2024-02-12, 01:57
Avstängd
Severlohs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Bristen på skrik avgör inte om en våldtäkt ägt rum. De är bristen på samtycke som avgör. Det du gör kallas för victim blaming.

Ja denna händelse har sannolikt förstört hans liv. Men de är hans eget fel.

”Fel” ja, i Sverige måste man antingen skriva ett kontrakt innan varje samlag eller smygfilma hela förloppet för att vara säker på att inte dömas för våldtäkt. För någon riktig våldtäkt behöver som bekant inte äga rum för att man ska dömas för det här.

Så ja, han skulle ha smygfilmat allt.
Citera
2024-02-12, 02:39
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrLobba
Intressant att en av nämndemännen som var en KVINNA tyckte att mannen skulle frikännas, man tycker att en kvinna borde ha mer empati mot en annan kvinna men tydligen inte.
En kvinnas värsta fiender är oftast andra kvinnor.

Som nämndeperson har man ju inte som huvudsaklig uppgift att kriga män mot kvinnor, utan för vad man anser vara rätt och fel baserat på infon man har.
Har väl inget med kön att göra, borde du också förstå.

Jag skulle väl påstå precis tvärt om.
Den här kvinnan som röstade för mannens favör lär ju kunna se fallen objektivt utifrån hennes perspektiv och lägga sånt där Meetoo woke trams åt sidan där män alltid är skyldiga och potentiella våldtäktsmän.

Med det sagt så menar jag inte på något vis att jag anser mannen vara oskyldig.
Finns många svin till chefer, men det finns också många svin till kvinnor som viftar med könet för att klättra i karriärstegen och inte heller skäms för det.
Citera
2024-02-12, 04:02
Avstängd
Rätt åt svinet. Hela livet förstört pga en dopp. Vet man hur långvarit de va?
Citera
2024-02-12, 04:09
Medlem
GM är P*t*r Mol^rin, företaget FRAM bemanning. Tyvärr inte första ggn han utnyttjar sin ställning för att komma åt hälften så gamla brudar.. Skönt att han äntligen åkte dit!

*=e ^=a
Citera
2024-02-12, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roliglitenapa
GM är P*t*r Mol^rin, företaget FRAM bemanning. Tyvärr inte första ggn han utnyttjar sin ställning för att komma åt hälften så gamla brudar.. Skönt att han äntligen åkte dit!

*=e ^=a

Låter som att du har insyn, hoppas på fler inspel.

Riktigt svin om han gjort detta fler gånger. Och dessutom kommit undan. Skönt att han inte gör det denna gång
Senast redigerad av Hemvarare 2024-02-12 kl. 04:19.
Citera
2024-02-12, 05:07
Medlem
Citat:

*=e ^=a
Han har nog suttit och vrakat arbetssökande på hur dom sett ut. Han ber dom skicka med en bild.

Denna platsannons ligger väl ganska nära i tid när brottet skedde.

https://vakanser.se/jobb/servicebitrade+till+personalrestaurang/
Citera
2024-02-12, 05:15
Medlem
Adrenaline976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sickmyduck
GM verkar redigt alkad. 3 flaskor vin, 4 whiskey, 1 öl... till sig själv i princip
Jävligt snål med andra ord. Tjejen fick enbart en drink.
Citera
2024-02-12, 05:46
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Mon81
För runt 20 år sedan eller däromkring så gjordes det en undersökning i USA om jurymedlemmar och våldtäktsmål. Man ville se vilka som var mer benägna att fälla en anklagad våldtäksman, män eller kvinnor, resultatet förvånade många då man förväntade sig att kvinnor skulle stå upp för sina medsystrar, men undersökningen visade precis tvärtom, kvinnor var mer benägna att fria än män var. Nu var ju detta länge sen och jag minns inte alla detaljer, men det teoriserades kring om det kunde vara något psykologiskt undermedvetet som låg bakom, typ "om detta kan hända henne så kan det lika lätt hända mig", och att många kvinnor därför då undermedvetet försöker hitta en anledning till varför offret ljuger, får skylla sig själv, eller någon annan anledning, hur verklighetsfrånvänt resonemanget än är, för att slippa erkänna sin egen utsatthet.

