2024-02-11, 07:01
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Svängde förbi ett köpcentrum i Stockholm och såg Runar, han såg grå ut, sliten gick ensam ner mot bussarna och inte mot garaget. Åker han buss? Ingen bil?
Man kunde känna att han var nere, kroppsspråket, hållningen, allt skvallrade om att Runar är deprimerad
Jo men skallen ser för stor ut, har dom fotoshoppat? Såg han ut så?
I Sverige klassas depression som mentalsjukdom och behandlas med psykoterapi, medicinering och ibland tvångsåtgärder. Social stigma, efter fängelsevistelse, påverkar hans psykiska hälsa.
Prognosen för Runar beror på depressionens svårighetsgrad, tillgång till stöd och viljan. Om Runar inte söker hjälp så kan depressionen leda till kroniska tillstånd och ytterligare hälsoproblem. Han borde ha lyssnat på Anders och börjat träna i stället.
Om skallen inte är fotoshoppad utan har svullnat upp, så är det viktigt att söka medicinsk hjälp. Vissa mediciner, inklusive vissa antidepressiva, kan orsaka svullnad i ansiktet.
Hormonella förändringar eller obalanser kan också orsaka svullnad. Det kan ju vara något tillfälligt också, typ allergisk reaktion eller infektion.
Runar kan förbättra sin livskvalitet med rätt behandling. Utan rätt behandling så leder Runars depression till socialt tillbakadragande, dålig hygien, impulsiva handlingar, aggressiva utbrott, beslutssvårigheter, dålig mat- och sömnvanor, negativa tankar, och att han sitter ensam och skiter i räkningar, möten, jobb.
Att erkänna dessa tecken är viktigt för att få professionell hjälp.
Senast redigerad av becko 2024-02-11 kl. 07:26.
Citera
2024-02-11, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kent.Kotte
Här bland annat
https://stoppapressarna.se/svenskt/runars-desperata-vadjan-till-vannerna-hjalp-mig/

De första bilderna där han har luvtröja upp över huvudet och täckjacka, är i från när han var och såg Brommapojkarnas sista kvalmatch till Allsvenskan. Där Amadeus och laget räddade det Allsvebska kontraktet. En kall kväll i slutet av oktober.
Citera
2024-02-11, 12:43
Medlem
Alonens avatar
Skulle väl vara ett under om Fulnar INTE är deprimerad efter sitt vansinnesrace., med flera mille back.

Presenterat mängder av luftpastejer, ”filmen om mitt liv”. ”Carola får gärna sitta bredvid mig på premiären!” Svenskt medborgarskap med åtföljande plats i Riksdagen, coaching av flera flera världsartister nya böcker, etc…

Och nu sitter han där utan helt utblottad, Carolas och Jessicas millar är helt utanför hans räckhåll. Inga nya offer inom räckhåll för Fulnar och parasiten lider…

Citera
2024-02-11, 15:14
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alonen
Skulle väl vara ett under om Fulnar INTE är deprimerad efter sitt vansinnesrace., med flera mille back.

Presenterat mängder av luftpastejer, ”filmen om mitt liv”. ”Carola får gärna sitta bredvid mig på premiären!” Svenskt medborgarskap med åtföljande plats i Riksdagen, coaching av flera flera världsartister nya böcker, etc…

Och nu sitter han där utan helt utblottad, Carolas och Jessicas millar är helt utanför hans räckhåll. Inga nya offer inom räckhåll för Fulnar och parasiten lider…

Jo men är Runars skalle så jävla förstorad och uppsvullen? Ser han verkligen ut sådär nu? Gissar på sidoeffekt av antidepressiva i så fall, verkligen chockskrämmande. Tycker verkligen helt ärligt skitsynd om honom. Helt otroligt.
Citera
2024-02-11, 16:04
Medlem
Gold94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Jo men är Runars skalle så jävla förstorad och uppsvullen? Ser han verkligen ut sådär nu? Gissar på sidoeffekt av antidepressiva i så fall, verkligen chockskrämmande. Tycker verkligen helt ärligt skitsynd om honom. Helt otroligt.

Absolut inte synd om honom någonstans, så många människor som han lurat och bedragit!

Hans huvud ser inte förstorat ut (vart får du det ifrån?) han har alltid sett ut sådär, lika ful och lismande som vanligt..😅
Citera
2024-02-11, 16:10
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94
Absolut inte synd om honom någonstans, så många människor som han lurat och bedragit!

Hans huvud ser inte förstorat ut (vart får du det ifrån?) han har alltid sett ut sådär, lika ful och lismande som vanligt..😅
Citat:
Ursprungligen postat av Kent.Kotte
Här bland annat
https://stoppapressarna.se/svenskt/runars-desperata-vadjan-till-vannerna-hjalp-mig/
Jo Runar huvud ser uppsvullet ut. Om skallen har svullnat upp, så är det viktigt att han söker medicinsk hjälp. Som sagt vissa antidepressiva mediciner kan orsaka kraftig svullnad i ansiktet.
Jaja, han kanske alltid sett ut så, men svullen eller stor skalle i kombination med hängrynkor och svarta horsefläckar. Hmm det ser ut som någon lånat ut sin hoodie till en horsare i plåtskjul i Rågsved.
Jag tror faktiskt han skulle kunna gå omkring där sådär.
Jag börjar tycka synd om Runar, man borde kolla om han blev felaktigt dömd. Samhället kanske tar hans liv, och den enda hjälpen dom erbjuder är bältning och elchocker för 50 öre elkostnad per minut.
Senast redigerad av becko 2024-02-11 kl. 16:23.
Citera
2024-02-11, 16:16
Medlem
Magictrixs avatar
Nä inget synd om honom. Mer om hans föräldrar. De borde ta hem honom och bädda ner honom. Han förmår inte klara sig själv.
Vad hände med stämningsansökan kring GW? Är den redan nerlagd?
Nästa vecka ska Gunilla Persson delta i melodifestivalen. Rune har redan skickat glada tillrop. De delar ju samme advokat. Då känner väl Rune att de är polare. Förmodligen hoppas han få vara med på ett hörn? Kanske bli hennes boy toy i LA? Det är ju Runes högsta dröm.
Citera
2024-02-12, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gold94

