2024-02-10, 06:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jacke är den överlägset sundaste i sällskapet. Han spelar inte in samtal. Han har empati. Han har ett vanligt jobb, en vanlig tjej, normala värderingar, pratar i normal samtalston och verkar inte låta sin hund tröstäta så förutom chocken att det kan bli tårar från flickan som inte tystas med sötad dryck eller karameller blir det nog en perfekt helg. Krävs en bunke godis från Hemmakväll så må det vara hänt, hon är van att få socker eller pommes frites när hon känner sig orolig eller trött så kanske inte rätt tillfälle att ta bort den trygghet det formats att ge henne.

EDIT: Jaha, bara en trådsanning att Jacke skulle ha henne i helgen.

Det visade sig att Chloe är hos Julia.

Jag reagerade inte på vem hon va hos och huruvida den är snäll eller inte.
Jag reagerade på ATT hon va hos ytterligare en person.

Jag hoppas att Julia ansöker om en stödfamilj inom socialtjänsten, där hon får regelbunden avlastning.

Jocke och Jonna hade kunnat vara stödfamilj, det hade (kanske) varit bra.
Om de hade låtit bli att filma henne, vill säga.
Citera
2024-02-10, 09:58
Medlem
mrDarcys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det visade sig att Chloe är hos Julia.

Jag reagerade inte på vem hon va hos och huruvida den är snäll eller inte.
Jag reagerade på ATT hon va hos ytterligare en person.

Jag hoppas att Julia ansöker om en stödfamilj inom socialtjänsten, där hon får regelbunden avlastning.

Jocke och Jonna hade kunnat vara stödfamilj, det hade (kanske) varit bra.
Om de hade låtit bli att filma henne, vill säga.
Sorry!! Mem stödfamilj?? För vad? Man får inte stödfamilj bara för man är ensamstående förälder? Eller jo man kan få!! Men om hon ska söka ensam vårdnad så får hon ba beredd på o va ensam oxå! Stödfamilj för o kunna vila eller festa!! Nej..hoppas inte Julia slösar på samhällets resurser där! Stödfamilj tycker jag personligen är för dessa föräldrar som har barn med särskilda behov..alltså som kräver mkt o man aldrig får en paus. Kan vara extremt jobbigt o ha barn som tex kräver sjukvård dygnet runt..dessa familjer ska va berättigad till stödgamilj.
Julia är stark nog o klara Cloe själv..hon har många runt om sig som kan avlasta henne så hon kan festa.
Nu är jag på Julias sida i detta trams dock..men är inte så jobbigt o va ensam med ett fullt friskt barn..
Citera
2024-02-10, 10:21
Medlem
Negerkucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Om han inte varit tvungen så begriper jag inte varför han vill ha med henne utomlands varje gång. Hon blir ju ett hinder när han ska till gymmet, när han ska festa, när han ska ligga med Linnéa m.m.
Det är ju inte barnvänliga semestrar med Bamseklubben eller Disneyland precis.

100% att han ligger med Linnea framför Chloes ögon. Kom igen det är Chrippa för fan!
Citera
2024-02-10, 10:29
Avslutad
Så tragiskt att Chistofer svek Julia på detta sätt.

Hon var alltså på hovrättsförhandling gällande aset som misshandlade henne psykiskt och fysiskt, när Christofer väljer att ta hem Linnéa.

Så enligt Julia, åkte hon direkt från hovrätten för att hämta Chloé från Chrippa och Linnéa, hur datum osv stämmer eller går ihop vet jag inte, men det orkar jag inte lurka i.
Jag vet dock att hovrättsförhandlingar skulle hållas i februari.

Kunde inte Christofer väntat lite?

Det som hänt nu, när "släkt och vänner" försökt bestämma att Christofer och Julia ska leva lyckliga i alla sina dagar med Chloé och ett ev syskon, snedtände, minst sagt.

Jag förstår Chrippas prepubertala utbrott och "ingen ska bestämma över mig", till viss del. Om man ser på det ur hans perspektiv.

Det är otroligt sorgligt ur allas perspektiv och allra värst är det att Chloé drabbas av allt.

Det är dags att sanningen om Linnéas dagbok och självbiografin av "Christofers handskrivna incidenter* läggs fram på bordet.

Att Chrippa skulle skrivit dessa brev i häktet är inte trovärdigt.

Ingenting är trovärdigt.

Särskilt inte frieriet.

Chrippa har ju snackat frieri tidigare med Linnéa, på T@vastgatan och pratat med hennes mage, då har hon sett obekväm ut.

Jag vet inte vad man ska tro, hoppas att dessa youtubers slutar sko sig på andras olycka.
En sak är iallafall säker, att vi flashbackare inte tjänar en spänn på detta.
Att sen bli kallad hater för att man ifrågasätter och inte sväljer allt med hull och hår, ja vad ska man säga?

