2024-02-09, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Najix
Okay det kanske är ett PR-trick ändå? Såg deras dans nyss

Ja, tänkte typ samma. Vet inte vad jag ska tro. Men har svårt att tro att Joakims med familj är med på detta pr-trick.

Känns mest som Chrippa och Linnea lurar sin familj just nu och samtidigt passar på att få lite publicitet.
Citera
2024-02-09, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Jockeboi har gjort ganska mycket värre grejer, och han återhämtade sig ju. Så man ska inte tro att Chrippa är körd för all framtid.
Men han kommer ha en lång väg tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Skillnaden är att Jocke gjorde sina sjuka grejer när han var ung och inte hade barn. Chrippa har gjort precis tvärtom, han var hyfsat normal och stabil (nåja) när han var ung men spårade efter han passerat 30 och fått barn.

Precis som refugen skriver så är det stor skillnad på dessa bröder. Jocke gick från omogen ung person till vuxen ansvarfull bra pappa enligt mig.

Chrippa har bara haft utförsbacke och närmar sig 40 år.
Citera
2024-02-09, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Tror tyvärr han körd. Han är snart 35 bast och har tagit fel beslut i hela sitt liv och ännu värre nu när han är vuxen och har barn.
Hans inställning till allt går inte att rubba på. En del människor går helt enkelt inte att rädda eftersom de inte själva vill göra en förändring.
Han är en patetisk pissluffare som sabbar allt i sin omgivning medvetet.

Han tror han ska bli en ny svensk Andrew Tate. Uppenbarligen en förebild för chrippa då han snackar mycket om honom. Tror Linnea är också lika kåt på Andrew Tate.
Citera
2024-02-09, 09:29
Medlem
Den enda som uppenbart mjölkar det här dramat för pengar är Anjo. Det blev extra uppenbart när han på Instagram lockar med att släppa en massa snaskigt material om han får ett visst antal prenumeranter. Jag tycker hans content är bra och intressant men jäklar vad uppenbart det är att han gillar att tjäna pengar på det här.
Citera
2024-02-09, 09:39
Avstängd
Snusfris avatar
Spricker inte rösten på Chrippa emellanåt i senaste videon så man tror han ska börja böla?
Citera
2024-02-09, 09:53
Medlem
pazeras avatar
Har sagt det sen dag 1, "chrippa" är ett kioskMongo och kommer alltid att vara det. Han tror att hans flabb kommer rädda honom i alla situationer. Det positiva i allt är att man få en daglig dos av lyteskomik på högnivå.
Vi hade behövt en svensk version av idubbz content cop, någon med normal intelligents och humor som från ett helikopterperspektiv kunnat visa hur korkat detta är.

hälsa på mig om ni ser mig på stan, jag kommer ha på mig en sån här tröja: https://chrippas.creator-spring.com/listing/chrippas?product=823
Senast redigerad av pazera 2024-02-09 kl. 10:04.
Citera
2024-02-09, 10:07
Medlem
Så hur mycket sanning låg i det där att L skulle ha misshandlat barnet och sagt olämpliga saker?

Det kommer säkert något snart där han säger att det inte var sant.
Han undviker frågan hela tiden så självklart har han ljugit ihop ett och annat.
Citera
2024-02-09, 10:22
Avslutad
Citat:
Så hur mycket sanning låg i det där att L skulle ha misshandlat barnet och sagt olämpliga saker?

Jag tror att Chrippa drogs med i det uppdukade smörgåsbordet som han "kom ut till" när han släpptes ut ur häktet.
Skulle min brorsa och hans polare dikta upp ett scenarie där den jag älskar är en psykopatborderlinebitch som dessutom slagit mitt barn och mig, för att försöka förändra det faktum att jag ballade ur och slog/knuffade min tjej, så att jag häktades, alltså, nej.
Chrippa skulle fått lösa detta själv genom rättsväsendet, terapi osv.
Det som Jocke och Anjo drog igång tillsammans med Julia och gamla vänner/kontakter är så oerhört fel.

Människor är verkligen skrämmande när det kommer till pengar och berömmelse...

Linnéa är inte den farliga "psykopatbrud" som förtalsgänget försökt måla upp.

Jag hoppas att hon har stöd från sin familj, vilket jag är övertygad om.

Nu snackas det inte längre om hackade konton och tömda bankkonton...

Jag är orolig för den press som Christofer lever med, där han tvingats leva ett inrutat liv, med nya leksaker och en karriär på sociala medier, fast med krav om nollkontakt med den han älskat i så många år.

Det fungerar inte så.

Det som kan ske nu är att Linnéa och Christofer anmäler dom offentliga personer som startat detta drev.
Det är inte anonyma flashbackare.
Senast redigerad av Mumsbulle 2024-02-09 kl. 10:38.
Citera
2024-02-09, 10:43
Medlem
Det enda jag inte förstår här är, hur kan någon lite på någon in the mess längre?
Citera
2024-02-09, 11:13
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Den enda som uppenbart mjölkar det här dramat för pengar är Anjo. Det blev extra uppenbart när han på Instagram lockar med att släppa en massa snaskigt material om han får ett visst antal prenumeranter. Jag tycker hans content är bra och intressant men jäklar vad uppenbart det är att han gillar att tjäna pengar på det här.
mm, han borde skämmas av att utnyttja denna situation och tjäna pengar på den, hoppas folk avföljer honom för att visa att det inte är okej beteende.
Citera
2024-02-09, 11:20
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Om jag minns rätt har han redan sagt i ett telefonsamtal med Jocke att Linnea inte slagit eller skadat lilla C.
Citera
2024-02-09, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
Jag tror att Chrippa drogs med i det uppdukade smörgåsbordet som han "kom ut till" när han släpptes ut ur häktet.
Skulle min brorsa och hans polare dikta upp ett scenarie där den jag älskar är en psykopatborderlinebitch som dessutom slagit mitt barn och mig, för att försöka förändra det faktum att jag ballade ur och slog/knuffade min tjej, så att jag häktades, alltså, nej.
Chrippa skulle fått lösa detta själv genom rättsväsendet, terapi osv.
Det som Jocke och Anjo drog igång tillsammans med Julia och gamla vänner/kontakter är så oerhört fel.

Människor är verkligen skrämmande när det kommer till pengar och berömmelse...

Linnéa är inte den farliga "psykopatbrud" som förtalsgänget försökt måla upp.

Jag hoppas att hon har stöd från sin familj, vilket jag är övertygad om.

Nu snackas det inte längre om hackade konton och tömda bankkonton...

Jag är orolig för den press som Christofer lever med, där han tvingats leva ett inrutat liv, med nya leksaker och en karriär på sociala medier, fast med krav om nollkontakt med den han älskat i så många år.

Det fungerar inte så.

Det som kan ske nu är att Linnéa och Christofer anmäler dom offentliga personer som startat detta drev.
Det är inte anonyma flashbackare.

Det var inget uppdukat smörgås bord. Däremot satt C i häktet och skrev ner varenda detalj Linnea gjort till polisen.
När han kom ut så berättade han samma sak till Anjo och Jocke mfl. Innan och när han satt så visste dom bara en pyttedel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in