2024-02-10, 20:32
Medlem
Gå till ett större Harrys så får du disco. Visserligen ingen trance som tidigt 00-tal och heta ungbrudar, men Lena Philipssonlåtar och mogna blonderade vrålpackade kvinnor som vill hångla med dig om du inte har ölmage.
Citera
2024-02-10, 20:34
Medlem
Tuors avatar
Därför att det bara är svettiga, illaluktande araber och afrikaner överallt.
Citera
2024-02-10, 20:58
Medlem
Amazon-mannens avatar
Därför att massimporten av mellanöstern hände. Nu står de i klungor på nattklubbar och stirrar på vilken av damerna de ska våldta och misshandla..
Citera
2024-02-10, 21:09
Medlem
Jagskatilltuppens avatar
För det första har Sthlm aldrig varit en het studentstad. Man studerar i Sthlm för att man inte kom in i Lund eller Uppsala alternativt man ville gå Handels.

Angående disco så är det väl en definitionsfråga vad fan du menar? Jag kopplar disco med paljetter och blinkande lampor till 70-talet. Hela disco-eran dog -79 i internationellt och -85 i Norden.

Nu närmar jag mig 40 besöker endast pub Anchor och Medusa i gamla stan när den fanns. Debaser besökte jag också ofta samt Tech Noir på Kolingsborg.

Anchor är väl det enda stället man kan besöka numera för att undvika gängen. Blattegängen alltså. Det är helt okej att trängas ute med alla mc-gäng för att ta en cigg. De är rätt så trevliga.
Citera
2024-02-10, 21:20
Medlem
dialektikers avatar
Ah, "King Creol" hette det stora diskot på Kungsgatan 18, då jag sist gick dit på 90-talet. (Bytt namn genom åren. Klappade igen 2017, efter att det bedrivits disko där i 74 år.)
"Blue Moon" och "Tiger" har det hetat innan.
Ja, det blir ju lite rörigt att minnas då de byter namn genom åren.
"Ambassadeur" hette det då det slog igen.
Citera
2024-02-10, 21:27
Avslutad
Det finns fortfarande såna ställen i Stockholm, bara att det är en massa småställen förutom Colosseum Nattklubb som anses vara det största i Stockholm men fortfarande ganska litet enligt mig.

Invandrare har väl en viss betydelse men dessa ställen är nog helt enkelt ute. Alkohol är ju också på väg att bli omodernt.
Citera
2024-02-10, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HrBwisser
Jag hade alltid lite svårt för det där drängsupandet, att det skulle drickas bara för att, nu pratar vi alltså Stockholm men även här var det många unga som drack alldeles för mycket och hembränt var lätt att få ta på, numera är det väl ingen som bränner själv?

På min tid körde vi mäsk, inte hört talas om någon ungdom som håller på o mäska.
På den tiden kunde man hitta på många grejeer inne på stan. Det verkar som den tunga fyllan lugnat ner sig. Den kanske får en reccenans senare igen.
Bara sett folk dricka lite inte den där sprängfyllan, vilket är lite tråkigt men säkert hälsosamt
Citera
2024-02-10, 21:29
Medlem
dialektikers avatar
Och så var det "Palladium" jag var på som diskotek på Kungsgatan 65 (också rätt stort dansgolv) i mitten på 90-talet.

Obs. Vi måste strukturera upp det här.
Det fanns stora diskotek på 90-talet, och det kan ha varit samma lokaler på 80-talet men med andra namn. Därför är det knepigt att minnas namnen på dem.

Edit: Lite nostalgisk blir man, av att strukturera upp de här ställena i skallen.
Senast redigerad av dialektiker 2024-02-10 kl. 21:33.
Citera
2024-02-10, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Och så var det "Palladium" jag var på som diskotek på Kungsgatan 65 (också rätt stort dansgolv) i mitten på 90-talet.

Obs. Vi måste strukturera upp det här.
Det fanns stora diskotek på 90-talet, och det kan ha varit samma lokaler på 80-talet men med andra namn. Därför är det knepigt att minnas namnen på dem.
Fanns babasonic på 90talet inne på Mariatorget? Det var kunglig
Citera
2024-02-10, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Theflashmelker
På min tid körde vi mäsk, inte hört talas om någon ungdom som håller på o mäska.
På den tiden kunde man hitta på många grejeer inne på stan. Det verkar som den tunga fyllan lugnat ner sig. Den kanske får en reccenans senare igen.
Bara sett folk dricka lite inte den där sprängfyllan, vilket är lite tråkigt men säkert hälsosamt

Nej mäsk är det nog inte många unga idag som vet vad det är för något. 😊

Supandet har sjunkit hos unga, det ser man i olika undersökningar och på försäljningen.
Också betydligt mer vin drickande idag än förr, då brännvinet var i svensk suparfokus.
Det är nog bara nyttigt att drickandet minskar och dagens unga har betydligt fler risker att råka illa ut på fyllan än vad unga på 1970- , 80- och 90-talet hade även om kriminalitet och andra mångkulturella fenomen på allvar började ta fart åtminstone andra halvan av 90-talet.
Citera
2024-02-10, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HrBwisser
Nej mäsk är det nog inte många unga idag som vet vad det är för något. 😊

Supandet har sjunkit hos unga, det ser man i olika undersökningar och på försäljningen.
Också betydligt mer vin drickande idag än förr, då brännvinet var i svensk suparfokus.
Det är nog bara nyttigt att drickandet minskar och dagens unga har betydligt fler risker att råka illa ut på fyllan än vad unga på 1970- , 80- och 90-talet hade även om kriminalitet och andra mångkulturella fenomen på allvar började ta fart åtminstone andra halvan av 90-talet.
Ja sant, det är mycket otryggare idag än förut. Tur att man han uppleva det riktiga Sverige innan det blev en pissuar av allt
Citera
2024-02-10, 21:53
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poxxaq
Det finns fortfarande såna ställen i Stockholm, bara att det är en massa småställen förutom Colosseum Nattklubb som anses vara det största i Stockholm men fortfarande ganska litet enligt mig.

Invandrare har väl en viss betydelse men dessa ställen är nog helt enkelt ute. Alkohol är ju också på väg att bli omodernt.

Har du några tips om såna småställen? Som inte bara spelar house och techno?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in