12, 11:53
Medlem
Citat:
Linnéa är den mest trovärdiga i detta.
Jag har sett så många klipp och interaktioner mellan henne och Chloé att jag med varm hand kan säga att hon är en stor trygghet för Chloé och det bör "alla" ha sett, men ändå så ska hon utmålas som hin håle...

Jag hoppas att Linnéa fortsätter hålla huvudet högt och inte backar för hatattackerna.

Hon har sett "vänner" utnyttja situationen, Seracia och Anahita, som båda har vuxit upp på institutioner som sis och bup... sånt gör saker med människor.

Linnéa, jag tror på dig

Ja jag förstår hur du menar och ensam med Chloe tror jag inte hon är farlig alls så så långt är jag med dig men i kombination med Chrippa och att de triggar varandra så blir de ett problem och då ska de inte vara i närheten av Chloe då de uppenbarligen i utbrotten mot varandra och även Chrippas utbrott mot Julia sätter Chloe i en situation ett barn inte ska vara i. Och på så sätt är Linnea bidragande också.

Citat:
Chrippa släpptes och sammanstrålade med Jocke, Anjo, Gustav och Julia. Där fick han hela manuset (biografin/dagboken) serverad, bara att läsa in sig...
Jocke och gänget hade fixat allt, bara han sket i psykopatbruden så skulle han bli K U N G, Linnéa hade dom krossat...trodde dom

Jo men han hade ju inte behövt spela med för det är ju väldigt uppenbart att om han blir påkommen med att ljuga som nu att hans kungaroll precis som hans flexliv i övrigt enbart är ett luftslott som väntat på att explodera.
Och visst hade de tryckt ner Linnea rejält och då var jag på "hennes sida" utifrån att jag var helt emot drevet och sen länge varit emot både Chrippa och Anjo - och hennes tystnad var respektabel och jag hade förhoppningarna att hon skulle hålla sig borta och låta utredningen avgöra allt men med hennes återgång och hur hon agerar nu så är all respekt och förhoppningar om att hon skötte det bra helt bortblåst. Hade hon nu haft lite vett hade hon ju inte åkt till Chrippa överhuvudtaget när Chloe var där då hon inte kan ha undgått att veta vad som händer.
Och att avtalet med soc existerat tror jag nu med tanke på vilka följder det ju faktiskt fick, om det inte existerat hade nog inte myndigheterna gjort som de gjorde.
Citera
2024-02-12, 12:12
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Och att avtalet med soc existerat tror jag nu med tanke på vilka följder det ju faktiskt fick, om det inte existerat hade nog inte myndigheterna gjort som de gjorde.

Vilka följder fick det och vad menar du att myndigheterna gjort?
Citera
2024-02-12, 12:13
Medlem
bratworsts avatar
Ber till gudarna att FU inte läggs ner igen. Chrippa gör slut. Och Linnea gör en del två. Men förhoppningsvis har Linnea delat med sig av sina bevis (om dessa finns, antar att det skulle vara del två), så att det räcker att fortsätta utan henne.
Citera
2024-02-12, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Vilka följder fick det och vad menar du att myndigheterna gjort?

Ja uppenbarligen att Chloe blev tagen därifrån och hur situationen är nu från båda sidor 🤷🏼
Citera
2024-02-12, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Låter som valfri white trash-familj ute i landet minus steroidanvändandet men har svårt att se hur det skulle vara skadligt för Chloe. Jag kan iofs hålla med om att white trash-människor inte borde skaffa barn men det är en större diskussion.

Det är ju inte lagligt så vill han skjuta upp i röven får han flytta till ett land där det är lagligt.
Uppenbarligen har han problem med humöret och det kan absolut vara en bieffekt. Han är ostabil och aggressiv och svänger snabbt.
Skulle aldrig sätta ett barn i hans närhet.
Citera
2024-02-12, 12:33
Avslutad
Citat:
Chrippa har obehandlad ADHD. Hans knarkande har inte gjort saken bättre och gjort hans behov av konstgjorda dopaminer högt och konstant. Därför är han med L. Det konstanta dramat det innebär att vara med en BPD-person ger de där kickarna han måste ha och som han inte får med Julia då hon är för stabil och normal. Chrippa vill aldrig någonsin ha tråkigt och det får man inte med en BPD-patient. Det är den enda logiska förklaringen jag kan komma på med tanke på att kvinnan bevisligen är skadlig för både honom och hans dotter. Han vet att det är fel val men han är för svag för att stå emot sina instinkter. Jämför med drog- eller sexmissbruk.

