Citat:
Ursprungligen postat av
Vedklyv1980
Jag talar INTE för några andra så kallade ”Dumpenanhängare ”, jag talar för mig själv.
Så har vi klargjort det.
Ja, uthängningarna behövs.
Du glömmer bort barnen. De ska kunna se och få upprättelse att den mannen gjorde fel och att de inte var ensamma. Föräldrarna ska kunna se och närboende ska kunna vara vaksamma om de har mannen i sin närhet.
Gäddans familj ska kunna se för den gäddan måste sluta angripa barn. Gäddan kommer inte förändra någonting om ingen vet.
Lagändringar kommer inte komma till stånd om detta inte synliggörs. Det handlar om barnens skydd.
Det finns alltså flera skäl till varför gäddan ska hängas ut.
Många av dessa män är ensamma opportunister som först och främst aldrig ens skulle få en blick riktad mot sig av en minderårig, lika lite begå övergrepp mot ett ett motvilligt barn. Det är väldigt stor skillnad på en faktiskt pedofil kontra en som faller för en 14 åring, och ja, det är väldigt fel oavsett men det är ej samma sak.
Barnen du pratar om existerar inte i dessa fall, det är låtsasbarn så offret existerar inte. Anhöriga till uthängda har flera gånger medialt gått ut med hur dom trakasseras och får sina liv sönderslagna offentligt. Det hade varit en sak om familjerna kontaktades privat, istället hängs familjerna ut på Dumpen.
Många rent ut sagt vidriga fall som Dumpen har varit totalt okänsliga kring, bl.a pappan som påstod att han begick övergrepp mot sitt barn och vars övergrepp Dumpen publicerade skriftligt på sin hemsida. Noll respekt för det faktiska offret. För att sedan vänta med att kontakta polisen tills dom fick konfrontationen, trots att dom visste mannens identitet, och gav honom därmed all möjlighet att ta sig hem och radera all bevisning från dator och mobil hemma.
Sara och Patrik vet inte vad dom håller på med.