2024-02-08, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Men programmet är ju på svenska, så det borde ju inte vara ett bekymmer, dessutom är det mycket lite engelska. Men har man nedsatt hörsel så är det förstås ett bekymmer. Just Discovery är kassa på mycket. De får inte ut avsnitten i tid, de lägger dem i fel ordning osv. De har rätt mycket att jobba på.

Nix, men i de där jävla länderna är ju var och varannan neger prins, lite som i vissa arabländer. De vara prinsar och prinsessor och samtidigt urfattiga. Men det verkar nog just inte denna vara.

Generellt var avsnittet ganska platt, men det har ju den svenska varit hela tiden. Jag tycker väl inte Agneta Sjödin tillför så hiskligt mycket, visst är hon väl fin att se på, men det är ju inte det programmet handlar om. Blir lite för mycket "Bonde söker fru" över det hela. Jag kommenterar inte paren idag, då jag tycker att dagens program på 39 minuter var lite kort för att "komma in" i serien. Det borde varit ett dubbelavsnitt.

Du har säkert rätt. Nu hoppas jag på en twist.. Han är vapenhandlare o säljer vapen till Boko Haram.
Citera
2024-02-08, 21:29
Medlem
rex144s avatar
Vilka dårar, bondlurken från Bjuv med sin hagga mamma, den finnige pojken från Vänersborg och en kvinna från Uganda med en liten pojke.

Teoretiskt Bondlurken borde ha större chans att lyckas , det är troligen hans unge filippinskan kommer med men... med tanke på hans alkoholism... han ser ut som en alkis och hans ragata mamma, den triangeln bådar inte gott.

Den ständigt leende pojken från Vänersborg är inte bara omogen han har också en psykisk störning men kvinnan från Uganda kommer suga honom som om det inte fanns en morgondag , och det kommer vara avgörande, hon kan få pli på honom.

Sedan har vi den mulliga mycket kåta svenskan och nigerianen med stor kuk som han generöst spetsar henne med.
Hon imponeras av att han är handlingskraftig... vi får se om hon gillar det när han örfilar henne och tar stryptag och kommer vara otrogen så fort tillfälle ges.

Gubben och thailändskan... han är en drömmare, har thailändskan barn under 18 som hon tar med sig till Sverige? Har svårt att sia men hans gamla invanda vanor kan bli svåra att bli av med. Det är svårt att lära gamla hundar sitta, nu ska han plötsligt leva med en okänd kvinna.
Senast redigerad av rex144 2024-02-08 kl. 21:50.
Citera
2024-02-09, 10:14
Medlem
Tandkolls avatar
Undra om prinsen från Nigeria hade koll på filmerna hon spelade in med J*han V*lde under namnet ”S*fia 33 år”. Nu har ni lite att skvallra om kära flashbackare.
Senast redigerad av Tandkoll 2024-02-09 kl. 10:25.
Citera
2024-02-09, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Visst var Agneta med i tur i kärlek med Adam Alsing en gång i tiden? Hon verkar gå efter samma manus nu, att försöka para ihop människor.

Vibrationsteknikern Oskar och Tina: Jag har toksvårt för personer som ler hela tiden, t o m när dom pratar så dom mer eller mindre väser mellan tänderna, men Oskar verkar genuint trevlig, tafatt och ohändig men trevlig. Kan bli ett äkta par då Tina inte verkar helt oseriös heller iaf inte första intrycket, dom är söta tillsammans, äktenskapstycke. Lite psykopatvibbar finns dock när han berättar hur han tänkt vid lägenhetsköpet. Jag ser framför mig honom sittandes på flashback och lära sig om vad kvinnor vill ha, han har t o m en Yaris, säkert ett tips från någon flashbackare, finns väl ingen vettig människa som köper en yaris annars. Hade han ett mobilfodral i wellpapp?

Fuktteknikern Tony, Cristy och Melissa: Den fula skitkärringen till elak psychostyvmor får skärmtid den här säsongen också, bläh. Vilken dålig form Tony är i, har han kol eller?

Ida och den nigerianske slumprinsen Regan: Dom flesta fattar att man skickar mailen från nigerianska prinsar direkt i papperskorgen, men Ida gifte sig med sin. Programutfyllnad, jag killgissar att det här är ett av paren jag kommer snabbspola förbi.