Jag tror att alla som följt denna parodi och arbetat inom psykiatrin, eller med denna typ av klientgrupp, kan anse att din analys är hyfsat träffsäker. C kan inte ha tråkigt, han kan inte vara själv, han är i en ständig känslomässig berg-och-dalbana som kryddas av dopaminrus. Genom att slänga en snygg eips-brud i hans knä så finns mixen för det destruktiva beteende och besatthet av kvinnan som alla nu kunnat åskåda.

Citat:
Oavsett om hon fysiskt har misshandlat Chloe eller inte är det uppenbart att hon är skadlig för henne med tanke på hur hon skriver och pratar om henne. Det är absolut inte ett normalt beteende att prata så om ett litet barn...

Stämmer. Det lilla som visats gällande L, även hennes egen filmproduktion, är stark varningsflagg. Både sett till bedömningen att vara ansvarig för barn eller vara i en relation. Intressant att så många inte verkar se det.

Citat:
Det svänger mycket i hans historier. Notorisk lögnare.

Citat:
Ursprungligen postat av toonajnwan
Enligt han själv har inget av det han sagt varit sant, och kommer aldrig vara, någonsin. Det är alla andra det är fel på, inte turturparet.

Att i ena stunden häva ur sig förskräckligheter om L, där han avslöjar att han låtit dottern utsättas för fruktansvärt relationsklimat och Ls osympatiska lite lätt rubbade beteende, är inte till hans fördel. Kappvändningen innebär att han är omdömeslös, respektlös, ansvarslös och egoistisk även gentemot sin dotter. Sedan ljuger han, gränslöst, också.

Citat:
Tror inte C ensam utgör en fara för Chloe mer än skyhögt sockerintag.

"Tror" inkluderas inte i socialtjänstens utredning, misstanke om att barn KAN fara illa innebär alltid inblandning från socialtjänsten. Eftersom J och C är separerade underlättas socialtjänstens arbete med tanke på att de då har möjligheten att placera barnet hos mamman (som kanske inte är toppenmorsa men uppnår rimlig lägstanivå).

Min åsikt utifrån allt detta material som släppts enbart från C själv:
C är omogen, gränslös, omdömeslös, respektlös, ansvarslös, egoistisk och han ljuger. Han är med andra ord inte i skick att vara vårdnadshavare med boende. Umgänge där han får vara lekfarsa klarar han däremot säkert med beröm godkänt.
Citera
2024-02-12, 12:35
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ja uppenbarligen att Chloe blev tagen därifrån och hur situationen är nu från båda sidor 🤷🏼

Fast vi vet ju inte hur hon kom därifrån? Soc brukar inte komma med polis bara sådär utan det är en process.

Tror snarare Jocki övertalade Chrippa att låta Chloe följa med pga att Linnea var där.

https://soctanter.malmo.se/fraga/6780

https://lawline.se/answers/far-en-vardnadshavare-hindra-umgange-med-en-brottsmisstankt-vardnadshavare

Svaret här är ganska intressant. Jag har svårt att tro att det finns några begränsningar som involverar Linnea efter så kort tid, där man kan få ut soc och polis med ett samtal.
Senast redigerad av Nariiouh 2024-02-12 kl. 12:41.
Citera
2024-02-12, 12:42
Medlem
Citat:
Frågan är ju varför hon måste köra en lajv? Hon borde lugna ner sig och fokusera på barnet istället och skaffa ett jobb. I mina ögon är hon lika sunkig som outar både det ena och det andra.
Hon bör bete sig som de bättre och ansvariga personen kan man tycka.
Du har ju svaret själv i din fråga. Hon kör lajvs, privat insta, osv osv, för att hon inte ska behöva ta ett vanligt jobb så att säga. Det är ju klart hon också ser möjligheten i detta drev, att växa och på så sätt utöka chansen till att man kan leva på det. Jag vettefan om hon är så jättebra som alla målar upp henne till, vill inte uttala mig fel men jag har mina åsikter.

Problemet med detta är bara att förr eller senare dör hypen om detta ut. Och när det dör ut, då dör hennes sociala medier ut. Hon har inte den personligheten eller drivet som dom runt henne i sånt här. Men jag hoppas likväl för hennes och Chloes skull att hon cashar in bra, och kan leva bra så länge det går genom detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in