Kvinnor vet hur Kvinnor är,
Det kan vara så enkelt,
Som man känner sig själv känner man andra!
Citera
2024-02-12, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pojkekorv
Hur menar du? Ska rättsäkerheten i Sverige bero på vilket kön som nämndemännen har? Ska en kvinnlig nämdeman ha andra beviskrav än en manlig? Om förutsätter att man ska ha större empati för en av samma kön i rättsprocesser så vore det ju ett enormt problem.

Vad jag menar är att alla hade samma bevis framför sig ändå ansåg kvinnan att det inte var tillräckligt och vad jag menar är att kvinnor borde väl känna igen sig mer i en annan kvinna, kanske har varit med om liknande situationer och därför vet att det kan mycket väl ha gått till så som flickan i detta fallet beskrev.
Men det verkar vara tvärtom, att nämndemannen (kvinnan) tyckte att bevisen och flickan historia inte alls var tillräckligt för en fällande dom, vilket antingen betyder att nämndemannen vet hur kvinnor tänker och agerar och menar att flickan till viss del ljuger, vilket är ett helt annat topic.

Eller som jag var inne på innan är att kvinnor ser andra kvinnor som hot och därav fiender, så nämndemannen såg henne som ett hot (som sagt så finns det studier på detta) som får skylla sig själv därav ville hon fria mannen.
Det var bara en intressant observation från min sida att den enda som ville fria en våldtäcktsman var en kvinna.
Citera
2024-02-12, 07:40
Medlem
grungewhores avatar
Citat:

*=e ^=a
Han verkar varit barchef vid googling, har en söt tjej och barn enligt facebook. Vad är det för jävla gris?

Men, det har alltså hänt på Post Hotell, GM och BO har alltså ingen direkt anknytning dit vid händelsen? (De är gäster)
Citera
2024-02-12, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hemvarare
Som vanligt kommer flashbacks lowlifes till försvar för förövaren. Att hon har säkert hittat på allt bara för att få uppmärksamhet. De finns inga konkreta bevis, hon KAN ljuga. Varför skrek hon inte. Som de brukar låta i liknande fall. Faktsikt nästan i alla trådar om våldtäkt är det samma victim blaming och misstroende mot kvinnan. Oavsett hur mycket eller lite man vet om fallet.

Har ni något konkret som rör faller som gör att ni misstror henne så kom med de. Vill ni bara klaga på kvinnor eller hur svenska rättssystemet dömer våldtäkter kan ni väl klaga i passande forum

Det här är ett passande forum. T o m ditt debila gnäll får plats här.

Tycker du att det är bra att folk döms till fängelse utan bevis och bara på någon annans ord?

Och det är ju inte riktigt så en rättstat fungerar, att åklagaren inte ska kunna bevisa att ett brott har begåtts men ändå döms den tilltalade. Du är med på det va?
Citera
2024-02-12, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Det här är ett passande forum. T o m ditt debila gnäll får plats här.

Tycker du att det är bra att folk döms till fängelse utan bevis och bara på någon annans ord?

Och det är ju inte riktigt så en rättstat fungerar, att åklagaren inte ska kunna bevisa att ett brott har begåtts men ändå döms den tilltalade. Du är med på det va?

Självklart ska ingen dömas utan bevis. Där du och jag skiljer oss är att du tycker att endast vittnesmål inte bör vara tillräckliga bevis (för att de KAN ljuga) medans jag tycker att de är tillräckligt. Desamma anser rätten.

Nu vet vi ju inte vilka bevis som förekommit i detta fall.

Att du inte är nöjd med hur rättsystemet fungerar känns irrelevant för detta fall
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in