2024-02-09, 20:48
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento
Finns diskussion på nätet eftersom det här ämnet kom kring 2021. Här är vad jag tycker är en bra genomgång, av en Master of Science på kanadensiska McGill University. Han vänder och vrider på det: Olika möjliga orsaker är just kylning och annat, även Covid, medan vissa vaccin visat sig ge blodproppar i sällsynta fall. Samtidigt används detta politiskt, till exempel går han igenom dödsfallen i filmen Died Suddenly, där stackars 25-åriga Kalina som plötsligt dog visar sig vara ett djur, en val. https://www.mcgill.ca/oss/article/covid-19-critical-thinking/anti-vaccine-documentary-died-suddenly-wants-you-feel-not-think

Summa summarum verkar vara att vi inte vet (eller så finns det de som vet att detta inte är något men som inte vill ge sig in i debatten). Det finns kanske en gråzon som uppkommer här, till exempel påpekar författaren ovan att balsamerare inte är forskare, men då kan man ju invända att balsamerarna väl rimligen ändå har erfarenhet? Problemet är alltså tydligen att det är svårt för utomstående att bedöma de här bilderna som till exempel John Campbell visar upp. ÄR det vanliga blodproppar eller inte? Jag citerar två efter varann följande stycken med länk nedan:

"The problem is that embalmers and funeral directors are not medical professionals. Don’t take it from me, but from the National Funeral Directors Association in the United States, whose representative told me as much, and from Ben Schmidt, a funeral director and embalmer with a bachelor’s degree in natural science. Schmidt wrote a detailed explanation of what is happening here. Clots can easily form after death, as the liquid and solid parts of blood separate and as formaldehyde and calcium-containing water used in the embalming process catalyze clotting. Refrigeration can also be to blame, especially when a rapid influx of bodies due to COVID necessitates longer stays in the cooler as embalmers make their way through their backlog.

Then there are the clots that happen prior to death. Embalmers do not typically know that someone who died was “in normal health,” as is often claimed in the documentary, nor do they reliably know someone’s vaccination status. Blood clots do happen in life, for a variety of reasons. The COVID-19 vaccines made by AstraZeneca and Johnson & Johnson were indeed associated with rare—and I must repeat, rare—cases of blood clots, but risk factors for blood clots in general include obesity, cancer, a sedentary lifestyle, pregnancy, family history, and smoking. Oh, and COVID-19 itself, which you won’t learn from Died Suddenly. This may surprise you, but an American dies of a blood clot every six minutes. Clots, either before or after death, are common."

Så man ska nog hålla sig kall inför de här blodpropparna tills Campbell och de andra presenterar något mer konkret. Till exempel finns det ju balsamerare över hela världen, har inte de sett dessa?

Tycker att du ibland har intressanta saker att lyfta fram.
Men det du citerar här förefaller vara skrivet av någon som redan på förhand bestämt sig för att "debunka" vaccin-blodpropparna.

Skribenten pratar om blodproppar i allmänhet. Han uttrycker sig i vaga och otydliga termer.
Han säger att blodproppar kan uppstå även efter döden under vissa omständigheter. Och han verkar supernöjd med att det föreligger total oklarhet om några sådana omständigheter faktiskt förelåg i dom aktuella fallen, eller om sådana blodproppar har någon likhet med vaccin-propparna som faktiskt diskuteras.

Han ställer inte den uppenbara frågan om varför erfarna balsamerare i sånt fall ser dom här propparna som nåt onormalt. Om det bara rörde sig om "normala" blodproppar, sådana som kan uppstå efter döden, så skulle dom väl knappast gå ut i media om saken?

Om skribenten verkligen hade velat komma fram till något vettigt i frågan så hade han såklart tagit kontakt direkt med dom personer Campbell fått sin info av, och diskuterat saken närmare. Men då hade han behövt gå in på specifika detaljer, och det tror jag inte att han vill.

Jag tror att han hade som specifikt mål att INTE komma fram till nåt vettigt. Jag tror att det enda han ville med sitt alster var att blåsa ut lite dimridåer.

