2007-10-21, 22:29
Medlem
Hej
Jag hade en märklig drömupplevelse för ett tag sedan. Jag vet inte om den betyder något? Jag hade tagit syra och somnade medans jag fortfarande var påverkad. Plötsligt reser jag mig upp å tittar på min arm först är den ärmkladd, sedan avklädd och sedan vandrar en jättestor spindel på armen; en svarta änkan tror jag? Jag skriker till å ruskar på mig å spindeln är borta på mindre än en sekund. Spindeln var "verklig" och jag kunde känna den med flera sinnen. Jag har respekt för spindlar men e inte särskilt rädd. Några timmar efter händelsen har jag inga problem att sova och har ej heller haft sömnproblem senare. Jag tar droger ibland men är ingen missbrukare (alls). Tror ni att detta bara var en vanlig inbillning eller något som kan betyda nåt?

(inlägg som dömmer min livsstil kan utebli, jag kommer inte att ta notis av kritiken)
Citera
2007-10-21, 23:26
Medlem
Arcanums avatar
Eh...? Du hade tagit syra, vad annars? Trollen i skogen betyder lika lite.

Men inom allmän drömtydning så betyder i alla fall spindlar bara tur.
Citera
2007-10-21, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanum
Eh...? Du hade tagit syra, vad annars? Trollen i skogen betyder lika lite.

Men inom allmän drömtydning så betyder i alla fall spindlar bara tur.

Om det nu går att tyda drömmar. Varför skulle då drömmar på syra vara mindre talande?
Citera
2007-10-22, 18:13
Medlem
Ung Hårdrockares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 51mon
Om det nu går att tyda drömmar. Varför skulle då drömmar på syra vara mindre talande?

Därför att syra framkallar hallucinationer
Citera
2024-02-11, 09:22
Medlem
kanske kan min berättelse hjälpa dig. Jag hade en mardröm om en jättespindel över mig själv i sängen och jag vaknade upp och sprang och skrek av rädsla. värsta drömmen någonsin. och strax efter det var det början på mitt liv som blev värre och värre. på något sätt vår hjärna och det är universellt för varje människa vet att se spindlar vanligtvis är en dålig sak. och år efter den händelsen hade jag en upplevelse där jag såg en liten svart spindel i mitt rum i verkligheten som skrämde mig men påminde mig om min dröm. jag dödade den. som jag tar var symboliken för dessa långa år av lidande som snart tar sitt slut på grund av att jag försöker fixa min situation. så jag tror att drömmar kan ge dig en uppfattning om vad framtiden väntar dig.
Citera
2024-02-11, 10:02
Medlem
prokaryotkungens avatar
Det betyder att du hade en dröm... ...och att du var på syra samtidigt...

Summering: Du drömde och hade tagit en drog som framkallar syn- och medvetandeförändringar.

Eller så tar jag på mig den spetsiga häxhatten, tittar i spåkulan och förutsäger att: 1) Du kommer drömma även i framtiden och 2) Sannorlikt kommer du experimentera med sinnesförändrande droger några gånger till.
3) En demon bor nu i din sängram och han kommer olla dig på nästippen varje gång du somnar här framöver med sin spindelsnorre!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in