Kolla vem som tjänat på detta drama, follow the money.
Citera
2024-02-10, 10:45
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jacke är den överlägset sundaste i sällskapet. Han spelar inte in samtal. Han har empati. Han har ett vanligt jobb, en vanlig tjej, normala värderingar, pratar i normal samtalston och verkar inte låta sin hund tröstäta så förutom chocken att det kan bli tårar från flickan som inte tystas med sötad dryck eller karameller blir det nog en perfekt helg. Krävs en bunke godis från Hemmakväll så må det vara hänt, hon är van att få socker eller pommes frites när hon känner sig orolig eller trött så kanske inte rätt tillfälle att ta bort den trygghet det formats att ge henne.

EDIT: Jaha, bara en trådsanning att Jacke skulle ha henne i helgen.

Vadå en trådsanning? Chloe ÄR hos Jacke.
Citera
2024-02-10, 10:56
Medlem
Telepatisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Ja, vad fan händer här (klippt från minut 56):

*två killar knackar på medan Skabbe streamar och de syns sen i bakgrunden*

- "Jag hjälper er snart"

- "Pausa, jag måste bara skicka med grabbarna lite grejer"

*Skabbe letar men hittar inte i köksskåp 1, letar och hittar det hans söker i köksskåp 2 - överlämnar nåt som ryms i handen*

- "Det är lite grejer som ska hämtas"

*grabbarna stannar kvar*

- "Vill ni ta en bild?"

*Skabbe hämtar åter nåt från köksskåp 2 och pånytt överlämnas nåt som ryms i handen - skämtar om att han måste börja låsa ytterdörren när grabbarna lämnat lgh*

https://gofile.io/d/E4yniR
https://pixeldrain.com/u/27r4S32L
Han kan omöjligen vara så dum att han gör det där live. Måste vara uppgjort? Dessutom väldigt weird när snubbarna står och hänger i bakgrunden i kameran!?
Citera
2024-02-10, 11:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Han kan omöjligen vara så dum att han gör det där live. Måste vara uppgjort? Dessutom väldigt weird när snubbarna står och hänger i bakgrunden i kameran!?
Inte så säker på det.
Det är väldigt skumt och Chrippa verkar stressad och upprymd. Killarna som kommer förbi, verkar kolla på tv, förmodligen är Linnéa där och käkar godis.

Så dumt alltihopa.

Chrippa nämner wempa, som är den kille som sysslar med lyxbilar och är kändispolare. Alla i apklanen har hyllat wempa och Chrippa snackade om att börja jobba för honom...
Citera
2024-02-10, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrDarcy
Sorry!! Mem stödfamilj?? För vad? Man får inte stödfamilj bara för man är ensamstående förälder? Eller jo man kan få!! Men om hon ska söka ensam vårdnad så får hon ba beredd på o va ensam oxå! Stödfamilj för o kunna vila eller festa!! Nej..hoppas inte Julia slösar på samhällets resurser där! Stödfamilj tycker jag personligen är för dessa föräldrar som har barn med särskilda behov..alltså som kräver mkt o man aldrig får en paus. Kan vara extremt jobbigt o ha barn som tex kräver sjukvård dygnet runt..dessa familjer ska va berättigad till stödgamilj.
Julia är stark nog o klara Cloe själv..hon har många runt om sig som kan avlasta henne så hon kan festa.
Nu är jag på Julias sida i detta trams dock..men är inte så jobbigt o va ensam med ett fullt friskt barn..

Håller med dig där. Fatta hur många som skulle få stödfamilj i såna fall. Dom växer inte på träd.

Julia har en släkt och vänner omkring sig så hon kan få det stöd hon behöver där.
Citera
2024-02-10, 11:13
Medlem
pazeras avatar
Det störigaste med denna tråden är dem som skriver "Lilla c" till ungen Cloetta(Chloe)äkta wt-namn förövrigt.
Har även sett folk som skrivit "J" och "L", en för i helvete, hur fan ska man veta vem "J" är???? Jockeboi, Jonna? Jacke? Jouice of sweden?
Citera
2024-02-10, 11:24
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pazera
Det störigaste med denna tråden är dem som skriver "Lilla c" till ungen Cloetta(Chloe)äkta wt-namn förövrigt.
Har även sett folk som skrivit "J" och "L", en för i helvete, hur fan ska man veta vem "J" är???? Jockeboi, Jonna? Jacke? Jouice of sweden?

Det gör folk mest när man citerar varandra och skriver inlägg fram och tillbaka, då det blir ganska mycket att skriva så använder man sig helt enkelt av tex C,L osv. Det är inte ovanligt på flashback.
Citera
2024-02-10, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazera

Alla fattar förutom du
Citera
2024-02-10, 12:03
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Han ska väl flytta utomlands och ta C med sig och bo där som en familj, han sa väl det förrgår har jag för mig.

Kommer han aldrig fixa dessutom kan han inte fly fogden heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in