2024-02-11, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GDPRWarrior
Kan du skicka pdf filen till mig gdprwarrior@gmail.com

Är nog Goodasstimes som har den.

Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Update:

Garrapatica AB skickade in ett yttrande till Attunda tingsrätt nyligen:

Tingsrätten har mottagit deras yttrande och vill ha förtydliganden från dem innan tingsrätten förordnar om målets fortsatta handläggning:

Citera
2024-02-11, 14:20
Medlem
Jag kan med glädje meddela att Mrkoll tog bort mig efter jag hotade om stämning.
Citera
2024-02-11, 14:22
Medlem
Tramsluders avatar
Citat:
Kan du skicka pdf filen till mig gdprwarrior@gmail.com

Annars begär du ut dagboksbladet för ditt mål imorgon, och sen när du har fått den kan du se vad det finns för aktbilagor du inte har och beställer dem.
Citera
2024-02-11, 14:28
Medlem
Tramsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justice--
Varför erbjuder de skadestånd då, om de inte gjort fel?
Makes no sense, Enligt de skyddas bolaget av grundlagen, så de borde inte ha något att oroa sig över

Det här är betydelsen enligt min tolkning att göra så:

"Om vi trots att vi förnekar ansvar fälls enligt rätten så anser vi att X kr är ett skäligt skadestånd"

Antar att det finns någon processmässig fördel jämfört med att säga att inget skadestånd är skäligt.
Citera
2024-02-11, 14:29
Medlem
AGHORIBABA1008s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faqstru
Jag kan med glädje meddela att Mrkoll tog bort mig efter jag hotade om stämning.

Men hur många andra sidor ligger man inte ute på? Lexbase, Bakgrundskoll, hur många finns det?
Citera
2024-02-11, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008
Men hur många andra sidor ligger man inte ute på? Lexbase, Bakgrundskoll, hur många finns det?

Det finns väldigt många rättsdatabaser där ute som vi vanliga människor inte har tillgång till. Till exempel finns Acta Publica, Trobar och Verifiera.

Lexbase, MrKoll och dessa är de "publika" sidorna som vi har tillgång till. Bara för att GDPRWarrior tas bort från Lexbase efter att gallringstiden har löpt ut innebär det inte att han försvinner från exempelvis dotterbolaget till Lexbase, alltså Verifiera, som säljer domar till företags HR.
Citera
2024-02-11, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AGHORIBABA1008

Jag har nu skickat till följande bolag:
allmanhandling.se
actapublica.se
trobar.se
krimfup.se
bakgrundskollen.se
mrkoll.se
valida.se
verifiera.se
lexbase.se
tofindout.se

Följande text:

Hej!

Jag vill härmed utöva min rätt att få tillgång till mina personuppgifter och kompletterande information med stöd av artikel 15 i dataskyddsförordningen.

Ni kan hitta information om era skyldigheter som personuppgiftsansvarig på Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (www.imy.se).

Jag ser fram emot ert svar på min begäran så snart som möjligt, senast inom en månad.

Ni får gärna kontakta mig om ni har några frågor.

Med vänliga hälsningar
xxxx
012345-6789

Varenda bolag som listar min dom kommer hotas om stämning på samma sätt.
Senast redigerad av faqstru 2024-02-11 kl. 14:48.
Citera
2024-02-11, 14:45
Medlem
För ett par månader sedan kontaktade jag tofindout.se, som erbjuder bakgrundskontroller. Anledningen var att enligt deras sida stod det så här:

Citat:
ToFindOut får som regel bara ut information som myndigheterna lagrar elektroniskt, vilket innebär att informationen är cirka 2–8 år gammal, som äldst.
källa: https://tofindout.se/sv/faq/

Jag kontaktade dem bara för att bekräfta ifall detta verkligen gäller. Detta var svaret jag fick:

Citat:
Hej,

Tack för ditt mail!

ToFindOut hämtar information om rättsliga ärenden från en rättsdatabas. Rättsdatabasen tillhandahålls av vårt systerbolag Trobar AB.

Trobar har ett utgivningsbevis i enlighet med yttrandefrihetsgrundlagen. Det innebär att Trobar omfattas av samma grundlagsskydd och rättigheter som alla massmediers digitala upplagor.

Trobar AB samlar dagligen in juridiska ärenden från alla Tingsrätter, Hovrätter och Förvaltningsrätter samt strafföreläggande från Åklagarmyndigheten.

All information om rättsliga ärenden som behandlas av ToFindOut sker i enlighet med GDPR.

Vad gäller ärenden äldre än 5 år är det inte säkert att vi ser dom i vår juridiska databas. Domstolarna gallrar som du säger ovan domar löpande och det är inte säkert att den juridiska databasen inhämtat dom beroende på hur gammal domen är. Hoppas detta besvarar dina frågor.

Och när jag hänvisade till informationen som stod på sidan svarade de med:

Citat:
Tack för din uppmärksamhet och fråga:

Svaret på din fråga är nej. Trobar gallrar inte informationen efter en viss tid.

Jag ser att det står lite olika på vår hemsida om hur långt tillbaka vi i regel kan få ut information. Det skall vi rätta till.

Detta var över 2 månader sen. Än idag har de inte rättat till informationen de har på sidan.
Citera
2024-02-11, 14:59
Medlem
GDPRWarriors avatar
Citat:
Grattis
Citera
2024-02-11, 15:02
Medlem
Citat:
Grattis

Det hade inte vart möjligt utan din pågående rättsprocess. Stort tack. Jag rekommenderar samtliga drabbade att kontakta dessa sajter och kräva borttagning under hot om stämning.
Citera
2024-02-11, 15:18
Avslutad
Citat:
Jag har nu skickat till följande bolag:
allmanhandling.se
actapublica.se
trobar.se
krimfup.se
bakgrundskollen.se
mrkoll.se
valida.se
verifiera.se
lexbase.se
tofindout.se

Följande text:

Hej!

Jag vill härmed utöva min rätt att få tillgång till mina personuppgifter och kompletterande information med stöd av artikel 15 i dataskyddsförordningen.

Ni kan hitta information om era skyldigheter som personuppgiftsansvarig på Integritetsskyddsmyndighetens webbplats (www.imy.se).

Jag ser fram emot ert svar på min begäran så snart som möjligt, senast inom en månad.

Ni får gärna kontakta mig om ni har några frågor.

Med vänliga hälsningar
xxxx
012345-6789

Varenda bolag som listar min dom kommer hotas om stämning på samma sätt.

Smart att skriva ut det öppet på en av Sveriges största forum och tro att ägarna bakom dessa sidor inte läser tråden och dessa inlägg och nu skulle ta dig seriös?
Citera
2024-02-11, 15:19
Medlem
GDPRWarriors avatar
När dessa korrupta företag en efter en går i graven, så står jag inför utmaningen att ta itu med staten som från första början gav dem tillstånd att förstöra människors liv.

https://www.google.com/url?sa=i&url=https%3A%2F%2Far.pinterest.com%2Fpin% 2F495114552787961482%2F&psig=AOvVaw0g97CNWQADtZsi1 4hYhhfZ&ust=1707747222030000&source=images&cd=vfe& opi=89978449&ved=0CBIQjRxqFwoTCKDs8qa8o4QDFQAAAAAd AAAAABBz
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in