2024-02-10, 05:00
Medlem
Full-Retards avatar
Disco gick man på i låg och mellanstadiet.
Det är bara sånna discon som finns nuförtiden.
Så känner inget behov av att gå på disco.

Om det fanns vuxendiscon hade jag heller inte gått, slöseri med tid.
Citera
2024-02-10, 05:31
Medlem
GertBennys avatar
Jag ser det som att det är invandrarnas fel samt mobilberoende/mobilen har idag ersatt många sociala aktiviteter. Om det anordnas Disco eller Folkparks dans som var poppis förr med hundratals eller tusentals deltagare, då kan jag ge mig fan på att Mohammed och hans "bruschor" ifrån orten åker dit bara för att jävlas, slåss, råna och tafsa på tjejer.

Det enda ställena där sådan här funkar är på logar och liknade där det bara är svenskar på grund av musiken samt avståndet ifrån stadskärnor.
Citera
2024-02-10, 06:37
Medlem
Galejans avatar
Yngre människor idag går inte ut och dansar. Ungdomar och unga vuxna bor hemma tills de är 25-30 och tillbringar sina liv relativt könssegregerade, där unga killar spelar datorspel och gymmar och där unga kvinnor håller på med sociala medier och gymmar.

Det kom ju någon undersökning härförleden som visade att ungdomar bryr sig allt mindre om politik och samhälle och istället alltmer om sociala medier, sina föräldrar(!) och träningen ovh hälsa. Nu hittar jag inte artikeln men det var uppe här på forumet för ett par veckor sedan.

Dessutom dricker ungdomar betydligt mindre alkohol jämfört med bara för tjugo år sedan.
(FB) Ungdomar har börjat dricka mindre alkohol

Ungdomar har förändrats. Unga är inte ute och härjar längre. Istället sitter dom hemma, lyfter vikter, scrollar Tiktok och är oskulder.
Citera
2024-02-10, 06:54
Medlem
Hamsterbolls avatar
1. Invandrare. Jo det är ett problem. Inget är lika kul längre. De glor, tafsar, snor ens grejer och är allmänt jobbiga när man är ute och dansar.

2. Feminismen/individualisten. De har ju lyckats splittra det svenska folket så män hatar kvinnor och kvinnor hatar män. När det naturligtvis borde vara tvärtom: vi ska ju liksom älska varandra, träna efter varandra, flirta och längta efter varandra. Men istället har de lyckats få kvinnor och män att i princip förakta varandra. Sorgligt är det. Men hur kul är det att dansa disco med folk man föraktar?
Citera
2024-02-10, 06:57
Avslutad
Är nog ts som blivit äldre och inte har koll på vad 20-åringarn gör idag. känner igen mig, jag har inte heller det. Såg dock att både Spybar och sture finns kvar. Sture fanns på nittiotalet men inte spybar som väl hette Arnolds då? Hängde själv på Down town, Monday bar, glädjehuset, engelen, melody, kollage osv, men man sa nattklubbar - inte disco, som mer associeras till högstadieungdom.

Mycket blattar redan då, men säkert ingenting mot idag. Borde va outhärdligt att gå ut idag pga dessa.
Svenskar vill festa för sig själva. Blev kanske tvunget att ha privata tillställningar för att slippa dräggen.
Senast redigerad av qaaq 2024-02-10 kl. 06:59.
Citera
2024-02-10, 07:18
Medlem
grungewhores avatar
Det här med att "blattarna har hänt" är så jävla töntigt. För 30 år sen var det massor med invandrare ute som stod och blängde, det blev jidder och slagsmål och folk åkte ut ur lokalen o s v. Det hindrade aldrig folk från att göra om proceduren helgen efter.

Det jag märkte var när min generation blev lite äldre och det började finnas gaydiscon, så var det en del tjejer som började gå på sånt för att "bara få dansa".

Så generellt tror jag kvinnors attityd förändrades någonstans till vad disko var (överens om premissen att träffa någon på dansgolvet) till att bli något annat (body workout med alkohol i kroppen).