Påpekandet om att balsamerare inte är vetenskapsmän behöver knappast göras. Sen när måste man vara vetenskapsman för att kunna göra en observation?

Men apropå din fråga om varför "balsamerare över hela världen" inte ringer i varningsklockor över detta: Balsamerare är inte heller journalister. Och dom är inte heller födda till visselblåsare eller folkbildare. Och dom flesta har nog ingen längtan om att plötsligt bli offentliga personer. Om jag får gissa så diskuteras ämnet livligt inom slutna rum. Men jag tror att dom flesta inom skrået inte är dumma i huvudet, så dom förstår att dom skulle hamna rejält i hetluften samma ögonblick som dom väljer att ut med något sånt här.
Senast redigerad av RustyShackleford 2024-02-09 kl. 20:52.
Citera
2024-02-10, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Tyvärr har du rätt... man mördade äldre på löpande band OCH FICK BETALT FÖR DET!! Här ett exempel där EN läkare på EN ENDA DAG nekade 34 gamla vård och på så sätt drog in över 100 000 kronor till vårdcentralen där hen var delägare. Det är just snyggt det... palliativ vård i hemlighet på löpande band utan samtycke. Det finns ett annat ord för det... massmord!! 🤬😭
https://www.senioren.se/nyheter/skane-utreder-ytterligare-18-vardcentraler

Mycket bra! Jag försökte tidigare hitta artiklar jag mindes om hur läkare "diagnosticerade" äldre via telefon och gav dem fel vård (inte lät dem få vårdplatser tror jag). Artikeln du länkar till är ju klockren. Och det verkar finnas mycket sånt här om man slår på nekades vård och äldre:

https://www.partilletidning.se/nyheter/lakare-beslutade-om-palliativ-vard-utan-att-prata-med-anhoriga.0b4a4ec0-2b74-4dc5-9297-48721e51ecbf

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Kyg067/gosta-82-var-for-gammal--nekades-intensivvard-mot-covid

Artikeln du länkade handlade ju om Skåne, man granskade 127 journaler och i 103 av dem hade läkarna beslutat om behandlingsbegränsningar om de äldre fick Covid-19, och ofta inte berättat det för de anhöriga. Hur ser det ut i reste av landet? Vad blev det av detta? Jobbar läkarna (det var visst främst chefer) kvar?
Citera
2024-02-10, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
Tycker att du ibland har intressanta saker att lyfta fram.
Men det du citerar här förefaller vara skrivet av någon som redan på förhand bestämt sig för att "debunka" vaccin-blodpropparna.

Skribenten pratar om blodproppar i allmänhet. Han uttrycker sig i vaga och otydliga termer.
Han säger att blodproppar kan uppstå även efter döden under vissa omständigheter. Och han verkar supernöjd med att det föreligger total oklarhet om några sådana omständigheter faktiskt förelåg i dom aktuella fallen, eller om sådana blodproppar har någon likhet med vaccin-propparna som faktiskt diskuteras.

Han ställer inte den uppenbara frågan om varför erfarna balsamerare i sånt fall ser dom här propparna som nåt onormalt. Om det bara rörde sig om "normala" blodproppar, sådana som kan uppstå efter döden, så skulle dom väl knappast gå ut i media om saken?

Om skribenten verkligen hade velat komma fram till något vettigt i frågan så hade han såklart tagit kontakt direkt med dom personer Campbell fått sin info av, och diskuterat saken närmare. Men då hade han behövt gå in på specifika detaljer, och det tror jag inte att han vill.

Jag tror att han hade som specifikt mål att INTE komma fram till nåt vettigt. Jag tror att det enda han ville med sitt alster var att blåsa ut lite dimridåer.

Påpekandet om att balsamerare inte är vetenskapsmän behöver knappast göras. Sen när måste man vara vetenskapsman för att kunna göra en observation?

Men apropå din fråga om varför "balsamerare över hela världen" inte ringer i varningsklockor över detta: Balsamerare är inte heller journalister. Och dom är inte heller födda till visselblåsare eller folkbildare. Och dom flesta har nog ingen längtan om att plötsligt bli offentliga personer. Om jag får gissa så diskuteras ämnet livligt inom slutna rum. Men jag tror att dom flesta inom skrået inte är dumma i huvudet, så dom förstår att dom skulle hamna rejält i hetluften samma ögonblick som dom väljer att ut med något sånt här.

