2024-02-12, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbanett
”avvikande maskat beteende” ?? Vad innebär maskat? Jag har sett i domarna att de påstår detta om barnen men ingenstans framkommer vad det är för något barnen gör som anses som sexuellt beteende. Det är ju ganska avgörande vad för typ av handlingar det rör sig om. Jag hade så gärna velat läsa hela utredningen. Varför finns inte den ute? Lilla hjärtats utredningar fanns ju ute med alla detaljer och yttrande från diverse. Borde väl gå att få tag i tycker man
Utredningar går självfallet inte att få tag på precis som man inte kan få tag på andras sjukjournaler
2024-02-12, 11:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Hon säger att barnen är så stora nu så det är ingen idé att träffas för de har inget band längre och ja hon anklagade även deras pappa för att vara peddo.
Jag kan inte förstå hur man ens kan tänka så att näe det är ingen idé att lära känna mina barn igen för det har gått många år.
Måste svida för de barnen att se hur hon lägger ner hela sin själ i det yngsta barnet.

Jag får känslan att den stora grejen här är att "dom" tagit nåt som är Marlenes. Inte hennes känslor för barnet i sig även om jag säkert tror hon älskar sin söön, på sitt sätt. Hennes låtsasgråt och krokodiltårar som hon stänger av och på som en kran en liten stund i bland när det passar henne styrker detta.

Är rätt övertygad om att det var samma sak med de tidigare ungarna och jag är helt säker på att hon kommer att "tröttna" på detta barnet med. Antingen drar hon till Brasilien, eller drar hon till Gambia och lever loppan en sväng och då man faktiskt måste klara sig själv på riktigt i dom länderna så är hon snart tillbaka i det hemska mafia-sverige och uppbär försörjningsstöd igen.
Och jag håller det inte för otroligt att hon hinner göra ett barn till innan hon helt enkelt blir för gammal.
2024-02-12, 11:24
Medlem
tragiskt vilka tankar o hur Marlene beter sig i liven nu
2024-02-12, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
I domar står det om barnen har avvikande maskat beteende gentemot varandra .
Det med ammande har barnen själva tydligen sagt och eftersom de inte ammats efter 2 månaders ålder kan de inte likt långtidsammade barn ha minnen av att ha ammats eller ens komma på tanken att säga något sådant

Har läst domar, står inget sånt
2024-02-12, 12:17
Avslutad
Fy attan vad triggad man blir när Marlene sitter och säger "Mmh-hmm" med sitt hånfulla tonfall till alla som ger henne oförtjänt tid och tillmötesgående i telefon. Vill bara örfila upp henne så hårt.
Har full förståelse för hennes ex om han gjorde det.
2024-02-12, 12:26
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lailatjej
Jag får känslan att den stora grejen här är att "dom" tagit nåt som är Marlenes. Inte hennes känslor för barnet i sig även om jag säkert tror hon älskar sin söön, på sitt sätt. Hennes låtsasgråt och krokodiltårar som hon stänger av och på som en kran en liten stund i bland när det passar henne styrker detta.

Är rätt övertygad om att det var samma sak med de tidigare ungarna och jag är helt säker på att hon kommer att "tröttna" på detta barnet med. Antingen drar hon till Brasilien, eller drar hon till Gambia och lever loppan en sväng och då man faktiskt måste klara sig själv på riktigt i dom länderna så är hon snart tillbaka i det hemska mafia-sverige och uppbär försörjningsstöd igen.
Och jag håller det inte för otroligt att hon hinner göra ett barn till innan hon helt enkelt blir för gammal.

Jag förstår helt ärligt alla dessa föräldrar som får barn omhändertagna och sen bestämmer sig för att skaffa ett nytt barn, är de tröga på riktigt? Men ja det skulle inte förvåna mig om hon gjorde det tyvärr.
Kan det inte vara hennes psykiska ohälsa som gör att hon pendlar så?
Jag är kanske naiv men det känns äkta när hon gråter även om det, som du säger, nog är mycket att något som tillhör henne har tagits bort. Han är ju hennes gåva från Gud säger hon ofta och att hon inte hittat honom på soptippen utan har fött honom.
2024-02-12, 12:27
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funtade007
Att gå till åtal med en narcissist är oftast mer plågsamt än att stå upp för sig själv. Bäst är att möta dom med tystnad.
Hemskt ändå, alla kan ju lätt få tag på hans namn och jag tror hon nämner det inland om jag minns rätt. Sen säger hon att man aldrig ska nämna namn och att hon aldrig gör det men det gör hon ju hela tiden.
2024-02-12, 12:28
Medlem
när är en stora rpu?
2024-02-12, 12:32
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
PAS blev orosanmäld av sin dagliga verksamhet när de fick reda på graviditeten genom att hon ville ha arbetsgivarintyg för att kunna söka föräldrapenning , hon hade mängder med insatser i flera år innan barnen omhändertogs efter att pappan inte längre var med i bilden .
Hon förstår inte ens att det inte är ett jobb 😔
All denna smärta hade kunnat undvikas med obligatorisk P-sputa eller P-stav 🤷🏻‍♀️
2024-02-12, 12:41
Medlem
Inanna-1921s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
när är en stora rpu?
Jag förstod det som att den skulle vara om två veckor. Så tvåå veckor efter hon var där men har glömt när det var tyvärr.
2024-02-12, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inanna-1921
Jag förstår helt ärligt alla dessa föräldrar som får barn omhändertagna och sen bestämmer sig för att skaffa ett nytt barn, är de tröga på riktigt? Men ja det skulle inte förvåna mig om hon gjorde det tyvärr.
Kan det inte vara hennes psykiska ohälsa som gör att hon pendlar så?
Jag är kanske naiv men det känns äkta när hon gråter även om det, som du säger, nog är mycket att något som tillhör henne har tagits bort. Han är ju hennes gåva från Gud säger hon ofta och att hon inte hittat honom på soptippen utan har fött honom.
De skaffar ofta de nya barnen med en ny partner eller så har de bytt kommun i hopp om att de inte ska bli anmälda även där . Finns ett par i storbritannien som fått en 10-12 barn omhändertagna där de sagt att de kommer att föda barn så länge de går i tron att de någon gång får behålla dem hemma ..
2024-02-12, 13:05
Medlem
Inanna-1921s avatar
Så nu berättar Lejonmamma om hur en som jobbade på HVB-hemmet skrev att hon hade suttit och lekt med sonen och sonen hade sagt att han och hans mamma brukar leka men han får inte säga det till någon.
Hm 🤔

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in