2024-02-09, 20:33
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ja, Putin visade i full dager att han är komplett galen. Bra jobbat Tucker!

På vilket sätt är han galen?
Citera
2024-02-09, 20:34
Medlem
nidhoogens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Patch1
Intressant intervju, även om mycket var saker jag redan visste. Men några saker fann jag lite konstigt. Som t.ex. att Ryssland skulle vara Europas största ekonomi enligt Putin? Syftade Putin på något speciellt, för sist jag kollade så var Tyskland överlägset störst och har varit det länge, och Ryssland är mindre än även Frankrike, Storbritannien och t.o.m. Italien. Varför skulle han ljuga om något som är så välkänt och som är så lätt att kolla upp, vilket gör att jag tror att han syftar på någon obskyr typ av mätning som typ mäter ett lands naturresurskapacitet eller liknande?

Sedan hans "600 miljoner indonesier" wtf. Hur kan man ens som världsledare och en person som verkar ha bra koll i övrigt säga sådana grova fel i en sådan här viktig intervju? Öppet mål liksom helt i onödan. Så många länder existerar inte, i synnerhet inte länder i 250 miljoner-plus-klassen.

Världen skulle klara sig bra utan Tysklands export, världen skulle inte klara sig utan Rysslands.

Det är det Putin menar.
Citera
2024-02-09, 20:34
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
På vilket sätt är han galen?

Hans retorik och handlingar, vad annars?
Citera
2024-02-09, 20:35
Medlem
raskenss avatar
I 50 minuter håller Putin en monolog om Rysslands historia utan att en enda kritiska fråga ställs.

Att inte belysa alla dom faktafel Putin kommer med är generalfel eftersom Putin rättfärdigar anfallskrigen med sin historiebeskrivning. Det går inte att komma ifrån det. TC nämner inte med ett enda ord om detta utan nickar glatt:

https://www.bbc.com/news/world-europe-68255302
https://www.rochester.edu/newscenter/ukraine-history-fact-checking-putin-513812/
https://www.politico.eu/article/lies-truth-vladimir-putin-interview-tucker-carlson/

https://www.dailykos.com/stories/2024/2/9/2222387/-Tucker-Carlson-interviewed-Putin-and-boy-did-that-go-off-the-rails-fast?pm_campaign=front_page&pm_source=top_news_slo t_1&pm_medium=web

Det mest sinnessjuka påståendet Putin gör är när han hävdar att polen provocerade Hitler att angripa. Det är nästa som han verkligen vill bli en ny Hitler. Det rä helt otroligt historielöst och på en kunskapsnivå motsvarande en 10 åring.

Fy fan vilket vidrigt uttalande:

https://x.com/saintjavelin/status/1755917710557397315?s=20
Senast redigerad av raskens 2024-02-09 kl. 20:40.
Citera
2024-02-09, 20:35
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:

Har du inte heller sett intervjun?
Citera
2024-02-09, 20:36
Medlem
DaddyD2s avatar
Att kalla detta för intervju är ett hån mot seriös journalistik. Så jävla tragiskt att så många sväljer Putin.
Citera
2024-02-09, 20:36
Medlem
Sesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Du har nu fått en rad exempel på lögner som kom fram i "intervjun". Nordstream, Gershovich, fredsavtal, denazifiering, där har du ju några stycken iaf. Men du kaktusen, du kanske skulle kunna ge några exempel på något tsaren sa som var sant istället?? Framkom det något viktigt i intervjun överhuvdtaget?
-
Jag tror du lyssnade på en annan intervju eller så är det du som ljuger.
100s miljoner kommer att se intervjun det är det viktiga.
Citera
2024-02-09, 20:37
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Nämn en lögn och förklara gärna också vad du anser att Putins syfte med den lögnen var.
Jisses... dom debatterna har jag/ vi haft med er tokar i 15 år, det leder ingenstans för ni accepterar ju inte fakta.

Hela den hjärndöda monologen om ryzk historia är mest lögner , putin får ju ha sina fantasier men han försöker ju framställa det som nån jävla sanning.
Citera
Medlem
E-Mac.s avatar
Citat:

Vilka handlingar? Retoriken såg jag ingen fel på, mycket bättre än Bidens och västvärldens ledare i huvud taget.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
I 50 minuter håller Putin en monolog om Rysslands historia utan att en enda kritiska fråga ställs.

Ni skulle ha skickat skjutjärnsreportern Jens Liljestrand istället
Citera
2024-02-09, 20:38
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaddyD2
Att kalla detta för intervju är ett hån mot seriös journalistik. Så jävla tragiskt att så många sväljer Putin.

Vad är din definition av intervju? Borde han blivit avbruten mer?
Citera
2024-02-09, 20:39
Medlem
Ska faktiskt vara ärlig innan denna intervjun va ja lite orolig att ryssarna skulle invadera Sverige. Samt att Putin va värsta Hitler. Nu. Inte ett dugg orolig faktiskt och kan förstå hur han tänker. Inte direkt min nya idol men fan hellre han än en senildement biden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in