Rolf och Vilai: Känns spontant som en äckelgubbe men är troligen en ensam enstöring med utseende som ett slemmo. Jag förstår dock hans resonemang om att ha haft den perfekta kvinnan som man jämför alla nya med. Han personifierar den kroniske ungkarlen. Jag tror inte på det paret, tyvärr för hans skull.
Ang Tony Björk så står han fortfarande skriven som ogift och den enda person som finns på adressen. Någon från Bjuv här som sitter på lite information, kanske? Instämmer helt i att han såg både lite ovårdad ut och "en smula" alkad..
Agneta Sjödin gjorde, som väntat, programmet ännu segare.
Citera
2024-02-09, 13:33
Medlem
Var det bara hos mig som det nya avsnittet kändes filmat med någon konstig effekt? Det flöt på som när man har motion flow "såpopera effekt" effekt påslagen på tv:n. Jag är helt allergisk mot sådant och fick stänga av.
Citera
2024-02-09, 13:39
Medlem
VoktorDodkas avatar
Jag kunde inte sätta fingret på vem Oskar påminde om men nu ramlade poletten ner, DJ Qualls; https://lostpedia.fandom.com/wiki/DJ_Qualls
Citera
2024-02-09, 15:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MissAntrophy
Ang Tony Björk så står han fortfarande skriven som ogift och den enda person som finns på adressen. Någon från Bjuv här som sitter på lite information, kanske? Instämmer helt i att han såg både lite ovårdad ut och "en smula" alkad..

Christy var på besök här hösten och vintern 2022, sedan gick Tony in i väggen och de har inte setts sedan dess men är fortfarande tillsammans. Christy födde deras andra dotter i somras men Tony har inte träffat henne än, pengarna går väl till att skicka ner dit så han har inte råd att resa, men de kämpar fortfarande med pappren sä att hon kan komma hit permanent, även om det är tveksamt om hon vill det.
Citera
2024-02-09, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
Christy var på besök här hösten och vintern 2022, sedan gick Tony in i väggen och de har inte setts sedan dess men är fortfarande tillsammans. Christy födde deras andra dotter i somras men Tony har inte träffat henne än, pengarna går väl till att skicka ner dit så han har inte råd att resa, men de kämpar fortfarande med pappren sä att hon kan komma hit permanent, även om det är tveksamt om hon vill det.
Tack för info! Har man följt personerna så vill man gärna veta hur det gick. Personligen tror jag att han, tyvärr, försörjer minst 1 familj där nere.. Hoppas att han vaknar upp.
Citera
2024-02-09, 16:20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoktorDodka
Visst var Agneta med i tur i kärlek med Adam Alsing en gång i tiden? Hon verkar gå efter samma manus nu, att försöka para ihop människor.

Vibrationsteknikern Oskar och Tina: Jag har toksvårt för personer som ler hela tiden, t o m när dom pratar så dom mer eller mindre väser mellan tänderna, men Oskar verkar genuint trevlig, tafatt och ohändig men trevlig. Kan bli ett äkta par då Tina inte verkar helt oseriös heller iaf inte första intrycket, dom är söta tillsammans, äktenskapstycke. Lite psykopatvibbar finns dock när han berättar hur han tänkt vid lägenhetsköpet. Jag ser framför mig honom sittandes på flashback och lära sig om vad kvinnor vill ha, han har t o m en Yaris, säkert ett tips från någon flashbackare, finns väl ingen vettig människa som köper en yaris annars. Hade han ett mobilfodral i wellpapp?

Fuktteknikern Tony, Cristy och Melissa: Den fula skitkärringen till elak psychostyvmor får skärmtid den här säsongen också, bläh. Vilken dålig form Tony är i, har han kol eller?

Ida och den nigerianske slumprinsen Regan: Dom flesta fattar att man skickar mailen från nigerianska prinsar direkt i papperskorgen, men Ida gifte sig med sin. Programutfyllnad, jag killgissar att det här är ett av paren jag kommer snabbspola förbi.

Rolf och Vilai: Känns spontant som en äckelgubbe men är troligen en ensam enstöring med utseende som ett slemmo. Jag förstår dock hans resonemang om att ha haft den perfekta kvinnan som man jämför alla nya med. Han personifierar den kroniske ungkarlen. Jag tror inte på det paret, tyvärr för hans skull.
Angående Oskar och Tina (Vänersborg) så tycker jag han ändå gjort ett försök, dock är det väl klantigt att köpa en 120 säng. Det blir trångt och det blir svårt att sova. Sova måste man ju göra för att orka. Men han verkar ha det rent och snyggt, vilket jag kan tycka är viktigt. Jag får lite frikyrkovibbar på denne kille, det behöver ju inte betyda något dåligt - det är ju bättre än att knarka. När det gäller Tina så får vi väl se, han har i alla fall täkt köpta ett kollektivtrafikkort till henne så hon kan förflytta sig. Hoppas han köper ett "regionen runt" så hon kan åka till Göteborg i alla fall. Men jag misstänker att hon kommer tröttna. Dock tycker jag till skillnad från VoktorDodka att Toyota Yaris är ett utmärkt val om man vill ha en billig och pålitlig bil. Smartare att köpa en bil han har råd med än en urgammal lyxkryssare som kostar massvis i framdrift och reparationer.

Men för att hålla mig till ämnet så får vi väl se vad Tina har för intentioner. Ofta är de ju ute efter ett bättre liv snarare än en partner.

