2024-01-21, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arista
Drönarna är betydligt mer avancerade än Ukrainas då det är Iran som tillverkar dessa.

Made in Iran borgar ju för kvalitet?

Ukrainas drönare har uppenbarligen tillräcklig kvalitet, för att spränga ryska oljehamnar vid Östersjön.

Eller menar du, med anknytning till tråden, att Trump skulle hjälpa Iran att höja kvaliteten på Irans drönare?

Citat:
Du snackar strunt, varför tror du Ukraina tigger om mer flygplan för? De klarar inte sig...

Ryssland har under de senaste två åren inte vågat flyga med stridsflyg över Ukraina, i någon större omfattning, pga risken att bli nedskjutna av ukrainska Manpads.
Senast redigerad av ViktigSynpunkt 2024-01-21 kl. 21:06.
Citera
2024-01-21, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Made in Iran borgar ju för kvalitet?

Ukrainas drönare har uppenbarligen tillräcklig kvalitet, för att spränga ryska oljehamnar vid Östersjön.

Eller menar du, med anknytning till tråden, att Trump skulle hjälpa Iran att höja kvaliteten på Irans drönare?

Ryssland har under de senaste två åren inte vågat flyga med stridsflyg över Ukraina, i någon större omfattning, pga risken att bli nedskjutna av ukrainska Manpads.

Vad spelar det för roll vilket land drönarna tillverkas i om de är ledande inom drönare?

Du verkar allvarligt korkad faktiskt

https://english.almayadeen.net/news/politics/iran-emerged-as-global-leader-in-drone-production:-us-offici
Citera
2024-01-21, 21:51
Medlem
Citat:
https://english.almayadeen.net/news/politics/iran-emerged-as-global-leader-in-drone-production:-us-offici[/url]

Ah, har du börjat citera iransk media nu? Ett nytt lågvattenmärke från din sida?

Citat:
When the channel was launched in 2012, Asharq Al-Awsat and France 24 reported that it was the latest expansion of Iran, Syria and Hezbollah in the field of media.[3][4] In 2013, Joe Khalil, author of a book about television in the Arab world, told The Daily Telegraph newspaper that the station is undoubtedly supportive of Assad.[8] The channel's alignment with Iran, Assad and Hezbollah was also expressed in a 2019 London School of Economics report[15] and a 2021 academic publication by Israeli scholar Barak Bouks.[37] A 2019 Danish study referred to it as Hezbollah-aligned.[38] In 2022, The Jewish Chronicle said the channel's director, Ghassan bin Jiddo, has spoken of his "friendship" with Hezbollah leader Hassan Nasrallah.[32]

According to the Telegraph, Al Mayadeen's head of news is married to a former adviser to Assad.[8] It refers to the rebels in Syria as "terrorists", and to the actions of the Syrian government against the rebels as "cleansing" when reporting the Syrian civil war.[9]

On 6 November 2015, the Saudi-controlled Arabsat satellite TV organization suspended and banned Al Mayadeen from broadcasting on its satellite system.[15]

The network has been accused of antisemitism in pieces by The Jewish Chronicle and Jewish Journal.[32][39] According to Media Matters for America in 2021, Al Mayadeen used antisemitic conspiracy theories about George Soros in its coverage of the Pandora Papers "to sow doubt about whistleblowers and leaks".[40]

The network stated that the Palestinian cause is the channel's centerpiece.[41]

In September 2022, during the 2022 Russian invasion of Ukraine, Al Mayadeen spoke to Russian sources about setbacks in eastern Ukraine.[42] It has referred to the Government of Ukraine as a "Nazi regime" and promoted the discredited Ukraine bioweapons conspiracy theory.[43] British politician Jeremy Corbyn was criticised by Joan Ryan and the Simon Wiesenthal Center for appearing on the network during the war because of its perceived closeness to Iran and Hezbollah.[39]

Writing in Al Mayadeen in October 2022, Janna Al Kadri said that the death of Mahsa Amini in Iran was used by the West as an "opportunity to fuel Iran-phobia and Islamophobia". He described the hijab as "a symbol of the working class in its struggle for autonomy against the ongoing and impending assaults of imperialism".

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Al_Mayadeen
Citera
2024-01-22, 19:47
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Du är problemet med Sverige, lågutbildad, begränsad intelligens att föra sammanhang

Du behöver inte vara orolig, vill Putin ta Sverige så gör han det på nån timme, eftersom du tror dig vara så informerad borde du veta också att Putin har världens största kärnvapenarsenal, du förstår vad jag skriver nu eller ska jag formulera mig enklare?

Kom tillbaks när du har lite kunskaper i ämnet för du är bara ytterligare en mupp som lyder dina herrar.
Vad betyder "begränsad intelligens att föra sammanhang?" Är väl minst hundrade gången jag besvarar ett inlägg från någon som försöker svänga sig med ord hen inte kan hantera på detta forum.

