2024-02-09, 21:10
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chillgren
För den som inte orkar se hela.

https://www.youtube.com/watch?v=gd9qktZnVJQ
Putin’s most insane moments in Tucker Carlson interview

Så mao så sa han ingenting som var "insane" under hela intervjun?
Citera
2024-02-09, 21:12
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Japp men knappast fördelaktigt för putin
-
Det tror jag du har helt fel i.
De flesta har bara hört eller sett vad andra tycker om honom vilket är totalt ointressant för alla med 2 hjärnhalvor
Citera
2024-02-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Så din kritik grundar sig i det moraliskt tveksamma i att peka ut CIA utan att presentera bevis? Man kan säga att Putin gör sig skyldig till någon form av "förtal mot den amerikanska underrättelsetjänsten"?

förutom då att det verkar stämma?

en stor penga påse, Nuland, McCain Biden McConnol som uttalat sig helt klart och tydligt om USA's intentioner.
det finns minst sagt en historik av USA/CIA att iscensätta sk. color revolutions.

detta är ingen nyhet.

Putin säger inget nytt i denna intervju, han har sagt samma sak i över 20 år, om någon uppfattar det som nyheter eller något så speglar det individens ämneskännedom.

Att han alltid sagt samma saker, samma åsikter och problem, och den andra sidan uppenbart struntar i det, då får man står med skägget i brevlådan och en lurad befolkning som sedan skall gå till val.
Citera
2024-02-09, 21:14
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sesus
-
100 tals miljoner kommer att tycka annorlunda än dig.
Det är en historisk intervju och jag tyckte det var intressant
Tror nog att dom flesta ser en rikigt verklighetsfrånvänd skittråkig psykopat som bara svamlar men den som lever får se
Citera
2024-02-09, 21:19
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Varför försvarar du som ska vara "opartisk" Putin hela tiden. Eller har du slutat låtsas.

Självklart ska man ha belägg att visa upp, om man blir tillfrågad hur man vet det. Om jag påstår att det är Japan, behöver jag förstås visa belägg för det för att bli trodd. Eller menar du att det automatiskt blir sant bara för att någon säger det? Eller handlar det bara om att det är "rätt" person som säger det.

Man har förstås pekat ut många länder tidigare, men inga belägg har visats upp.

Nu börjar vi närma oss något. Du anser att jag "försvarar Putin" bara för att jag inte runkar bulle med er andra. Nej, jag kommer inte tugga i mig er saggiga kanelsnäcka. Det är ganska frånstötande. En stor majoritet i väst menar att Putin är en lögnare som aspirerar på att invadera hela Europa. Det intresserar mig eftersom jag, om det stämmer, riskerar få ryska bomber in i vardagsrummet.

Denna intervju stärkte mig i min övertygelse att den risken är tämligen liten. Vad jag och du sedan tycker om Putin på ett personligt plan är ungefär lika intressant som att titta på Kulturstudion.
Citera
2024-02-09, 21:21
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Det var enbart frågor som Putin har godkänt i förväg, och han ifrågasatte aldrig Putins svar. Det var ett PR-stunt för Putin och Trump, inget annat. En riktig journalist hade inte tagit den så långt upp i röven som Tucker gjorde.

Trams. Du är bara besviken för att Putin upprepar vad han ser som självklarheter i de läge han befinner sig i.
Det var en enkel och rättfram intervju som gav de svar som vi redan visste, om man kan historien då, vill säga.
Citera
2024-02-09, 21:24
Medlem
maxican.tapirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Feministerna
Äntligen fick Putin ge sin syn på kriget.

Jag tycker att den här intervjun är bra, och jag hoppas den öppnar ögonen hos Européer så att alla börja kräva fredssamtal av sina folkvalda politiker. Istället för mera pengar till krig.

Tyvärr så tror jag inte det kommer bli så.

Folk vågar inte vidga sina vyer och se andra sidan av myntet.
Citera
2024-02-09, 21:26
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Putin är en massmördare och tyrann.

Ukraina var en del av medeltids riket Kievrus som delades upp mellan fyra bröder på 1500 talet.
Därför tror psykopaten Putin att Ukraina är en del av Ryssland, fast Ryska och Ukrainska
är så olika som Svenska och Nederländska.

Som om Kristersson helt plötsligt skulle tro att Danmark var en del av Sverige.

Ja du... plocka upp de små kornen och gör gröt på det. Medeltiden kan nämnas men har ingenting med dagens Ukraina att göra, precis som Putin sa.
Citera
2024-02-09, 21:28
Medlem
attogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 53....so what
Ja du... plocka upp de små kornen och gör gröt på det. Medeltiden kan nämnas men har ingenting med dagens Ukraina att göra, precis som Putin sa.

Vi hoppar 1991 och vänder blad.
Är det så du tänker?
Citera
2024-02-09, 21:29
Medlem
hjaelploskilles avatar
Sett så mycket jag orkar av intervju nu, jag tror inte längre att detta var helt och hållet manusförfattat. Otroligt kul hur Tucker hoppades kunna mata sin publik med kulturkriget, woke, könsbyte osv men Putin raljerar om historia hahaha
Citera
2024-02-09, 21:37
Medlem
53....so whats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Varför ska Ryssland ha självklar rätt att göra Ukraina till en del av Ryssland menar du?
Putin kommer ju deportera befolkningen och göra etnisk rensning.

Hörde inte att han sa detta.
Sista raden är dina egna fördomar.
Citera
2024-02-09, 21:37
Medlem
Skafferns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fightforfreedom
LOL! Media har lyckats fortsätta hjärntvätta dig. De gör allt för att få Tucker som en lögnare medan media pratar sanning. Ett råd... lägg alla pussel på plats från båda sidor. Så får du svaret. Kan du inte pussla så är det ett problem.

Media? Det var ju Tucker själv som erkände att han inte trodde på tramset om valfusk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in