2024-02-11, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Elvira kommer inte att blomstra förrän storasyster Hanna försvunnit ur landslaget. Elvira kommer att 3-4 år där hon kommer att vara den stora stjärnan.

Elvira hämmas av Hannas medaljer i mästerskapen. I dokumentären såg man att Elvira gick in på sitt rum när Hanna ( och Linn) skulle firas på kvällen efter guld + silver på 15 km individuellt i Oberhof.

Hanna stressas av att Elvira åker så snabbt..då skjuter Hanna sämre.

Trams. Elvira har gjort utmärkta resultat i Hannas närvaro. Elvira tyckte det var jobbigt att fira eftersom hon själv inte ens fått chansen att visa vad hon kunde.

Sluta nu med ditt dravel.
Citera
2024-02-11, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
...och ändå är hon en av de allra bästa vi har. Vem tänker du skulle ersätta henne?

Ingen..jag förstar inte fragan.
Mitt resonemang kring Elvira handlar om faktum att hon fortfarande aldrig vunnit nagot stort individuellt Guld samt aldrig..hitills..lyckats pricka toppform vid rätt ögonblick.

Man bör nog ställa fragor kring denna innevarande säsong.Elvira har tappat rejält bade i skidspar som pa vall.
Fixar hon inte bada dessa grejer sa kommer hon aldrig att räcka till framgent i den konkurrens som numera domineras av Frankrike.

Elvira kanske har samma tränare som Stina Nilsson?..:-)
Citera
2024-02-11, 16:21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Akavia
Vilket avsnitt är det? Där hon går in i sitt rum och undviker firandet? Totalmissat detta.

Egen teori jag också haft sedan tidigare, jag tror inte Elvira gynnas av Hanna utan det känns lite mer tvärtom. Får den uppfattningen också. Rätt trist att det är så när de å andra sidan hade kunnat sporra varandra så som Braisaz och Simon uppenbarligen verkar göra.

Säsong 2 Avsnitt 5 Ca 25 minuter in i programmet.
Citera
2024-02-11, 16:23
Medlem
Citat:
Trams. Elvira har gjort utmärkta resultat i Hannas närvaro. Elvira tyckte det var jobbigt att fira eftersom hon själv inte ens fått chansen att visa vad hon kunde.

Ingen skugga över Hanna som för övrigt pa hitills permanent basis utklassar Elvira vid stora mästerskap.
Hanna har bade individuellt OS Guld plus 3 VM Guld.
Ser nagon verkligen att Elvira ens skall komma i närheten av detta?
Elvira som i skrivande stund är medelmattig i skidspar och mycket fladdrig pa vallen.
Som senior tror jag inte jag sett henne sämre än vad hon nu är.
Tyvärr.
Citera
2024-02-11, 16:25
Avstängd
Citat:

Hennes reaktion säger allt. Hanna och Elvira pratade knappt med varandra för några år sedan..

Hanna har sagt att det var inte så bekvämt när lillsyrran började att slå mig i spåren..
Citera
2024-02-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Ingen skugga över Hanna som för övrigt pa hitills permanent basis utklassar Elvira vid stora mästerskap.
Hanna har bade individuellt OS Guld plus 3 VM Guld.
Ser nagon verkligen att Elvira ens skall komma i närheten av detta?
Elvira som i skrivande stund är medelmattig i skidspar och mycket fladdrig pa vallen.
Som senior tror jag inte jag sett henne sämre än vad hon nu är.
Tyvärr.

Enkel jämförelse ger vid hand att Hanna vid 25 ar vunnit bade individuellt OS Guld plus VM Guld.
Elvira har noll i direkt jämförelse.
Citera
2024-02-11, 16:29
Avslutad
Nu tycker jag att det är dags att vi fokuserar på herrarnas tävling.

Min topp 3:

1. JTB
2 Christiansen
3. TB
Citera
2024-02-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TenBagger69
Hennes reaktion säger allt. Hanna och Elvira pratade knappt med varandra för några år sedan..

Hanna har sagt att det var inte så bekvämt när lillsyrran började att slå mig i spåren..

Elvira aker langsammare än Hanna nuförtiden.
Citera
2024-02-11, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Nu tycker jag att det är dags att vi fokuserar på herrarnas tävling.

Min topp 3:

1. JTB
2 Christiansen
3. TB

Blir minst norsk trippel..kan bli femdubbelt med lite norskt flax.
Fleksnes jublar i sin himmel med modern.
Senast redigerad av Lookalike 2024-02-11 kl. 16:36.
Citera
2024-02-11, 16:34
Avstängd
Lite om rivaliteten mellan systrarna Öbergs.

”Hierakin rubbades”

” visa ödmjukhet”

Det var precis det som inte Elvira gjorde när syrran ( och Linn) skulle firas..

https://www.svt.se/sport/skidskytte/hanna-och-elvira-oberg-om-syskonrivalitet-i-varldstoppen
Citera
2024-02-11, 16:37
Medlem
Varje gang jag hör Nelin kommer en trötthet över mig..
Citera
2024-02-11, 16:39
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Varje gang jag hör Nelin kommer en trötthet över mig..

Samma här..det andas inte optimism direkt. Symboliserar lite hans resultat i spåret..

Kommer dock att bli ihågkommen som en OS-guldmedaljör..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in