2024-02-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blackwidow666
Absolut behöver dom avslöjas men ärligt talat; behövs det en uthängning? Räcker det inte med att det dyker upp två främlingar som matar på med frågor och i samma veva säger att dom ska underrätta anhöriga? Menar du och alla Dumpenförespråkare att den metoden skulle vara så lönlös? Är inte det bara för att mätta ERAT contentbehov?
Jag talar INTE för några andra så kallade ”Dumpenanhängare ”, jag talar för mig själv.
Så har vi klargjort det.

Ja, uthängningarna behövs.

Du glömmer bort barnen. De ska kunna se och få upprättelse att den mannen gjorde fel och att de inte var ensamma. Föräldrarna ska kunna se och närboende ska kunna vara vaksamma om de har mannen i sin närhet.

Gäddans familj ska kunna se för den gäddan måste sluta angripa barn. Gäddan kommer inte förändra någonting om ingen vet.

Lagändringar kommer inte komma till stånd om detta inte synliggörs. Det handlar om barnens skydd.

Det finns alltså flera skäl till varför gäddan ska hängas ut.
Citera
2024-02-09, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
För att svara på ditt urkorkade uttalande behövs ingen video ses.
Allt är ok så länge ingen säger något?
Idiot.
Otroligt idiotiskt korkat att uttala sig om något som man inte ens bemödat sig att ta reda på fakta om
Citera
2024-02-09, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Hur vet du att det inte fungerar? Känner du alla gäddor personligen? Vet du att de fortsatt tråla ungar på nätet, ofreda sexuellt med bilder och försöka manipulera dem? Finns det ett hemligt nätverk där ni delar sånt? Eller hur vet du?

För seriösa organisationer som har jobbat mot att övergrepp av barn sedan årtionden tillbaka som Childhook ratar Dumpns metoder rakt av och inga andra seriösa organisationer vill veta av Dumpens metoder. Säger det mesta.
Citera
2024-02-09, 22:21
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensinlukt
Poängen var varför psyksjuka har en idolbild på en gädda i profilen?

Man måste kunna skratta åt allt elände samtidigt som det är fruktansvärt att dom finns, bästa sättet att hantera nattsvarta fenomen är humor
Människor som vart ute i dom mest fruktansvärda krigssituation erna berättar att dom har aldrig skämtar så mkt som just då

Det bästa hade varit om dom inte hade funnits
Om alla dessa personer hade sagt "jag är inte i tresserad av något sexuellt med dig öht men om du mår dåligt så finns jag gärna här som stöd"

Då skulle fiskarna aldrig få napp och då skulle problemet med barn som groomade av vuxna heller aldrig existera, tyvärr så ser inte verkligheten ut så
Citera
2024-02-09, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Jag talar INTE för några andra så kallade ”Dumpenanhängare ”, jag talar för mig själv.
Så har vi klargjort det.

Du glömmer bort barnen. De ska kunna se och få upprättelse att den mannen gjorde fel och att de inte var ensamma. Föräldrarna ska kunna se och närboende ska kunna vara vaksamma om de har mannen i sin närhet.

Gäddans familj ska kunna se för den gäddan måste sluta angripa barn. Gäddan kommer inte förändra någonting om ingen vet.

Lagändringar kommer inte komma till stånd om detta inte synliggörs. Det handlar om barnens skydd.

Många av dessa män är ensamma opportunister som först och främst aldrig ens skulle få en blick riktad mot sig av en minderårig, lika lite begå övergrepp mot ett ett motvilligt barn. Det är väldigt stor skillnad på en faktiskt pedofil kontra en som faller för en 14 åring, och ja, det är väldigt fel oavsett men det är ej samma sak.

Barnen du pratar om existerar inte i dessa fall, det är låtsasbarn så offret existerar inte. Anhöriga till uthängda har flera gånger medialt gått ut med hur dom trakasseras och får sina liv sönderslagna offentligt. Det hade varit en sak om familjerna kontaktades privat, istället hängs familjerna ut på Dumpen.

