Citat:
Ja vad var det Lukas sa förrförra året "vi har en tydlig plan för Tilda", planen var tydligen att bryta ner henne och det lyckades han med.
Ivarsson och Andersson på tur?
Jag menar så Peppe och Mona fortsatt vara med i landslaget så måste dessa uppnosiga uppstickare väck!
Ivarsson och Andersson på tur?
Jag menar så Peppe och Mona fortsatt vara med i landslaget så måste dessa uppnosiga uppstickare väck!
Exakt! Lukas lurar sina åkare med ” jag har en plan”. Lukas plan är att låta Pichlers adepter köra i VC och mästerskap och de andra IBU-cupen. Ja, det kommer hända Ivarsson och Sara med om inga förändringar görs.
När den franske förbundskapten slussade in IBU-cupvinnaren,Jeanmannot, förra året i VC..fick han året därpå en individuell mästerskapsmedaljör.
När Lukas inte släpper in en IBU-cupvinnare får han en åkare med omotiverad åkare med psykisk ohälsa.
När den franske förbundskaptenen släpper fram 21-åriga Richard i VC får han en åkare som kommer Topp 10 ( 2 ggr). Han tar henne till ännu ett steg..får vara med i ett franskt stafettlag med vinstpress på sig..hon klarar det galant..och de vinner. Han tar det ett steg till..och låter bli uttagen att vara med på VM..han tar det ännu ett steg till..hon för debutera i ett individuellt lopp..hon kommer på en fin 15:e plats..Oj, vad mycket erfarenhet hon har samlat på sig på 1 månad..för att hon har en förbundskapten som tror på henne.
När det gäller Sara..hon för chansen i VC..gör det jättebra..kommer som bäst på 16:e plats.
Får hon ta de stegen som Richard fått göra? Nej, nej..Sverige har en förbundskapten som säger ” att vi skall skydda henne”. Hon får inte ta några fler steg utan inställer ” nedgraderas” hon gör att köra ett JVM(!).