När kvinnorna blir tydligare med varför de är där, vilket inte överensstämmer med varför männen är där, så tappar männen intresset och ställen tappar försäljning (krävs rätt många 23:- STÖL för att medelmannen ska bjuda upp till dans).

Rave däremot, som TS tar upp, är mer ett särintresse med andra mål (trancedans, måhända med droger i kroppen) och en annan kultur.
Citera
2024-02-10, 08:00
Medlem
1SHOT1KILLs avatar
Mångkulturen är svaret, framförallt alla araber.

Minns olika ställen som hade fler än ett dansgolv.
Och BZ hade väl ett dansgolv med öppningsbart tak?
Citera
2024-02-10, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klas-Vegas
Redan för 20 år sedan hörde jag svenska tjejer säga att det var inte kul att gå ut och dansa för alla blattar som står och glor.
Sant! Jag har sett det med egna ögon, och förändringen i beteende.

Påminner om att topless på badstranden också gått från majoritetskultur och kvinnlig frihet till motsatsen.
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Okej, så det är invandrarnas fel även detta, med diskoteksdöden alltså?
Tyvärr är det så ja.

Konsekvenserna av att sverige befolkas muslimer från Iran, Afrika och Afghanistan är så samhällsomvälvande att det är svårt för många att ta in att varenda smula av vårt folk och vår kultur snabbt håller på att förintas.
Citera
2024-02-10, 08:13
Medlem
Imnshos avatar
Förutom att jag fallit för åldersstrecket.....

....så beror det på elefanten i rummet.

Ytterligare orsak är risken för s.k. "gängvåld" på nattklubbarna när stickvapen eller automatvapen används av nämnda elefanter. De snabelförsedda har också ett ganska spontant och utåtagerande beteende som jag inte förknippar med forna tiders diskotek, där vi gentlemen på sin höjd tafsade på damernas bakdelar eller gav rivalerna en s.k. dagsedel.
Citera
2024-02-10, 08:24
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArtificialElegance
Men va? Folk går ju ut? Klubbar finns det en heeel del av. (Stockholm)

Ingen säger "disco". Gulligt, TS.

Nämn alla adresser dessa klubbar finns i Stockholm.
De är några få stycken.
Fattar du hur det fanns stora danshak med jättedisko-golv i var och varannan krog utmed gatotna?
Överallt.
Nämn vilka krogar i Stockholm som har dans till musik/techno. Jag du får ta och rada upp klubbarna du vet också.
Citera
2024-02-10, 08:25
Medlem
DeValeras avatar
Kanske högre värderade fastigheter vilket gör dyrare hyror. Nattklubbarna drar inte in tillräckligt med pengar för att konkurrera med andra verksamheter.

Förändrad publik. Nattklubbarna lever av att sälja alkohol. Den demografiska förändringen har gjort att förre som vill in i nattklubbarna dricker alkohol. Det finns helt enkelt inte lönsamt med en allt större gästantal som nöjer sig med att sippa på en cola en hel kväll.

Datingscenen har förändrats. Längre tillbaks var det vanligt att man träffade sin partner på danstillställningar som discon och Folkets Park, idag sköts detta i allt högre grad av internet.

Folk har kanske mer privata fester numera än tidigare. Folk upplever sig inte trygga att gå ut. Dessutom det svenska systemet med långa köer och kanske ibland ett otrevligt bemötande av dörrvakter. Varför ska man spendera pengar på en verksamhet som inte visar respekt?
Citera
2024-02-10, 08:31
Medlem
SexgalenZombies avatar
Disco handlade väl om att få bekräftelse och hitta någon att knulla? Med lite alkohol för att bli modig.

Idag finns istället dejting appar, så kanske har syftet med discon försvunnit? Tjejer kan beställa hem killar med några knapp tryck, så varför ödsla tid och pengar på att dra ut på stan? Riskera att stöta på obehagliga människor?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in