Jag håller med dig om att texten jag länkade har flera tecken på att kunna vara partisk från början. Jag gillade att han ändå hade en öppenhet för ämnet men jag håller samtidigt med dig. Precis, man behöver inte vara forskare för att kunna göra erfarenheter och många forskare nuförtiden gör inga nya erfarenheter alls (finns en artikel i Nature om att forskning nuförtiden oftast bara upprepar vad andra sagt vilket gör att forskningen inte går framåt) och jag nämnde ju också att oavsett balsamerarnas utbildning så kan de ju ha erfarenhet. Man kan ju vända på frågan: Om detta med propparna är sant hur hade då skribenten velat att detta skulle ha utretts? Varför skriver han inte det? Särskilt med tanke på att han trots sin skepsis ju inte vet utan bara kommer med olika vaga möjliga förklaringar.

Jag håller också helt med dig om varför balsamerare kanske inte vill säga saker om detta. Jag skrev en text om det i mitt förra inlägg men tog bort det eftersom det blev en textvägg ändå. Det jag skrev var att medierna ju har en mobbningstaktik: När det är en "okänd" forskare, som Lundaforskaren om turbocancer eller som Lundaforskarna om vaccinets möjliga påverkan på DNA, så mobbas dessa av media. Men när det är en kändis som Elon Musk som uttrycker vaccinskepsis så får det på sin höjd en notis och när kritiken mot vaccinet står i peer-review-artiklar så förbigås det med tystnad.
Senast redigerad av Lamento 2024-02-10 kl. 00:28.
Citera
2024-02-10, 01:52
Avslutad
Nämen, ser man på. Varför lades aldrig detta fram som ett seriöst alternativ till vaccin under pandemin, eller ens idag? MSM:s skötebarn, Agnes Wold, har ju upprepade gånger sagt att man inte kan stärka sitt immunförsvar. Är hon månne lite dum i huvudet?

D-vitamin kan minska risken att dö i covid 19

https://duckduckgo.com/?q=d-vitamin+kan+minska+risken+att+d%C3%B6+i+covid+19&t =vivaldi&ia=web
Senast redigerad av RobRoys 2024-02-10 kl. 02:34.
Citera
2024-02-10, 03:14
Medlem
Campbell intervjuar begravningsentreprenören O'Looney, som tydligen är känd som en antivaxxare, men som också erkänner att Covid existerar. O'Looney säger sig ha sett dessa blodproppar från och med mitten av 2021 och det handlar om 25% av fallen: https://www.youtube.com/watch?v=wwdRfbPrGIY

Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Här är nästa video i serien kring de trådlika sakerna

https://youtu.be/4rAoqhTUU0g?si=tIvQEJFSDRd3YG59

Citat:
Tack för tipset... tänk om spikproteinet är boven i dramat? Det kan synnerligen innebära att C19-infektion kan ställa till det... MEN... ännu värre att låta kroppens egna celler tack vare "vaccinet" tillverka spikprotein i hela kroppen i absurdum.

Tyvärr verkar det finnas fler problem än "bara" spikprotein... såsom IgG4-problematiken, frameshifting och DNA-kontamination t.ex.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Tror inte jag tänker ta något vaccin i år. Covid är ju en sak, men springmask någonting annat! Fy fan vad äckligt!

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Du kollade helt enkelt inte på klippet..

IMBILDEN, du har chansen nu igen, med videon ovan.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Det är just det som är frågan..
Eller kanske frågorna.
Vad är detta för något?
Dör man AV eller MED detta?
Varför har detta dykt upp just i samband med covid/vaccin?
Varför pratas det inte mer om det?

Men har inte läst något i vanliga pressen angående detta. Märkligt nog måste ju sägas..
Känns inte helt normalt om man säger så..