Rolf och Vilai känns verkligen tveksamt. Han känns lortig, vekar röka som fan. Lägenheten verkar vara senast iordninggjord för ca 40 år sen. Fan vad den såg ut. Undrar om han varit sjuklig eller är sjuklig, för utgången till balkongen var anpassad, dessutom såg jag en sån duschstol man vid behov kan få från hjälpmedelscentralen i badrummet.

Citat:
Ja, jag tycker inte hon tillför så mycket. Visst är hon rätt trevlig att se på, men det rättfärdigar inte hennes uppenbarelse i programmet. Det känns som de satt in henne bara för att dryga ut det hela. Visst skjutsade hon tydligen den där rökaren Rolf till Arlanda och han var även flygrädd, undrar vad hon tyckte om den bilresan, om nu hon ens körde honom.

Men som jag skrev tidigare så känns det som det blir för mycket bonde söker fru över det hela.
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen

När det gäller Tony och Christy så vette fan. Är hemskt trött på Annika i alla fall. Hela den familjen verkar ju dysfunktionell. Har dessutom läst här att Tony tidigare levt rövare i Filipinerna. Han ser dock duktigt sliten ut.
Citera
2024-02-09, 16:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Angående Oskar och Tina (Vänersborg) så tycker jag han ändå gjort ett försök, dock är det väl klantigt att köpa en 120 säng. Det blir trångt och det blir svårt att sova. Sova måste man ju göra för att orka. Men han verkar ha det rent och snyggt, vilket jag kan tycka är viktigt. Jag får lite frikyrkovibbar på denne kille, det behöver ju inte betyda något dåligt - det är ju bättre än att knarka. När det gäller Tina så får vi väl se, han har i alla fall täkt köpta ett kollektivtrafikkort till henne så hon kan förflytta sig. Hoppas han köper ett "regionen runt" så hon kan åka till Göteborg i alla fall. Men jag misstänker att hon kommer tröttna. Dock tycker jag till skillnad från VoktorDodka att Toyota Yaris är ett utmärkt val om man vill ha en billig och pålitlig bil. Smartare att köpa en bil han har råd med än en urgammal lyxkryssare som kostar massvis i framdrift och reparationer.

Men för att hålla mig till ämnet så får vi väl se vad Tina har för intentioner. Ofta är de ju ute efter ett bättre liv snarare än en partner.

Rolf och Vilai känns verkligen tveksamt. Han känns lortig, vekar röka som fan. Lägenheten verkar vara senast iordninggjord för ca 40 år sen. Fan vad den såg ut. Undrar om han varit sjuklig eller är sjuklig, för utgången till balkongen var anpassad, dessutom såg jag en sån duschstol man vid behov kan få från hjälpmedelscentralen i badrummet.

Ja, jag tycker inte hon tillför så mycket. Visst är hon rätt trevlig att se på, men det rättfärdigar inte hennes uppenbarelse i programmet. Det känns som de satt in henne bara för att dryga ut det hela. Visst skjutsade hon tydligen den där rökaren Rolf till Arlanda och han var även flygrädd, undrar vad hon tyckte om den bilresan, om nu hon ens körde honom.

Men som jag skrev tidigare så känns det som det blir för mycket bonde söker fru över det hela.

När det gäller Tony och Christy så vette fan. Är hemskt trött på Annika i alla fall. Hela den familjen verkar ju dysfunktionell. Har dessutom läst här att Tony tidigare levt rövare i Filipinerna. Han ser dock duktigt sliten ut.

Tycker trots allt Annika har vissa poänger, men man märker att hon inte uppskattar relationen med Christy. Dessutom finns det ju en del saker som de vet som inte vi vet och aldrig lär veta.
Finns eller alla fall fanns bilder på facebook där han och några vänner står och ler med lättklädda asiatiskor på stranden, tragisk sexturism och inte kvinnor som är lämpande för hustrumaterial.
Citera
2024-02-09, 16:55
Avslutad
Citat:
Tack för info! Har man följt personerna så vill man gärna veta hur det gick. Personligen tror jag att han, tyvärr, försörjer minst 1 familj där nere.. Hoppas att han vaknar upp.

Han ska även ha sagt till Annika att det jobbigaste någonsin var när Christy och Melissa var här på besök, han är ju van vid att vara själv och nu plötsligt vara man och pappa. Tvivlar dock en hel del på Christys kärlek. Alltid när han ska kyssa henne så vänder hon ansiktet och kyssen hamnar på kinden eller så öppnar hon munnen så läpparna aldrig rör varandra. Finns dessutom tvekan på att deras andra barn skulle vara Tonys biologiska, men barnet ser alla fall mer ut som en kombi av asiatiskt och svenskt än Melissa som ser enbart asiatiskt ut.
Citera
2024-02-09, 18:37
Medlem
Herredjävlar 😳😐

Och vad fyller Agneta för funktion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in