Många rent ut sagt vidriga fall som Dumpen har varit totalt okänsliga kring, bl.a pappan som påstod att han begick övergrepp mot sitt barn och vars övergrepp Dumpen publicerade skriftligt på sin hemsida. Noll respekt för det faktiska offret. För att sedan vänta med att kontakta polisen tills dom fick konfrontationen, trots att dom visste mannens identitet, och gav honom därmed all möjlighet att ta sig hem och radera all bevisning från dator och mobil hemma.

Sara och Patrik vet inte vad dom håller på med.
Citera
2024-02-09, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil.1987
Nåja, det är först på senare tid dom börjat ta ut lön och dom har levt på donationer
men men

Vilka är det som livnär sig på lön från Dumpen? Antar att skatt, arbetsgivaravgifter osv är helt i sin ordning?

Jag hörde också Sara säga att löner var på gång i debatten hos Publicistklubben. Om man swishar vet man då i vems ficka pengarna hamnar i, Patriks eller Skatteverkets?
Citera
2024-02-09, 22:50
Avslutad
Citat:
Otroligt idiotiskt korkat att uttala sig om något som man inte ens bemödat sig att ta reda på fakta om

Du menar som typ det perfekta, statistiska underlag du lämnar för dina fantasier i inlägg #73179?

"Fattar du inte att det inte bara är det fiktiva barnet de groomar? Första och enda gången? Sure"
Citera
2024-02-09, 22:58
Medlem
Bertil.1987s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Vilka är det som livnär sig på lön från Dumpen? Antar att skatt, arbetsgivaravgifter osv är helt i sin ordning?

Jag hörde också Sara säga att löner var på gång i debatten hos Publicistklubben. Om man swishar vet man då i vems ficka pengarna hamnar i, Patriks eller Skatteverkets?

Är det inte det så kommer nog ekobrottsmyndigheten

Men med tanke på att dom har anlitat revisorer och har ekonomiansvarig på dumpen som ser till att ekonomin och bokföringen ser bra ut så borde inte Skatteverket ha något att anmärka på
Citera
2024-02-09, 23:10
Medlem
Citat:
Är det inte det så kommer nog ekobrottsmyndigheten

Men med tanke på att dom har anlitat revisorer och har ekonomiansvarig på dumpen som ser till att ekonomin och bokföringen ser bra ut så borde inte Skatteverket ha något att anmärka på

Bara undrade då Patriks love story med Skatteverket inte varit på topp tidigare. Det har ju i och för sig varit snack om att Dumpen ska få ett 90-konto så antar att varenda falafel längs vägarna numera redovisas.

"Ser till att ekonomin och bokföringen ser bra ut". Den gillar jag.

Dumpen gör så gott dom kan vilket är bra.
Citera
2024-02-09, 23:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av karbonaden123
Menar du att en missbrukare med hyllmeter i belastningsregistret med pekuniära intressen är en källa värd namnet och dessutom den enda källan?? OMG!!!

Jag var på väg att skriva något liknande: det pekuniära intresset, tillsammans med pöbel-/dumplingjustis låter inte som någonting man vill ha i ett rättssamhälle...
Citera
2024-02-09, 23:34
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Så har vi klargjort det.

Men vilka barn???!
Den AI-genererade 14-åringen ? Ge upp någon gång.
Citera
2024-02-09, 23:36
Medlem
Blackwidow666s avatar
Citat:
Sara har hävdat att dom har provat att skrämma dom vid ett flertal tillfällen men tyvärr så kommer dom tillbaka efter att den värsta chocken lagt sig

En fd lärare anonymiserade dom först men sedan när han dök upp igen så hängde dom ut han med bild
En svala gör ingen sommar. Knappast statistiskt underlag med 1 person. Lite bättre forskningsresultat får du faktiskt komma med om du är så säker på sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in