Instämmer, inte synd om honom.
Han har alltid haft stort huvud. Kolla på bilder på honom vid sidan av Carola så ser man vilken grotesk jätte-bäbis han är. Kolla också gärna bilder på honom när han verkligen VAR en jätte-bäbis (eller i alla fall litet barn i två års åldern. Groteskt stort huvud hade han redan som barn. Mina tankar går till hanns mamma som skulle skita ut denna jätte-bäbis (han vägde 5 kg när han föddes).
Citera
2024-02-13, 14:11
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Instämmer, inte synd om honom.
Han har alltid haft stort huvud. Kolla på bilder på honom vid sidan av Carola så ser man vilken grotesk jätte-bäbis han är. Kolla också gärna bilder på honom när han verkligen VAR en jätte-bäbis (eller i alla fall litet barn i två års åldern. Groteskt stort huvud hade han redan som barn. Mina tankar går till hanns mamma som skulle skita ut denna jätte-bäbis (han vägde 5 kg när han föddes).
Instämmer, inte synd om Runar förutom att skallen är storbelåtet svullen och svartrynkorna hänger samt att han har svarta horse-fläckar i ansiktet. Det är bara såå svårt att vänja sig vid alltså.
Sen tänker man att Runar är deprimerad, går på psychofarmaka och inte får någon hjälp, förutom elchocker som i och för sig verkar hjälpa, då blir det ju såå jävla fattigt och kallt.
Senast redigerad av becko 2024-02-13 kl. 14:14.
Citera
2024-02-13, 19:24
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av becko
Jo men skallen ser för stor ut, har dom fotoshoppat? Såg han ut så?
I Sverige klassas depression som mentalsjukdom och behandlas med psykoterapi, medicinering och ibland tvångsåtgärder. Social stigma, efter fängelsevistelse, påverkar hans psykiska hälsa.
Prognosen för Runar beror på depressionens svårighetsgrad, tillgång till stöd och viljan. Om Runar inte söker hjälp så kan depressionen leda till kroniska tillstånd och ytterligare hälsoproblem. Han borde ha lyssnat på Anders och börjat träna i stället.
Om skallen inte är fotoshoppad utan har svullnat upp, så är det viktigt att söka medicinsk hjälp. Vissa mediciner, inklusive vissa antidepressiva, kan orsaka svullnad i ansiktet.
Hormonella förändringar eller obalanser kan också orsaka svullnad. Det kan ju vara något tillfälligt också, typ allergisk reaktion eller infektion.
Runar kan förbättra sin livskvalitet med rätt behandling. Utan rätt behandling så leder Runars depression till socialt tillbakadragande, dålig hygien, impulsiva handlingar, aggressiva utbrott, beslutssvårigheter, dålig mat- och sömnvanor, negativa tankar, och att han sitter ensam och skiter i räkningar, möten, jobb.
Att erkänna dessa tecken är viktigt för att få professionell hjälp.

Ja, skallen såg stor ut, tänkte på att det såg märkligt ut, han gick med huvudet lite neråt, som han drog ner huvudet mot kroppen. Tänkte också på att han gick ensam i rulltrappan. Han bar inte på något heller, inga kassar eller påsar. Kanske hade han varit på apoteket? Eller hade han tipskuponger i sin blåa jacka (såg ut som nått åt det hållet). Var i Nacka Forum (strax söder om Stockholm). Men grå var han i ansiktet och han såg ledsen ut, nerstämds skulle jag säga. Tänkte också på att han inte tittade på andra där han gick, sökte ingens blick. Inåtvänd skulle jag säga.

Edit: jackan han bar kan ha varit den som visas på bild här: https://stoppapressarna.se/svenskt/runars-desperata-vadjan-till-vannerna-hjalp-mig/
Senast redigerad av apanola II 2024-02-13 kl. 19:40.
Citera
2024-02-13, 20:26
Medlem
beckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Ja, skallen såg stor ut, tänkte på att det såg märkligt ut, han gick med huvudet lite neråt, som han drog ner huvudet mot kroppen. Tänkte också på att han gick ensam i rulltrappan. Han bar inte på något heller, inga kassar eller påsar. Kanske hade han varit på apoteket? Eller hade han tipskuponger i sin blåa jacka (såg ut som nått åt det hållet). Var i Nacka Forum (strax söder om Stockholm). Men grå var han i ansiktet och han såg ledsen ut, nerstämds skulle jag säga. Tänkte också på att han inte tittade på andra där han gick, sökte ingens blick. Inåtvänd skulle jag säga.

Edit: jackan han bar kan ha varit den som visas på bild här: https://stoppapressarna.se/svenskt/runars-desperata-vadjan-till-vannerna-hjalp-mig/
Runar ser tyvärr helt deprimerad ut, som om han går på tung psychofarmaka och inte får någon hjälp. Han behöver i såfall (förutom elchockerna)
- vilja
- psychofarmaka
- psykolog
Det enda som kommer hjälpa är elchockerna. Det kryyper i kroppen och knoppen av medlidande när man ser bilderna, Runars "liv" ser så helt otroligt fattigt och kallt ut.
Citera
2024-02-14, 08:36
Medlem
Magdalena Graaf ska vara gäst i hans youtubeserie
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här