2024-02-12, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Intressant att en av nämndemännen som var en KVINNA tyckte att mannen skulle frikännas, man tycker att en kvinna borde ha mer empati mot en annan kvinna men tydligen inte.
En kvinnas värsta fiender är oftast andra kvinnor.
Ja det är sjukt :/
Citera
2024-02-12, 08:19
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afie
Gud vilken pisstråkig jävla kommentar.

Tonåringar kan vara mellan 13 upp till 18 år. När dom är 18 är dom myndiga och räknas då som vuxna: https://www.1177.se/Stockholm/barn--gravid/sa-vaxer-och-utvecklas-barn/barnets-utveckling/tonaringar-13-18-ar/

Visade sig att du inte visste ett skit din jävla nolla.
Tonåring är man från tretton till nitton års ålder.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Tonåring

Från Svenska akademins Ordbok: ”åldern från 13 till 19 år”.

Sidan du hittat visar på olika stadier i människans utveckling från barn till vuxen. Den visat inte definitioner.
Citera
2024-02-12, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon bad inte om att få träffa honom - Chefen ordande mötet.

”…hon var positivt inställd till idén.”
Det var alltså en idé som, som hon var positivt inställd till, din lögnaktiga apa.
Citera
2024-02-12, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allmenbildad44
Ja det är sjukt :/

Eller så är det en vettig nämndeman som tycker att åklagaren faktiskt ska kunna bevisa att den tilltalade begått brottet innan han döms till fängelse.
Men ni gör det omedelbart till en könsfråga…
Citera
2024-02-12, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Hur menar du? Ska rättsäkerheten i Sverige bero på vilket kön som nämndemännen har? Ska en kvinnlig nämdeman ha andra beviskrav än en manlig? Om förutsätter att man ska ha större empati för en av samma kön i rättsprocesser så vore det ju ett enormt problem.

Det är exakt det som avses.

Kvinnor och män ser på det annorlunda och kvinnor verkar döma kvinnor hårdare..

Att det är en kvinnlig nämndeman som går mot strömmen och står ut och vill fria pga detta ses som problematiskt i inlägget.
Citera
2024-02-12, 08:38
Moderator
Parongatans avatar
Är det killen som finns med på ett par av La*ra S*g*rlöfs bilder från 2016 när hon blivit mamma? Hon, Våldtäkts-Molarinen och en Paradise Hotel-ADHD-partyknarkarkille är skrivna på samma adress i centrala Göteborg.
Citera
2024-02-12, 08:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Självklart ska ingen dömas utan bevis. Där du och jag skiljer oss är att du tycker att endast vittnesmål inte bör vara tillräckliga bevis (för att de KAN ljuga) medans jag tycker att de är tillräckligt. Desamma anser rätten.

Bara när det gäller våldtäkter. Det är nästan lika stor risk att dömas för våldtäkt som det är att frias för olaga hot med samma bevisning.
Menar du att det låter rimligt?

Citat:
Nu vet vi ju inte vilka bevis som förekommit i detta fall.

Det har du rätt i, fupen hade varit intressant att läsa.

Dock får vi ju reda på ganska mycket i artikeln. T ex verkar det inte finnas någon teknisk bevisning alls och all ”bevisning” utgår enbart från hennes ord, vilket är vansinnigt.

Citat:
Att du inte är nöjd med hur rättsystemet fungerar känns irrelevant för detta fall

Det är givetvis ytterst relevant då de här domarna är fullständigt rättsvidriga.

Och innan du börjar dumma dig om att jag skulle vara kvinnohatare/våldtäktsman/incel osv osv, så kan jag meddela att jag tycker att våldtäktsmän bör kastreras innan de låses in på livstid och att jag faktiskt får ligga, med samtycke såklart, flera gånger i veckan. Så ge fan i argumentationsfelen och håll dig till sakfrågan.

Med det sagt så ska det bevisas bortom rimlig tvivel att brott begåtts innan någon döms för brottet, det görs inte i de här målen.
När det gäller andra brottstyper så är beviskraven löjligt höga och andra brottslingar blir friade i parti och minut på de mest orimliga grunderna men det är helt tvärt om i sexualmål. Tycker du verkligen att det är okej?
Citera
2024-02-12, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Bara när det gäller våldtäkter. Det är nästan lika stor risk att dömas för våldtäkt som det är att frias för olaga hot med samma bevisning.
Menar du att det låter rimligt?

Det har du rätt i, fupen hade varit intressant att läsa.

Dock får vi ju reda på ganska mycket i artikeln. T ex verkar det inte finnas någon teknisk bevisning alls och all ”bevisning” utgår enbart från hennes ord, vilket är vansinnigt.

Det är givetvis ytterst relevant då de här domarna är fullständigt rättsvidriga.

Och innan du börjar dumma dig om att jag skulle vara kvinnohatare/våldtäktsman/incel osv osv, så kan jag meddela att jag tycker att våldtäktsmän bör kastreras innan de låses in på livstid och att jag faktiskt får ligga, med samtycke såklart, flera gånger i veckan. Så ge fan i argumentationsfelen och håll dig till sakfrågan.

Med det sagt så ska det bevisas bortom rimlig tvivel att brott begåtts innan någon döms för brottet, det görs inte i de här målen.
När det gäller andra brottstyper så är beviskraven löjligt höga och andra brottslingar blir friade i parti och minut på de mest orimliga grunderna men det är helt tvärt om i sexualmål. Tycker du verkligen att det är okej?

Återigen; vill du diskutera den juridiska legimiteten av att döma våldtäktsfall enbart utifrån vittnesmål känns de mer som en juridisk diskussion. Kanske denna tråd passar bättre
(FB) Dömd för våldtäkt utan bevis?
Citera
2024-02-12, 08:53
Medlem
rex144s avatar
Det som ska ha hänt på toaletten behöver inte vara regelrätt samlag det kan handla om att han fört in fingrar i hennes slida och tvingat henne att suga hans kuk.
Men troligen så har han knullat henne.
Det är nog inte hans första våldtäkt och varje gång vågar han mer.
Senast redigerad av rex144 2024-02-12 kl. 08:55.
Citera
2024-02-12, 08:55
Medlem
powlices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Intressant att en av nämndemännen som var en KVINNA tyckte att mannen skulle frikännas, man tycker att en kvinna borde ha mer empati mot en annan kvinna men tydligen inte.
En kvinnas värsta fiender är oftast andra kvinnor.

Hade det varit en man som frikände så hade diskussionen varit åt andra hållet. Empati är kanske inte det som styr våra domstolar..
Citera
2024-02-12, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Återigen; vill du diskutera den juridiska legimiteten av att döma våldtäktsfall enbart utifrån vittnesmål känns de mer som en juridisk diskussion. Kanske denna tråd passar bättre
(FB) Dömd för våldtäkt utan bevis?

Du vet att det här är ”Aktuella brott och kriminalfall” va?
Här finns givetvis gott om utrymme att diskutera det felaktiga i dessa domar.

Men din vill alltså inte veta av den juridiska aspekten i det hela. Är det för att du innerst inne inser att det är helt åt helvete…?
Citera
2024-02-12, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Severloh
Ännu värre, då hade någon garanterat hört henne om hon hade skrikit.

Men jaha ”freeze-mode” haha, detta märkliga fenomen som man enbart hör talas om i Sverige, som kvinnor slänger sig med när de inte vill hållas ansvariga för sina handlingar, och som definitivt inte är ett riktigt psykologiskt fenomen.

Då vet vi med säkerhet att detta bara är påhitt.
Knappast bara ett fenomen i Sverige, blatteälskare
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in