Han verkar behöva år för att ta Ukraina men jag tänker inte säga emot dig angående Sverige. Vad Kärnvapen har med saken att göra vet jag inte, kan du inte SNÄLLA förklara.. Tänker du att Ryssland ska använda dem? Idiot...
Och du är en glesbygdsbo utan inkomst som hävdar dig på Flashback.
Senast redigerad av johkv637 2024-01-22 kl. 19:54.
Citera
2024-01-22, 19:50
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViktigSynpunkt
Nja, eftersom att du inte känner mig, så säger ditt uttalande mer om dig själv, än vad det säger om mig. Jag måste sluta mig till att du är en väldigt övertygad bidenist.
Gör det om du vill, jag drar mina slutsatser utifrån det folk säger, eller i detta fallet skriver, tycker du det är konstigt? Tycker du att jag behöver känna dig för att svara på ett av dina inlägg? Då är nog inte ett anonymt forum stället för dig.
Senast redigerad av johkv637 2024-01-22 kl. 19:52.
Citera
2024-01-22, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
Gör det om du vill.

Bra, då är vi överens. 👍
Citera
2024-01-22, 20:03
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Komiskt, han säger sig vara så välutbildad men förmodligen bara gått grundskola, som man känner sig själv eller vad man brukar säga....
Jag förutsätter att du inte förstår ironin i detta inlägg, tyvärr..
Senast redigerad av johkv637 2024-01-22 kl. 20:15.
Citera
2024-01-23, 19:07
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Komiskt, han säger sig vara så välutbildad men förmodligen bara gått grundskola, som man känner sig själv eller vad man brukar säga....
Vad tråkigt att du inte svarar på mitt svar på detta inlägg. Du har skapat ett av de roligaste inläggen jag har läst på Flashback, finns många roliga men säg top 30 lätt.
Citera
2024-02-11, 05:43
Medlem
wwrs avatar
Trump: Betala för NATO eller jag ber ryssarna anfalla er

Trump säger att de länder som inte betalar tillräckliga försvarsutgifter enligt NATO-avtalet (t.ex amerikanska vapen) är förfallna och han kommer att uppmuntra ryssarna att anfalla dem (oss).

Citat:
Donald Trump says he would encourage Russia to attack Nato allies who pay too little

On Saturday, Trump claimed that during an unspecified Nato meeting he told a fellow head of state that the US under his leadership would not defend any countries who were “delinquent”.

“One of the presidents of a big country stood up and said, ‘Well, sir, if we don’t pay, and we’re attacked by Russia, will you protect us?’” Trump said, adding “I said, ‘You didn’t pay, you’re delinquent?’”

“No, I would not protect you. In fact, I would encourage them to do whatever the hell they want. You got to pay. You got to pay your bills.”
https://www.theguardian.com/us-news/2024/feb/11/donald-trump-says-he-would-encourage-russia-to-attack-nato-countries-who-dont-pay-bills

Trump har också talat om att lämna NATO. Han påstår även att han kan skapa fred i Ukraina på 24 timmar.

Är det som många i etablissemanget tror: Trump är manipulerad av Putin?

Vad kommer att hända i relationerna till ryssarna om Trump blir president?

Kommer NATO-länderna att betala mer?

Vad kommer att ske med NATO om Trump blir president?

De två maffia-supermakterna fortsätter sina härjningar: "Betala! En olycka händer så lätt."

Citat:
Then president [Trump--ed] told European commissioners in 2020 that ‘Nato is dead’ and the US would never defend Europe if it were attacked
https://www.theguardian.com/us-news/2024/jan/10/donald-trump-says-never-help-europe-attackå
Senast redigerad av wwr 2024-02-11 kl. 06:27.
Citera
2024-02-11, 05:57
Bannlyst
Trump stryker bara skaftet på sin inavlade väljarkår som trots allt väljer mellan en orange narcissist och en dement gubbe i vuxenblöja.

Den här hotfulla retoriken fanns mot NATO innan han blev vald sist också, men som vi lärde oss då så är presidenten inte mycket mer än en marionettdocka som hänger och dinglar där för att ge en illusion av demokrati.

Det är Coca-Cola och försvarsmakten som styr USA, ingen annan
Citera
2024-02-11, 06:22
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TreRaggmunkar
Trump stryker bara skaftet på sin inavlade väljarkår som trots allt väljer mellan en orange narcissist och en dement gubbe i vuxenblöja.

Den här hotfulla retoriken fanns mot NATO innan han blev vald sist också, men som vi lärde oss då så är presidenten inte mycket mer än en marionettdocka som hänger och dinglar där för att ge en illusion av demokrati.

Det är Coca-Cola och försvarsmakten som styr USA, ingen annan
Men han har inte tidigare sagt att han kommer att uppmuntra ryssarna att anfalla oss.
Senast redigerad av wwr 2024-02-11 kl. 06:25.
Citera
2024-02-11, 06:43
Avslutad
Så trump är allierade med Ryssland och Putin, chockerande...

En Mörk del i amerikansk politik, en dement pedofil och en narcissist som stödjer diktaturer slåss om makten.

Rip Amerika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in