Ja, om det visar sig att detta är sant liksom om det visar sig att IgG4-värdena är farliga och om det framkommer fler negativa vetenskapliga studier om vaccinets spikproteiner så kan det ju bli svårt att att helt enkelt ta den vanliga pressen på allvar fortsättningsvis. Det är ju egentligen jättekonstigt att man inte skriver heller om de vetenskapliga studier som publiceras.

Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford

Ja, nu intervjuas i alla fall begravningsentreprenören John O’Looney från Milton Keynes Family Funeral Services av Campbell i klippet ovan. O'Looney har en intressant historia. Han vägrade ta vaccinet och det har ju skrivits om det. Och sedan blev han sjuk i Covid och sa att det är en hemsk sjukdom:

"He wrote: "I was initially sceptical about COVID but I can confirm its validity and it is very nasty.

O'Looney, from Milton Keynes, remained sceptical about vaccines despite his stay in hospital, questioning the need for 'endless bouts of injections'."

https://uk.news.yahoo.com/john-o-looney-piers-corbyn-anti-vaxxer-covid-vaccine-coronavirus-162233353.html?guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6 Ly93d3cuZ29vZ2xlLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAACAc 4H1k7TCUeHc2EqDy3CSDkqMPX0yzSQYK2jncDKjSmlE0y9Q3En 3jbKW_iLcLcAJnKHSl1KRV2j jxrrqly0sHArnUHjgl8keK_X2gQLdH-htiJxx535YvAO40mjzMlajad50EZxSKVjn_IYM4qc5orR8HKQE M_2ZDgCc2b_qk

Artikeln är från januari 2022 och de skriver att O'Looney hade fel för att han påstått att vaccinet minskar motståndskraften.

Men även om det handlar om olika syn så är det lite märkligt med tanke på att EMA samtidigt varnade för att ta för många boosters, som Bloomberg och många andra skrev i januari 2022: "Repeat booster doses every four months could eventually weaken the immune response and tire out people, the European Medicines Agency warned last week." https://www.bloomberg.com/news/newsletters/2022-01-17/europe-is-in-no-rush-to-administer-second-booster-shots

Även Reutersförklarade att O'Looney hade helt fel 2021: https://www.reuters.com/article/idUSL1N2SY1SP/

Och i Medical News Today i december 2022 förklarade man att det var en myt att vaccinet kan minska motståndskraften:

"It is a myth that the COVID-19 vaccine weakens the immune system. After someone receives a vaccine, their immune system is better equipped to protect against subsequent infections."
https://www.medicalnewstoday.com/articles/is-your-immune-system-weak-after-covid-vaccine

Jag vet inte riktigt hur man ser på detta idag. Senare 2022 kom till exempel en artikel i en virologi-peer-reviewtidskrift som sa:

"Recently, The Lancet published a study on the effectiveness of COVID-19 vaccines and the waning of immunity with time. The study showed that immune function among vaccinated individuals 8 months after the administration of two doses of COVID-19 vaccine was lower than that among the unvaccinated individuals. According to European Medicines Agency recommendations, frequent COVID-19 booster shots could adversely affect the immune response and may not be feasible. The decrease in immunity can be caused by several factors such as N1-methylpseudouridine, the spike protein, lipid nanoparticles, antibody-dependent enhancement, and the original antigenic stimulus. These clinical alterations may explain the association reported between COVID-19 vaccination and shingles. As a safety measure, further booster vaccinations should be discontinued." https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9167431/

2023 upptäckte man tydligen också att personer med långtidscovid får konstiga reaktioner av vaccinet, fast man uttrycker det här som att Covid har ändrat deras immunförsvar. Absolut, men denna ändring gör tydligen att de tar emot vaccinet på ett konstigt sätt, och producerar saker de inte ska i månader. Det kan tydligen vara bra också, påpekas det, men man vet inte.: "The study, published in BMC Infectious Diseases, found that after people with long COVID-19 received the COVID-19 vaccine, they produced antibodies against the virus that causes COVID-19 for months longer than expected." https://www.cedars-sinai.org/newsroom/study-post-covid-19-conditions-alter-a-persons-immune-response/

Så sanningen är kanske inte så enkel som Reuters och andra påstått.
Senast redigerad av Lamento 2024-02-10 kl. 04:03.
Citera
2024-02-10, 05:11
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys
Nämen, ser man på. Varför lades aldrig detta fram som ett seriöst alternativ till vaccin under pandemin, eller ens idag? MSM:s skötebarn, Agnes Wold, har ju upprepade gånger sagt att man inte kan stärka sitt immunförsvar. Är hon månne lite dum i huvudet?

