2024-02-09, 07:44
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
trazkei har ju inte fel i det han säger. Även om man värvar in spelare som går in i startelvan så kommer det ta tid innan de acklimatiserar sig till spelet, får rätt på relationerna, anpassar sig till ligan etc. etc. Med de förväntningar som kommer ligga på dessa spelare kommer det garanterat bli ganska oroligt ifall spelet inte flyter på, så fallhöjden blir ganska hög för alla involverade. Nu är det relativt gott om tid kvar på fönstret och det lär komma in bättre spelare men jag hade ändå känt mig lite orolig om det inte åtminstone tasslas om något under nästa vecka.
Sedan betyder ju inte mycket pengar på banken att man får träff på varje värvning. Finns inte en enda klubb i hela världen som lyckas med alla sina värvningar. Bosse (vars energi är tveksam) måste nog få träff på åtminstone 3 högklassiga spelare om inte våren skall bli otroligt tråkig för DIF. Tittar vi på nuvarande trupp känns det som bottenstrid.
Citera
2024-02-09, 07:48
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazkei
Sedan betyder ju inte mycket pengar på banken att man får träff på varje värvning. Finns inte en enda klubb i hela världen som lyckas med alla sina värvningar. Bosse (vars energi är tveksam) måste nog få träff på åtminstone 3 högklassiga spelare om inte våren skall bli otroligt tråkig för DIF. Tittar vi på nuvarande trupp känns det som bottenstrid.
Bottenstrid är ju bara löjligt att påstå, känns som en 4-5 placering och förstår att det är värdelöst med tanke på att vi ska vara i absoluta toppen och att du har högre förväntningar på ett sådan klasslag

Vart tror du lilla Häcken slutar denna säsong?
Citera
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Finnen såg intressant ut mot Mjällby. Bosse letar spelare till anfallstrean. Hade såklart om vi hade Europaspel säkrat.

Sedan är det oseriöst att kalla Leach Holm osexig. Då har man inte sett han spela eller mogenheten han visar upp i intervjuer.
Vågar ni spela sådana ungtuppar när ni har Ekdahl, Magnus Ericsson och Schuller i truppen?
Citera
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
3 st???

Till vilka positioner?
Citera
2024-02-09, 07:53
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Bottenstrid är ju bara löjligt att påstå, känns som en 4-5 placering och förstår att det är värdelöst med tanke på att vi ska vara i absoluta toppen och att du har högre förväntningar på ett sådan klasslag

Vart tror du lilla Häcken slutar denna säsong?
Så lät det från Bajare förra året också. "Kämpa för att komma topp-10!!? Det är ju löjligt!" Och då får man komma ihåg att deras trupp inte var lika svag som eran i år.

Häcken är nog 2:a eller 3:a med nuvarande trupp. Vi behöver en vänsterytter och eventuellt en högerback för att utmana om guld. Den stora skillnaden mellan oss och MFF är Taha Ali.
Citat:
3 st???

Till vilka positioner?
Take your pick. Då det inte finns särskilt mycket kvalitet på någon position bör ni värva varenda spelare med klass ni får syn på oaktat position.
Senast redigerad av trazkei 2024-02-09 kl. 07:59.
Citera
2024-02-09, 07:54
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
Den enda från ert mittfält/försvar man skulle vilja plocka är ju Saletros? Framåt kanske Pitten.

De två plus en tredje offensiv in så hade det genast sett mer intressant ut. Så det är ju inte en omöjlig sak att lösa även om klockan tickar.
Skulle nog hävda att Modesto, Pitten, Saletros, och Celina alla går rakt in i er startelva men framförallt har vi betydligt fler jokrar som Ayari, Ali, Collins, Coulibaly, och kanske även Ring i viss mån som jag ser ha iaf. högre potential och X factor än det mesta ni ställer upp med.
Citat:
I dagsläget och när fönstret är stängt. Kan ge er att på förhand så har ni en målfarligare anfallare, men annars så är vi bättre i varje lagdel och på varje position. Ni kommer vinna derbyna oavsett dock.
Agree to disagree. Ni ser oerhört svaga ut just nu i mina ögon.
Senast redigerad av Teu 2024-02-09 kl. 07:56.
Citera
2024-02-09, 07:57
Medlem
trazkeis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Skulle nog hävda att Modesto, Pitten, Saletros, och Celina alla går rakt in i er startelva men framförallt har vi betydligt fler jokrar som Ayari, Ali, Collins, Coulibaly, och kanske även Ring i viss mån som jag ser ha iaf. högre potential och X factor än det mesta ni ställer upp med.
Dom 4 första är riktig klass (t o m Lill-Snorre tyvärr, men det kommer jag inte säga högt.... )och Ayari jr är mer spännande än storebrorsan.
Citera
2024-02-09, 07:58
Medlem
Teus avatar
Citat:
Vi saknar ett par sexiga värvningar som Jimmy Durmaz och Lamine Dabo?
Ja, ni kan ju gå efter dom. Att ha spelat för oss verkar ju vara nästan ett krav för att kunna värvas av er nu för tiden
Citat:
Dom 4 första är riktig klass (t o m Lill-Snorre tyvärr, men det kommer jag inte säga högt.... )och Ayari jr är mer spännande än storebrorsan.
Instämmer. Jr kan bli hur bra som helst.
Citera
2024-02-09, 08:00
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Så lät det från Bajare förra året också. "Kämpa för att komma topp-10!!? Det är ju löjligt!" Och då får man komma ihåg att deras trupp inte var lika svag som eran i år.

Häcken är nog 2:a eller 3:a med nuvarande trupp. Vi behöver en vänsterytter och eventuellt en högerback för att utmana om guld.

Jag har svårt att se vart du ser en sådan svaghet i våran trupp förutom i anfallet? Håller med om att den är för dålig för att slåss om guld, men så jäkla dålig är den inte och med ett par värvningar eller att Hummet är kalas så kan det lätt bli topp tre.

Okej, det är väl inte helt ologiskt och bara glad att du inte påstår att det ska bli guld varje säsong
Citera
2024-02-09, 08:01
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Så lät det från Bajare förra året också. "Kämpa för att komma 10:a!!? Det är ju löjligt!" Och då får man komma ihåg att deras trupp inte var lika svag som eran i år.

Häcken är nog 2:a eller 3:a med nuvarande trupp. Vi behöver en vänsterytter och eventuellt en högerback för att utmana om guld.

Take your pick. Då det inte finns särskilt mycket kvalitet på någon position bör ni värva varenda spelare med klass ni får syn på oaktat position.
Aha, så du drar ett nummer ur röven och tänker inte på några specifika positioner? 🤔

Bara att inse att folk drevar just nu.

Vidare så handlar K&Ts spelidé om kollektivet snarare än enskilda spelare. Spelare som briljerat hos oss har därefter gått till botten av Superettan. T.ex. Holmberg och Bärkroth.
Citera
2024-02-09, 08:04
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu

Agree to disagree. Ni ser oerhört svaga ut just nu i mina ögon.
Ändå kan du bara hävda att fyra råttor skulle ta plats i startelvan? Hur svaga är inte ni då?
Citera
2024-02-09, 08:05
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ändå kan du bara hävda att fyra råttor skulle ta plats i startelvan? Hur svaga är inte ni då?
Jag kan säga fler men dessa 4 kan inte disputeras ens av hyenan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in