Citat:
Ursprungligen postat av
VoktorDodka
Visst var Agneta med i tur i kärlek med Adam Alsing en gång i tiden? Hon verkar gå efter samma manus nu, att försöka para ihop människor.
Vibrationsteknikern Oskar och Tina: Jag har toksvårt för personer som ler hela tiden, t o m när dom pratar så dom mer eller mindre väser mellan tänderna, men Oskar verkar genuint trevlig, tafatt och ohändig men trevlig. Kan bli ett äkta par då Tina inte verkar helt oseriös heller iaf inte första intrycket, dom är söta tillsammans, äktenskapstycke. Lite psykopatvibbar finns dock när han berättar hur han tänkt vid lägenhetsköpet. Jag ser framför mig honom sittandes på flashback och lära sig om vad kvinnor vill ha, han har t o m en Yaris, säkert ett tips från någon flashbackare, finns väl ingen vettig människa som köper en yaris annars. Hade han ett mobilfodral i wellpapp?
Fuktteknikern Tony, Cristy och Melissa: Den fula skitkärringen till elak psychostyvmor får skärmtid den här säsongen också, bläh. Vilken dålig form Tony är i, har han kol eller?
Ida och den nigerianske slumprinsen Regan: Dom flesta fattar att man skickar mailen från nigerianska prinsar direkt i papperskorgen, men Ida gifte sig med sin. Programutfyllnad, jag killgissar att det här är ett av paren jag kommer snabbspola förbi.
Rolf och Vilai: Känns spontant som en äckelgubbe men är troligen en ensam enstöring med utseende som ett slemmo. Jag förstår dock hans resonemang om att ha haft den perfekta kvinnan som man jämför alla nya med. Han personifierar den kroniske ungkarlen. Jag tror inte på det paret, tyvärr för hans skull.
Angående
Oskar och Tina (Vänersborg) så tycker jag han ändå gjort ett försök, dock är det väl klantigt att köpa en 120 säng. Det blir trångt och det blir svårt att sova. Sova måste man ju göra för att orka. Men han verkar ha det rent och snyggt, vilket jag kan tycka är viktigt. Jag får lite frikyrkovibbar på denne kille, det behöver ju inte betyda något dåligt - det är ju bättre än att knarka. När det gäller Tina så får vi väl se, han har i alla fall täkt köpta ett kollektivtrafikkort till henne så hon kan förflytta sig. Hoppas han köper ett "regionen runt" så hon kan åka till Göteborg i alla fall. Men jag misstänker att hon kommer tröttna. Dock tycker jag till skillnad från
VoktorDodka att Toyota Yaris är ett utmärkt val om man vill ha en billig och pålitlig bil. Smartare att köpa en bil han har råd med än en urgammal lyxkryssare som kostar massvis i framdrift och reparationer.
Men för att hålla mig till ämnet så får vi väl se vad Tina har för intentioner. Ofta är de ju ute efter ett bättre liv snarare än en partner.
Rolf och Vilai känns verkligen tveksamt. Han känns lortig, vekar röka som fan. Lägenheten verkar vara senast iordninggjord för ca 40 år sen. Fan vad den såg ut. Undrar om han varit sjuklig eller är sjuklig, för utgången till balkongen var anpassad, dessutom såg jag en sån duschstol man vid behov kan få från hjälpmedelscentralen i badrummet.
Citat:
Ursprungligen postat av
MissAntrophy
Ang Tony Björk så står han fortfarande skriven som ogift och den enda person som finns på adressen. Någon från Bjuv här som sitter på lite information, kanske? Instämmer helt i att han såg både lite ovårdad ut och "en smula" alkad..
Agneta Sjödin gjorde, som väntat, programmet ännu segare.
Ja, jag tycker inte hon tillför så mycket. Visst är hon rätt trevlig att se på, men det rättfärdigar inte hennes uppenbarelse i programmet. Det känns som de satt in henne bara för att dryga ut det hela. Visst skjutsade hon tydligen den där rökaren Rolf till Arlanda och han var även flygrädd, undrar vad hon tyckte om den bilresan, om nu hon ens körde honom.
Men som jag skrev tidigare så känns det som det blir för mycket bonde söker fru över det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av
JagandeBjornen
Christy var på besök här hösten och vintern 2022, sedan gick Tony in i väggen och de har inte setts sedan dess men är fortfarande tillsammans. Christy födde deras andra dotter i somras men Tony har inte träffat henne än, pengarna går väl till att skicka ner dit så han har inte råd att resa, men de kämpar fortfarande med pappren sä att hon kan komma hit permanent, även om det är tveksamt om hon vill det.
När det gäller
Tony och Christy så vette fan. Är hemskt trött på Annika i alla fall. Hela den familjen verkar ju dysfunktionell. Har dessutom läst här att Tony tidigare levt rövare i Filipinerna. Han ser dock duktigt sliten ut.