Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-12, 06:31
Medlem
george-nadas avatar
Då måste vi öka koldioxidutsläppen ganske rejält framöver för att öka temperaturen med 30 grader så vi kommer tillbaka till normalnivåer.
Citera
2024-02-12, 07:26
Medlem
Ingenting kommer att ske, skrämselpropaganda. Jag väntar till 2025 och återkommer med ett ”vad var det jag sa”. Idioter…
Citera
2024-02-12, 07:27
Medlem
Oki så det är på allvar nu 😀
Citera
2024-02-12, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaVargen
Denna miljö alarmismen är en stor jävla bluff. Inget dom förutspår blir sant, allt för att vi ska leva i rädsla så att dom kan höja miljöskatterna hit och dit

Idioterna kan inte ens förutspå vädret rätt 2 dagar framåt för fan. Går ni på skiten? Iaf skulle isarna på Grönland varit smälta för 40 år sedan 🤣

Måste erkänna att inte mkt av det som klimatmaffian hittat på har stämt hittills. Golfströmmen. hmmm om den vänder blir det kallt, för ett par år sedan skulle jag ha beach och partyliv utanför mitt fönster... av det blev det intet... och var hade idioterna tänkt att vi skulle göra åt Golfströmmen? Paddla på 1000 meter djup eller höja skatten på plastpåsar hahahaha

På 70-talet skulle det bli istid, samt att all is skulle smälta och Maldiverna dränkas... De är inte lite schizofrena dessa fullkomliga idioter. Därefter har än den ena efter den andra tesen lagts fram, och ingenting har hittills stämt. Varför skulle man orka lyssna den här gången på dårar som är helt oseriösa?
Citera
2024-02-12, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djurmo
Det denna trådstart bygger på är inte en forskares resultat, det är en artikel som TS läst och sedan satt en egen kvällstidningsrubrik på.
De flesta forskare är överens om att den massa som Golfströmmen utgör tar ca 100 år att stoppa. Men vi ser inte att den process som driver detta system helt avstannat. Det är mest en fråga om att den avtagit. TS extrapolerar detta, att de krafter som driver Golfströmmen har lägre effekt nu till vad som skulle ske om vi tog bort denna vattentransport helt. Ingen seriös forskare skulle göra detta och inte någon tiding heller, men TS sitter på FB och vill piska stämning, det är vad denna tråd handlar om.

Citat:
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0Q52rB/larmet-om-golfstrommen-ror-oss-mot-kollapsrisk-av-amoc

Här är artikeln. TS är spledes 100% korrekt. En så väl ansedd tidning som Aftonbladet har alltid rätt. Journalisterna är nämligen anhängare till Märta Stenevis undergångssekt. 2025 skall alltså Golfströmmen kollapsa, men det går säkert att stoppa bara du köper ett avlatsbrev och ger slöddret dina pengar.
Citera
2024-02-12, 07:41
Medlem
Eftersom vi inte kan bestämma vilken väg golfströmmen kommer att ta finns det två alternativ ifall prognosen i rapporten skulle bli verklighet:
1) Flytta söderut (där det är trångt)
2) Bygga väldigt mycket mer kärnkraft!
Det är nämligen inte så att det skulle bli 20 grader kallare hela året, utan att vintern skulle bli mycket kallare. Ungefär som i Moskva eller Ulanbaatar
Stockholm:
https://en.climate-data.org/ezoimgfmt/images.climate-data.org/location/196/temperature-graph-200.png?ezimgfmt=rs:365x273/rscb10
Ulanbaatar:
https://en.climate-data.org/asia/mongolia/ulaanbaatar/ulaanbaatar-490/#temperature-graph

Samma bredgrad, samma sommartemperatur, men kallare på vintern. Alltså behövs det uppvärmning!

(Hela idén att det skulle bli 20 grader kallare faller dock på att det inte blir mindre fuktigt bara för att golfströmmen upphör. Det innebär att de riktigt kalla dagarna blir få; bara då det blåser från öst istället för som vanligt från väst. Så det blir nog mer som Labrador, Canada:
https://en.climate-data.org/ezoimgfmt/images.climate-data.org/location/3886/temperature-graph-200.png?ezimgfmt=rs:365x273/rscb10
Alltså inte så stor skillnad de flesta dagar på året).
Citera
2024-02-12, 07:43
Medlem
Vi håller tummar för en kollaps, så kanske vi kan få tillbaka vårt gamla trygga homogena folkhem som det var innan.
Jag kan inte tänka mig att folk från icke skidåkande länder skulle stå ut här med även -30C, så fantastiskt är inte Sverige oavsett.
Citera
2024-02-12, 07:48
Medlem
Läste inte igenom hela smörjan men golfströmmen kollapsar rimligtvis inte för att det blir några grader varmare.. Det har varit bra mycket varmare historistk. Bronsåldern senast.

Vi kommer nu från en istid (ca 12 000 år sen) och det blir gradvis varmare på grund av den. Vissa menar att vi fortfarande är i en istid rent tekniskt.

Om jordens klimat skulle plötsligt kollapsa beror det på galna genier som Bill Gates som bygger domedags-tekniker för att "kyla ner" jordens atmosfär och liknande.
Citera
2024-02-12, 07:50
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag håller mer er andra briljanta krigare! Era argument är utom denna värld.

Jag gillar inte heller konsekvenserna av denna informationen!

Alltså måste det vara fel!

Och jag gillar inte heller den som säger det, alltså måste det vara fel!

Plus att en gång så tolkade jag en rubrik från en journalist som hade tolkat någon som att den hade fel! Alltså måste all information om det vara fel!

Resonemang, fakta och vetenskap spelar ingen roll. Det är mina känslor som bestämmer vad som är verklighet! Heja mig! Jag är bra! Varje da! Jag är speciell!

Fuck U vetenskap! Fuck U tänkande! Fuck U verkligheten! Död åt naturlagarna!

—-

Hurhuvida det stämmer eller ej har jag ingen aning om, har inte läst artikeln. Men argumentationen från idioterna som skrivit i tråden skriker idioter hur det än är. ”Jaha, ska vi betala högre skatter nu eller?!”, ”En person hade fel om typ någonting liknande en gång för länge sen!”. Jävla mongolider.

Allt ni visar när ni avfärdar information baserat på era mongolidkänslor är att ni är totalt immuna för kunskap, fakta och rationalitet.

Och nej, detta är inte riktat till de som använder logik och rationalitet för att ifrågasätta. Det är endast riktat åt de många mongoliderna i tråden.

Nej då, men forskningen är köpt.
Citera
2024-02-12, 07:53
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorTjuven
pandemin fanns inte, eler hur tänker du?

Till största del inte alls. Men CNN förstorade upp det och medverkade till att skrämma upp folk i onödan och gav sig felaktigt på ovaccinerade som orsaken till att pandemin fortsatte. Det är samma princip med klimatet. De har en agenda även där.
Citera
2024-02-12, 07:57
Medlem
Joakwims avatar
Det ska sägas att TS berör två olika studier. Den första som modellerar kollapsen har ingen känd tidshorisont för kollaps. Den andra som menar på att golfströmmen kollapsar 2025 beskrivs som kontroversiell av CNN.

Just siffran 2025 ska man ta med en stor nypa salt. Inget att hetsa upp sig över.
Citera
2024-02-12, 08:07
Medlem
Sheepahederns avatar
Vill moderator vara vänlig att flytta denna tråd till avd. konspirationsteorier?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in