Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-02-11, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag håller mer er andra briljanta krigare! Era argument är utom denna värld.

Jag gillar inte heller konsekvenserna av denna informationen!

Alltså måste det vara fel!

Och jag gillar inte heller den som säger det, alltså måste det vara fel!

Plus att en gång så tolkade jag en rubrik från en journalist som hade tolkat någon som att den hade fel! Alltså måste all information om det vara fel!

Resonemang, fakta och vetenskap spelar ingen roll. Det är mina känslor som bestämmer vad som är verklighet! Heja mig! Jag är bra! Varje da! Jag är speciell!

Fuck U vetenskap! Fuck U tänkande! Fuck U verkligheten! Död åt naturlagarna!

—-

Hurhuvida det stämmer eller ej har jag ingen aning om, har inte läst artikeln. Men argumentationen från idioterna som skrivit i tråden skriker idioter hur det än är. ”Jaha, ska vi betala högre skatter nu eller?!”, ”En person hade fel om typ någonting liknande en gång för länge sen!”. Jävla mongolider.

Allt ni visar när ni avfärdar information baserat på era mongolidkänslor är att ni är totalt immuna för kunskap, fakta och rationalitet.

Och nej, detta är inte riktat till de som använder logik och rationalitet för att ifrågasätta. Det är endast riktat åt de många mongoliderna i tråden.
"Information"? Enda mongoliden (funkofob much?) här är DU, som tror att (den heliga) "vetenskapliga" klimatmodeller är någon slags absolut sanning. De är modeller för att det är alldeles för komplexa system för att veta utfallet. Men vill ni alarmister måla fan på väggen så varsågod. Märkligt hur det är ok i vissa fall/ämnen och inte i andra.. drägg
Citera
2024-02-11, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Det är tusentals faktorer som avgör vad vi har för temperatur och klimat. Vi vobblar genom rymden i en spiral, på en jord som snurrar runt sin egna axel samt kontinentalplattor som ständigt rör sig med en måne som påverkar tidvattnet, detta gör vi runt en sol som inte heller den är konstant. För att ta några exempel. Jorden är i ständig förändring således. Att göra som klimathysterikerna och peka på en enda orsak till "klimatförändringar" är därmed ofantligt korkat. Det är en bluff som används för att införa totalitära åtgärder mot folk, hindra deras möjlighet till självständighet och deras möjlighet till att kunna transportera sig fritt. Kommunism helt enkelt.

Ibland tror man att alla utom man själv har tappat förståndet. Vi är i alla fall minst två med förståndet kvar. Alltid en början.
Citera
2024-02-11, 16:50
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinurligaBengt
En ny rapport visar att det system av oceanströmmar där golfströmmen ingår löper mycket större risk att kollapsa mycket snart än man tidigare trott.

Norra Europa och Sverige är de stora förlorarna, eftersom vi har Golfströmmen att tacka för att klimatet inte är som i Sibirien. Med avstannad golfström kan medeltemperaturen sjunka med upp till 30 grader. Det är en helt apokalyptisk sänkning som vida överträffar alla andra temperaturförändringar överallt i hela världen.

https://edition.cnn.com/2024/02/09/climate/atlantic-circulation-collapse-weather-climate/index.html

Såg att det fanns en väldigt gammal tråd om golfströmmen men skapar en ny eftersom läget nu är ett helt annat. Nu är det allvar, menar forskarna.

Hur ser ni på att Sverige och norra Europa väntas bli de överlägset största förlorarna på klimatförändringarna i hela världen? Tänker ni bo kvar i Sverige när man får vara glad för någon enstaka plusgrad på sommaren?
Om CNN säger att det kommer hända år 2025 så kommer det nog hända år 2050+ egentligen, och då är jag död och bryr mig inte.

Jag har hela tiden sagt att somrarna blir sämre och vintrar kallare. Med undantag för några få högtrycksår. Jag är inte förvånad i det stora hela, att Golfströmmen är hotad har ju varit en sanning sen jag började läsa faktalitteratur i skolbiblioteket på tidiga mellanstadiet.
Citera
2024-02-11, 16:55
Medlem
Ingen jävel vet hur klimatet fungerar, i princip alla gissningar åt endera håll har failat. Den som lever får se, det är här och nu som gäller för mig iallafall.
Citera
2024-02-11, 16:57
Medlem
30 grader lägre medeltemperatur? 😂
Citera
2024-02-11, 16:57
Medlem
pillifjongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mia-Rovy
Jag håller mer er andra briljanta krigare! Era argument är utom denna värld.

