2024-02-09, 09:18
Medlem
Epimaness avatar
Så när görs succéfilmen "i döda politikers sällskap".
Citera
2024-02-09, 09:28
Medlem
GOP Rep. Tenney calls to invoke 25th Amendment to remove Biden from office after 'alarming' Hur report

https://www.foxnews.com/politics/gop-rep-tenney-calls-invoke-25th-amendment-remove-biden-office-after-alarming-hur-report
Citera
2024-02-09, 09:32
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men sånt där med tappande av intellektuell förmåga vid åldrande, det är mycket individuellt.
Vissa tappar skärpan i knoppen redan vid 50-60 årsåldern, medan andra kan klara förståndet till över 90 år.
Skulle absolut tro att Trump klarar i alla fall 10 år till med bra förstånd.

Nu har du säkert rätt om Trump, men det kan gå snabbt utför när människor går över en viss ålder. Nu är han ju skärpt (på sitt ovanliga sätt), men om två tre år kan det se annorlunda ut. Men det får tiden utvisa.

Kanske vore det bra för både republikanerna och demokraterna att titta på någon annan, speciellt demokraterna som varit i ledande position i snart fyra år, som verkligen har haft tillfälle att lobba för en efterträdare.
Citera
2024-02-09, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Joe Biden är USAs äldsta President. Han är mer ett fossil än en människa. Jag antar Demokraterna letar febrilt efter en efterträdare? 4 år till med Biden kommer aldrig att fungera. Biden kommer vara en mumie innan detta året är slut till och med.
Att han ens kandiderar är ett enormt självmål av demokraterna, någon borde ha sagt stopp för länge sen. Nu har Biden egentligen fått ett perfekt läge att kliva av sin kandidatur.

"Jag har hanterat hemliga dokument dåligt, det var ett stort misstag och jag ser inte en person som inte kan hantera hemliga dokument på rätt sätt kan vara president i USA. Jag ber om ursäkt, jag visade i alla fall inte dokumenten för alla som besökte min golfklubb."

Två flugor i en smäll.
Citera
2024-02-09, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Nu har du säkert rätt om Trump, men det kan gå snabbt utför när människor går över en viss ålder. Nu är han ju skärpt (på sitt ovanliga sätt), men om två tre år kan det se annorlunda ut. Men det får tiden utvisa.

Kanske vore det bra för både republikanerna och demokraterna att titta på någon annan, speciellt demokraterna som varit i ledande position i snart fyra år, som verkligen har haft tillfälle att lobba för en efterträdare.

Det normala hade givetvis varit att en så gaggig gubbe som Biden redan klivit av, och lämnat över till friska förmågor.
Men att han dessutom funderar på omval, detta är ju långt bortom all rimlig reson!
Citera
2024-02-09, 09:45
Medlem
Japhys avatar
Det är inte sunt att presidenten har för dåligt minne för att kunna åtalas. Biden kan inte längre ansvara för sina handlingar. En sådan person ska förstås inte ha något som helst ledande position. Istället behöver han hjälp, vård och omsorg.

Avgår han inte självmant bör han avsättas. Dessutom måste frågan ställas: Vem har styrt usa de senaste åren?
Citera
2024-02-09, 09:59
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Att han ens kandiderar är ett enormt självmål av demokraterna, någon borde ha sagt stopp för länge sen. Nu har Biden egentligen fått ett perfekt läge att kliva av sin kandidatur.

"Jag har hanterat hemliga dokument dåligt, det var ett stort misstag och jag ser inte en person som inte kan hantera hemliga dokument på rätt sätt kan vara president i USA. Jag ber om ursäkt, jag visade i alla fall inte dokumenten för alla som besökte min golfklubb."

Två flugor i en smäll.

Ja exakt. Att den där utredaren kommer ut med att Biden är en senil dement jävla gubbjävel lär väl vara startskottet på att han skall ersättas detta året.
Citera
2024-02-09, 10:06
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är inte sunt att presidenten har för dåligt minne för att kunna åtalas. Biden kan inte längre ansvara för sina handlingar. En sådan person ska förstås inte ha något som helst ledande position. Istället behöver han hjälp, vård och omsorg.

Avgår han inte självmant bör han avsättas. Dessutom måste frågan ställas: Vem har styrt usa de senaste åren?

Bingo! Detta är ju helt sjukt?? Kan han inte ansvara för sina handlingar så skall han inte va President!
Citera
2024-02-09, 10:21
Medlem
Va detta hans snurrigaste framträdande han gjort sista år..?
Och utredningen..kommer han avsättas pga sjukdom (demens)?
Citera
2024-02-09, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av scrollock
Nu är Biden skitsur och gråter tårar över att "hemligheten" sipprat ut:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=1214379

Han anser sig vara den mest kompetenta personen i USA att ställa upp mot Trump 🙄🙈
Citera
2024-02-09, 10:33
Medlem
Det går fort nu. På bara ett par år har man märkt en kraftig försämring i Bidens kognitiva förmåga och varje presskonferens verkar innehålla minst en ny felsägning. Det känns uteslutet att han kommer att överleva en till mandatperiod men frågan är om han ens lever tills nästa val?

När svensken sitter på fikarasten och förbarmar sig över att det går så bra för Trump i undersökningarna verkar de inte förstå i hur dåligt skick Biden är och att Trump är det enda alternativet.

Ska Demokraterna ha en chans behöver de utnämna en ny kandidat omedelbart. Bäst chans skulle förmodligen Gavin Newsom ha även om han är impopulär bland många.
Citera
2024-02-09, 10:52
Medlem
rotebro-hasses avatar
Nattens rapport slog ner som en bomb och Det gäller att vara saklig i sin kritik. Oavsett om jag stödjer biden eller inte.

Jag kan inte se hur Biden fortsätter som president nu i 4 års tid, när justitiedepartementets utredare kommit fram till att biden har ett dåligt minne.

Citat:
Utredaren tar upp ett antal exempel från förhören där Biden ska ha haft svårt att minnas, exempelvis vilka år han var vicepresident.

”Han kunde inte ens minnas, inte ens i ett tidspann på flera år, när hans son Beau dog”, skriver Robert Hur i ett av de i natt mest uppmärksammade utdragen.

Till er MAGA. Så här går det till när en saklig utredning är genomförd. Transparens och saklig kritik är viktig. Hunter Bidens penis är inte viktig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in