2024-02-09, 13:21
Medlem
immenhusens avatar
Stämmer det att Putin krävde en återgång till 1654 års gränser? Det vore fantastiskt i sådana fall, då de ryska regionerna som i dag gränsar mot Östersjön, på förekommen anledning skulle tillfalla Sverige.

/AI
Citera
2024-02-09, 13:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Hade varit roligt att kunna ryska och förstå vad Putin egentligen säger.
Finns gott om människor som kan ryska som hade/kommer slå på stora trumman om Putin är feltolkad.
Citera
2024-02-09, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Ja, där hajade även jag till.
Ryssen ser honom uppenbarligen som en spion, jag har ingen åsikt om det då jag inte känner till fallet överhuvudtaget.

Den där reportern har det nog inte sämre än Assange, den stackaren har ju fått utstå groteskt mycket.

Vet inte vad för "goodwill-gestures" i övrigt du pratar om. Ingen i Väst vill ju förhandla, och oavsett vad man tycker om Putin så kan man ju begripa att de inte bara kommer att lägga sig på rygg och blotta strupen.

Det var ju Putin som sa så själv i intervjun.

Ingen från väst vill förhandla för att Kreml bryter varje ingånget avtal. Minsk I och II kommer to mind.
Citera
2024-02-09, 13:25
Medlem
flipflaps avatar
Nu har jag sett hela intervjun.

Uppenbart så har få i den här tråden sett den, i synnerhet de vilka kritiserar Carlson och hans sätt att ställa frågor och de vilka hatar Ryssar och Ryssland.

Jag tycker att den gav en hyggligt bra bild av Rysslands syn på saken. Den lyfte även en del av de svek som USA och EU har riktat mot Ryssland.

CIA verkar (igen) vara de vilka startar konflikter, tyvärr är de skickliga på mord och på att starta konflikter, men saknar politisk fingertoppskänsla.

Utan inblandning av USA och NATO så skulle det vara fred i central-Europa.

När den här intervjun sprids i väst så kommer det att påverka en hel del politik i EU och USA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Copium
Vilket skämt till intervju, börjar med en 40 minuters utläggning på Rysslands historia som kan summeras med att ukraina inte är en riktig stat utan dom har blivit lurade av polackerna och österrikare att dom har en egen identitet som Lenin lät fortsätta existera och det är därför vi står där vi står.
kan du iaf försöka sätta saker i perspektiv? han försöker öppna en dörr till amerikansk publik som har noll koll på rysslands historik. det är därför han började med en hietorielektion
Citera
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Ryssland kommer aldrig att införlivas ekonomiskt eller militärt med Västvärlden och det handlar om kärnvapen. Det har länge varit ett tillfälligt status quo men utvecklingen inom elektronik gör att tiden snabbt rinner ut för Ryssland. Förr eller senare kommer Ryssland bli benäget att förekomma USA innan USAs överlägsenhet blir för stor och USA blir när den tiden närmar sig benäget att i sin tur förekomma Ryssland. Frågan är om inte tiden är inne och att det kommer att ske innan presidentvalet? Det kärnvapenkrig som ingen vill ha är det ingen som kan stoppa.

Intervjun med Putin visar, tycker jag, att Ryssland inte har något större hopp utan nu vädjar till världopinionen.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Putin vet lika väl som oss andra att det inte finns något att "avnazifiera" i Ukraina.

Svårt att säga vad han egentligen är ute efter. Jag tror fortfarande att han är med i samma globalistkabal som drar i trådarna i västvärlden.

Det här kriget är en teater fast med riktiga offer. Det finns en helt annan agenda med det här kriget än att Putin vill ha några totalt meningslösa tattarländer.
Det är väl bara att följa pengarna, som vanligt. Den troligaste orsaken till kriget är att väst, särskilt för storföretagen i USA, vill skapa fria marknader och lägga vantarna på naturtillgångar, som det finns massor av i Ryssland. Putin å sin sida vill behålla godsakerna för sig själv och styra i sitt eget rike som han behagar. Och Ukraina har haft oturen att bli spelbrickan i detta syniska stormaktsspel.
Citera
2024-02-09, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EmMEw0w93
Ja, efter en timme ungefär
Så Putin vill komma in i Nato idag?
Citera
2024-02-09, 13:33
Medlem
Man får ändå ge Putin att han verkar sjukt påläst när det gäller historia. Sen vet ju inte jag hur mycket han kryddar och gör egna slutsatser. Men han verkar jävligt smart om man jämför med politiker i Sverige och Europa.
Citera
2024-02-09, 13:34
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orangutangensmamma
Du tycker på riktigt det hade varit förnuftigt att vara ärlig i sina planer om Ukraina?

Tror du de allierade skickade ett brev till tysken några veckor innan Normandie så de kunde kamma sig och ta på sig en struken skjorta inför de allierades landstigning ?
Idiot
Nej, men då blir det ju patetiskt att lyfta fram att Putins ord skulle ha någon betydelse ang. t.ex. Baltikum, som många gör i tråden.
Titta på vad han gör. Vad han säger är kuriosa.
Citera
2024-02-09, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anon666
Hans snack om det ryska imperiets storlek sträcker sig över ganska lång historisk period.. dvs det har aldrig existerat samtidigt, nu skall det helt plötsligt göra det.

som ett exempel.
Kanske bättre för dig att lyssna på vad han faktiskt säger istället för att göra dina egna feltolkningar.

Du menar med andra ord att Putin vill ta återta fler länder än Ukraina, trots att han är så tydlig man kan vara i intervjun? Du lever i en fantasivärld eller är betald att sprida lögner, det är bara att välja.
Citera
2024-02-09, 13:36
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julskinkato
Visst, du kan ha poänger om makt och korruption i väst men ser du putin som en god riddare som ska rädda väst...så är du riktigt sas rövknullad av postkommunistiska kgbs...

Jag ser inte Ryssland eller Putin som någon som ska rädda väst. Det är de hjärntvättade fårens retorik du hemfaller åt. Bara för att man inte hatar Putin, vill döda alla ryssar, älskar korrupte, khazarjuden Zelenski, inte tycker nazi-ukraina är värt att offra etniskt svenska pojkar och flickor för så är man en Putler-älskare och rysstroll. Det är så intellektuellt fattigt av er sida att man undrar om mRNA-hugget gett er hjärnskador eller om ni alltid varit lika "puckade".

Jag arbetar så jag har inte hunnit lyssna på hela intervjun ännu utan har en dryg timme kvar. Om man inte lyssnar på intervjun är man en idiot. Om man tror på vartenda ord Putin säger, dvs att rubbet är 100% sant, så är man också en idiot. Han är president för en stormakt i krig och sanningen är det första som ryker. Hade jag varit Litauer hade jag kanske inte sovit så gott
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in