Jag gillar inte heller konsekvenserna av denna informationen!

Alltså måste det vara fel!

Och jag gillar inte heller den som säger det, alltså måste det vara fel!

Plus att en gång så tolkade jag en rubrik från en journalist som hade tolkat någon som att den hade fel! Alltså måste all information om det vara fel!

Resonemang, fakta och vetenskap spelar ingen roll. Det är mina känslor som bestämmer vad som är verklighet! Heja mig! Jag är bra! Varje da! Jag är speciell!

Fuck U vetenskap! Fuck U tänkande! Fuck U verkligheten! Död åt naturlagarna!

—-

Hurhuvida det stämmer eller ej har jag ingen aning om, har inte läst artikeln. Men argumentationen från idioterna som skrivit i tråden skriker idioter hur det än är. ”Jaha, ska vi betala högre skatter nu eller?!”, ”En person hade fel om typ någonting liknande en gång för länge sen!”. Jävla mongolider.

Allt ni visar när ni avfärdar information baserat på era mongolidkänslor är att ni är totalt immuna för kunskap, fakta och rationalitet.

Och nej, detta är inte riktat till de som använder logik och rationalitet för att ifrågasätta. Det är endast riktat åt de många mongoliderna i tråden.

Säger han som säger att man ska lita på fakta men inte ens har läst artikeln

Men kom igen nu, hur fan ska man veta att forskning stämmer eller inte om man inte forskar själv?
Citera
2024-02-11, 16:58
Medlem
Hur kommer klimataktivisternas protester se ut om de inte kan limma fast sig på motorvägarna på grund av kylan?
Citera
2024-02-11, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels

Jämför även med Aska, ungefär samma breddgrad och ingen Golfström: https://www.mittresvader.se/l/usa/klimat-alaska-temperaturer-vattentemperatur.php
Du verkar ha bra koll, men för mig känns det som bägge sidor upplyser bara deras åsikter. Din graf är väldigt fin men Alaska vs stockholm känns lite konstig, Alaska är väl minst dubbelt så stort som hela Sverige?

Vad händer då om man jämnför hela Sverige med Alaska?
Citera
2024-02-11, 17:02
Skrämselpropaganda…

”Det kommer bli så varmt”

nu är det plötsligt tvärtom…
Citera
2024-02-11, 17:06
Medlem
SupaStrats avatar
Vi ska brännas ihjäl heter det ett år, något år senare ska vi frysa ihjäl. Halva världen ska svämmas över, strax efter ska det bli en ny istid. I bästa fall finns någon sorts data bakom gissningarna men jag tror snarare att det ändras iom att klimatmaffian måste byta fokus med några års intervall för att fortsätta kunna få del av de enorma statliga bidragen till olika satsningar på att ”rädda” mänskligheten.
Citera
2024-02-11, 17:22
Medlem
526s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det är inte det som detta handlar om. Det är snarare att skillnaden i temperatur mellan ekvatorn och Arktis har minskat. Detta medför att jetströmmarna rör sig i andra banor. Om de lägger sig längre söderut över Europa så får vi ner kall luft från Arktis. Det är precis så det har varit denna vinter. Det har varit kallare än normalt sedan Oktober. Det kan ju ändra sig men risken finns att det här mönstret blir allt vanligare och då kommer det att bli betydligt kallare här uppe.
Det här är deprimerande att höra Det låter dock som ett rimligt scenario. Finns det någon källa på detta?
Citera
2024-02-11, 17:24
Medlem
Stakeholders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SupaStrat
Vi ska brännas ihjäl heter det ett år, något år senare ska vi frysa ihjäl. Halva världen ska svämmas över, strax efter ska det bli en ny istid. I bästa fall finns någon sorts data bakom gissningarna men jag tror snarare att det ändras iom att klimatmaffian måste byta fokus med några års intervall för att fortsätta kunna få del av de enorma statliga bidragen till olika satsningar på att ”rädda” mänskligheten.

Ändå lite mer uppkäftigt att påstå att medeltemperaturen ska minska med 30 grader redan nästa sommar.

Standard brukar ju vara 10 år för dessa katastrofer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in