D-vitamin kan minska risken att dö i covid 19

https://duckduckgo.com/?q=d-vitamin+kan+minska+risken+att+d%C3%B6+i+covid+19&t =vivaldi&ia=web

Agnes är inte skarpaste kniven i lådan nä...
Du kan hitta länkar till massa studier här. Även melatonin kan minska risken.
https://c19early.org
Citera
2024-02-10, 11:07
Medlem
Intervju med en balsamerare med många års erfarenhet på en begravningsbyrå som började hitta de långa vita "blodpropparna" några månader efter att "vaccinen" rullades ut. Han hade aldrig stött på dem förut, bara efter "vaccinationerna" hade kommit igång.

https://youtu.be/wwdRfbPrGIY
Citera
2024-02-10, 11:44
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Intervju med en balsamerare med många års erfarenhet på en begravningsbyrå som började hitta de långa vita "blodpropparna" några månader efter att "vaccinen" rullades ut. Han hade aldrig stött på dem förut, bara efter "vaccinationerna" hade kommit igång.

Det sjukaste är hur ryggradsreflexen hos beslutsfattare är att sopa allt under mattan som har med mrna problem att göra.

Extrem polarisering där det i princip är ett politiskt ställningstagande att mrna är fantastiskt o allt negativt är konspirationsteorier.
Citera
2024-02-10, 11:54
Medlem
Citat:

dom där sakerna är ju helsjuka. har inte förstått det riktigt än, har vaccinet gjort så att blodet klumpar ihop sig? det ser helsjukt ut om man kollar på bilder
Citera
2024-02-10, 11:58
Medlem
dom tre jag följer mest är mcullough, malone och dr. chris mattenson. det vrkar bara komma ut mer dåliga nyheter om dom här vaxxen
Citera
2024-02-10, 12:59
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
dom där sakerna är ju helsjuka. har inte förstått det riktigt än, har vaccinet gjort så att blodet klumpar ihop sig? det ser helsjukt ut om man kollar på bilder

Spikproteinerna verkar ju kunna öka fibrinogen ordentligt så kanske är fibrin som dessa består av?
Hög nivå av fibrinogen samt inflammation av väggarna i blodkärlen kanske? Så dessa vita strukturer kanske bildas där kärlväggarna skadats?

https://portlandpress.com/bioscirep/article/41/8/BSR20210611/229418
Citera
2024-02-10, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densvenskahorden
Låt mig förklara då.
Antivaxx är big business. Som exempel drar pensionerade sjuksköterskan John Campbell in flera hundra tusen i månaden enbart på sin YouTube-kanal. 99% av hans följare är antivaxxers så han måste ständigt blåsa på med antivaxx-sagor för att få in sina pengar. Det är hans jobb.
I detta fall handlar det om "meterlånga gummiliknade strängar" som "balsamerare" (2-3 st, antivaxxers så klart) hittar i vaccinerade avlidna människor.
Detta samtidigt som flera miljarder människor har vaccinerats och åtskilliga miljoner av dessa har dött de senaste 3 åren. Och inga läkare eller annan vårdpersonal ser dessa mystiska gummisträngar vid t.ex. obduktioner av avlidna patienter. Miljoner människor borde känna till dem vid det här laget och det borde vara en världsnyhet. Men nej, det är endast 2-3 "balsamerare" som ser dem, ivrigt påhejade av antivaxx-profiler som livnär sig på trams som detta.

Att döda människor som ligger och väntar i kylrum får gummiliknade "avgjutningar" av blodkärlen är varken något nytt eller konstigt. Det vet pensionerade sjuksköterskan John Campell också. Även fast han är relativt lågutbildad. Men som sagt, cashen måste in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in