2024-02-11, 03:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amor
Uttrycket "klicka" alltså. Som de tjatar om det i Farmen, precis som att det ligger nån slags magi i hur relationer uppstår.

Var okej när kungen sa det om sitt möte med Silvia för då var det inte lika uttjatat.
Tack för du sa det! Jag hatar det där jävla ordet
2024-02-11, 08:08
Medlem
Fjodor26s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vilket trams, fuskare ska ut. Dåligt av produktionen.
Straffet var ju löjligt, snacka om att produktionen styr och ställer helt på deras villkor.
Trist för dom som är med då det är så mycket pengar som står på spel.
2024-02-11, 09:35
Medlem
Roligt att se att Maxine och Jennifer funnit varandra på Farmen. Maxine fick nog en delvis felaktig bild när hon först kom in, men märkte efter ett tag hur det funkade.

Nu kommer även Cornelia. Så får väl se hur det påverkar och hur kämparna till nästa veckas kamp väljs ut.

"Bästa vännerna" -gänget har ju stort numerärt överläge och dessutom nu massor av amuletter som Anna kommer ge dem. Men än är det inte över.

Skall man ge upp tanken på jokrar denna säsong tro? Förra året var det gott om dem, men trots alla avhopp verkar det kanske inte bli några av dem i år.
2024-02-11, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Roligt att se att Maxine och Jennifer funnit varandra på Farmen. Maxine fick nog en delvis felaktig bild när hon först kom in, men märkte efter ett tag hur det funkade.

Nu kommer även Cornelia. Så får väl se hur det påverkar och hur kämparna till nästa veckas kamp väljs ut.

"Bästa vännerna" -gänget har ju stort numerärt överläge och dessutom nu massor av amuletter som Anna kommer ge dem. Men än är det inte över.

Skall man ge upp tanken på jokrar denna säsong tro? Förra året var det gott om dem, men trots alla avhopp verkar det kanske inte bli några av dem i år.
Maxine och J-lo har funnit varandra på en extremt konstruktiv och givande nivå. I en normal tävling borde de ha blivit hemskickade. Eftersom produktionen har valt ut deltagare med uppenbara begåvningshandikapp så måste de låta fuskarna vara kvar. Annars faller kvoteringen och kvar blir endast etniska svenskar. Så man drar ett streck och flyttar målburen.

Farmen har blivit en mix av Bäst i test och Är du smartare än en femteklassare.
Senast redigerad av N.Armstark 2024-02-11 kl. 10:01.
2024-02-11, 11:23
Medlem
drinksareonmes avatar
Ett rättmätigt straff hade varit att låt de två fuskarna få tävla i tvekampen istället. Har Wincent tagit över rollen som programledare?
2024-02-11, 11:28
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodor26
Straffet var ju löjligt, snacka om att produktionen styr och ställer helt på deras villkor.
Trist för dom som är med då det är så mycket pengar som står på spel.

Jag vet att detta med matfusk har förekommit i tidigare Farmen-säsonger för några år sedan att liknande händelser med att folk utifrån gav några deltagare mat/godis etc. Kommer inte ihåg vilket straff det blev då men jag har för mig att de fick lämna Farmen.

Nu när detta avsnitt på Farmen visades så anade jag Ugglor i mossen redan när Magnus upptäckte att Maxine sovit i Storbondestugan. Jäkla trist tycker jag för jag hejjade på Maxine och trodde inte hon skulle sjunka så lågt faktiskt när hon sa sig vara på Farmen för revansch. Det är väl inte någon revansch att göra regelbrott? Näää - nu försvann hon från min lista av att ens komma till Finalen.

Straffet dessutom var töntigt kan jag tycka: att produktionen hade tagit maten och att deras amuletter blev konfiskerade. Det ÄR en tävling med mycket pengar på spel så de borde bägge två ha blivit diskade från Farmen och tävlingen - tycker jag

Hoppas att Anna fördelar de tre amuletterna på de personer som verkligen behöver dessa: Per, Ronja och antingen Farmen-Cornelia eller Martina.
Senast redigerad av CS128 2024-02-11 kl. 11:33.
2024-02-11, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Så regelbrottet var inget märkvärdigt lol. Att dom ska hypa upp något sådär lol
Inget märkvärdigt? Typisk ortenmentalitet att tycka att fusk inte är märkvärdigt.
2024-02-11, 11:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Ett rättmätigt straff hade varit att låt de två fuskarna få tävla i tvekampen istället. Har Wincent tagit över rollen som programledare?
Håller med, de skulle ha tagit kämparnas plats.
2024-02-11, 11:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux

De har funnit varandra i fusket. Bondat i fusk. Ingen av dem är värdig vinnare. Tycker man det, så tycker man att doping är ok i idrott.

