2024-02-11, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Relaxandtakeiteasy
De hävdar att de fångar pedofiler samtidigt är det mindre än 5 % av alla uthängda som är just pedofiler.

Precis , för de vet inte definitionen av pedofili. Å andra sidan bör vi ha ett ödmjukt förstående för den totala okunnigheten, som dumpen har bidragit till.
Citera
2024-02-11, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Hm, kan det kanske vara så att Patrik Sjöberg stod bakom både 2forty2 (hans höjd) och den merch som nämns? Dumpen och 2forty2 var dessutom att anse som "ett" under en längre tid, med delad sida på facebook osv.

Jo det var ett samarbete med organisationen "Inte ett barn till". Skar sig rejält vilket kanske inte är så konstigt om man sätter två besserwissrar i samma rum. Dessa snygga KYLP-tröjor som Dumpen avfärdar all samhörighet med hemsöker Dumpen än idag.

Den andra organisationen jobbar för barn och Dumpen mot förövare. Låter spontant som att dom borde kunna komplettera varann rätt bra men det klarade dom inte av.
Citera
2024-02-11, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Jo det var ett samarbete med organisationen "Inte ett barn till". Skar sig rejält vilket kanske inte är så konstigt om man sätter två besserwissrar i samma rum. Dessa snygga KYLP-tröjor som Dumpen avfärdar all samhörighet med hemsöker Dumpen än idag.

Den andra organisationen jobbar för barn och Dumpen mot förövare. Låter spontant som att dom borde kunna komplettera varann rätt bra men det klarade dom inte av.

Jag förstår, men vad gjorde att de inte kunde samarbeta eller komplettera varandra?
Känns ju obegripligt när man kunde samordna kring lynchningar och gatlopp, för att nå konkreta resultat.
Citera
2024-02-11, 16:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Jag förstår, men vad gjorde att de inte kunde samarbeta eller komplettera varandra?
Känns ju obegripligt när man kunde samordna kring lynchningar och gatlopp, för att nå konkreta resultat.

För hård moderering bland kommentarerna heter det officiellt. Det sa våra vänner i podden.
Citera
2024-02-11, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
För hård moderering bland kommentarerna heter det officiellt. Det sa våra vänner i podden.

Ok.Vad hade vännerna i podden för tankar kring lynchning och gatlopp?
Citera
2024-02-11, 16:48
Bannlyst
Citat:
Spelar ingen roll var man kan ha gemensamt. Umgås borde man får göra oavsett. Att anta att det har någonting med sex att göra visar bara hur perversa alla människor är. Även såna som du. Allting handlar inte om sex. Man kan absolut umgås med någon en bra bit under 18 även om man är 25+

Att hängas ut för att man bara ska träffas tycker jag är fel. Isånnafall finns det många kvinnor som ska hängas ut som inte gör det. Dumpen, feminism blundar för saker och ting när kvinnor göra något.

Okej. Jag skulle i alla fall vara väldigt obekväm om jag hade en 12 årig dotter som mötte up 30plusare i verkligheten. Intressant tankesätt du har, kanske säger en hel del om dig som person?
Citera
2024-02-11, 16:57
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PilotSkurken97
Okej. Jag skulle i alla fall vara väldigt obekväm om jag hade en 12 årig dotter som mötte up 30plusare i verkligheten. Intressant tankesätt du har, kanske säger en hel del om dig som person?
Ja man blir chockad över vad en del skriver här. Men samtidigt får man svar på hur saker och ting kan hända.
Citera
2024-02-11, 17:29
Medlem
Citat:
Precis , för de vet inte definitionen av pedofili. Å andra sidan bör vi ha ett ödmjukt förstående för den totala okunnigheten, som dumpen har bidragit till.

Och det tragiska av allt är att tjejer som är 17 tipsar dumpen för att någon äldre har skrivit till dem. Liksom, hon är snart 18, ge dig bruden.
Citera
2024-02-11, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PilotSkurken97

Även om du visste till 100% de bara skulle cykla eller gå på bio? Jag tycker ej man ska bli uthängd för man bara ska träffa någon. En 25 åring kan absolut vara vän med en 14 åring.
Citera
2024-02-11, 17:35
Bannlyst
Citat:
Även om du visste till 100% de bara skulle cykla eller gå på bio? Jag tycker ej man ska bli uthängd för man bara ska träffa någon. En 25 åring kan absolut vara vän med en 14 åring.

Visst. Hade man 100% vetat att de bara ska cykla eller gå på bio, men nu lever vi inte i någon fantasi värld. Hur vet man 100% det?

Jag kan dock tycka att som 25-åring så finns det väl fan ingen anledning att vilja gå cykla eller gå på bio med en 14 åring? Finns väl massa i sin egna ålder man kan göra det med? Eller i alla fall från 18 uppåt kanske? Det blir ju jävligt konstigt i min bok.
Citera
2024-02-11, 18:00
Medlem
Citat:
Nej tvärtom både Ecpat och Childhood jublar över ett fantastiskt och fruktbart samarbete med dumpen. De jobbar hårt för att sälja in konceptet i andra länder.
Det är töntigt och skitsnack att påstå något annat!!
Vart jublar dessa båda seriösa organisationer över Dumpen?
Citera
2024-02-11, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Samtidigt nämner många att det är män som förstör barn, inga barn finns antyder du, det är inte säkert att männen sökt barn om inte Dumpen låssats att de fanns tillgängliga.
Vuxna på nätet ska inte "nappa" på vad de tror är barn. Spelar ingen roll omständigheterna. De avslöjas med att göra detta. Svårt att förstå?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in