Det här är säkert något som Jennifer och resten av äckel-pakten ägnat sig åt ett tag. Man åker inte fast första gången. Produktionen har fått misstankar pga upprepade långa bortavaron från Jennifer och säkerligen killarna också. Produktionen sätter span och fångar in fuskarna. Precis som polisen med ortenfolket. Ska de behöva införa visitationszoner på Farmen?

Maxines täckmantel är blåst. Hon försökte låtsas som att hon valt snäll-gruppen men hon ser ut som en ortenmänniska och har uppenbarligen den mentaliteten också. Hur värdelös är man inte om man fuskar det första man gör på Farmen? ”Bra” reklam för hennes företag. Vem anlitar en fuskare? Nej tack.
2024-02-11, 12:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jag vet att detta med matfusk har förekommit i tidigare Farmen-säsonger för några år sedan att liknande händelser med att folk utifrån gav några deltagare mat/godis etc. Kommer inte ihåg vilket straff det blev då men jag har för mig att de fick lämna Farmen.

Nu när detta avsnitt på Farmen visades så anade jag Ugglor i mossen redan när Magnus upptäckte att Maxine sovit i Storbondestugan. Jäkla trist tycker jag för jag hejjade på Maxine och trodde inte hon skulle sjunka så lågt faktiskt när hon sa sig vara på Farmen för revansch. Det är väl inte någon revansch att göra regelbrott? Näää - nu försvann hon från min lista av att ens komma till Finalen.

Straffet dessutom var töntigt kan jag tycka: att produktionen hade tagit maten och att deras amuletter blev konfiskerade. Det ÄR en tävling med mycket pengar på spel så de borde bägge två ha blivit diskade från Farmen och tävlingen - tycker jag

Hoppas att Anna fördelar de tre amuletterna på de personer som verkligen behöver dessa: Per, Ronja och antingen Farmen-Cornelia eller Martina.
Maxine är avslöjad. Hon försökte låtsas som att hon valde snäll-gruppen men det förstår ju alla nu att det bara var ljug. Så Maxine blev av med amuletten och sin täckmantel. Det var säkert därför hon sov i storbondestugan; de blev avslöjade kvällen innan och Maxine visste att hennes rätta grupptillhörighet ändå skulle avslöjas dan därpå på tinget. Jag tycker straffet borde ha blivit att de fått ta kämparnas plats på golvet.

Ronja lär få en amulett och Per en. Frågan är vem som får den tredje.
2024-02-11, 12:10
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Maxine är avslöjad. Hon försökte låtsas som att hon valde snäll-gruppen men det förstår ju alla nu att det bara var ljug. Så Maxine blev av med amuletten och sin täckmantel. Det var säkert därför hon sov i storbondestugan; de blev avslöjade kvällen innan och Maxine visste att hennes rätta grupptillhörighet ändå skulle avslöjas dan därpå på tinget. Jag tycker straffet borde ha blivit att de fått ta kämparnas plats på golvet.

Ronja lär få en amulett och Per en. Frågan är vem som får den tredje.

Jag tycker inte ens att de ska få en kamp sins-emellan. Det handlar om en stor summa pengar i potten och så attans hungriga kan de väl inte vara för de svälter ju inte. Regelbrottet gjorde bara "för att de ville visa sig smartare än andra" och inte för hungerns skull, så patetiskt gjort men störst besvikelse är väl att Maxine verkade vara ärlig (vilket hon har tjatat om hela tiden) och sedan visade sig inte vara det!

Ett straff för regelbrott ska svida rejält tycker jag och inte att en av dem ska få chansen att fortsätta tävla ... För OM Maxine t ex som är starkast rent fysiskt av dessa två, skulle vinna Farmen - men ändå ha gjort ett regelbrott skulle det inte kännas Ok tycker jag!
2024-02-11, 12:24
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Vilket trams, fuskare ska ut. Dåligt av produktionen.
Men dom har förlorat för många deltagare som tillåtits åka hem, så då fick man tumma på regelboken istället för man har inga jokrar förhoppningsvis

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in