2024-02-09, 03:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det är inget fel att vara gay, och jag tror inte att jag har skrivit speciellt mycket om det. Men vad tycker ni skåningar om detta fenomen, är det så det fungerar hos er?
Körde inte värdegrundsklubben med prideflaggor som hörnflagga för några år sedan?

Just precis, dessvärre blev det rätt kraftiga reaktioner från vad jag antar var de egna supportrarna redan då, och det är väl egentligen bara rimligt med tanke på att homosexualitet är en synd inom Islam och därmed strikt haram i Kalifatet.

https://www.expressen.se/sport/foreningsliv/slar-tillbaka-mot-hatet-sorgligt/
Senast redigerad av Teu 2024-02-09 kl. 03:27.
Citera
2024-02-09, 05:16
Avslutad
trazkei har ju inte fel i det han säger. Även om man värvar in spelare som går in i startelvan så kommer det ta tid innan de acklimatiserar sig till spelet, får rätt på relationerna, anpassar sig till ligan etc. etc. Med de förväntningar som kommer ligga på dessa spelare kommer det garanterat bli ganska oroligt ifall spelet inte flyter på, så fallhöjden blir ganska hög för alla involverade. Nu är det relativt gott om tid kvar på fönstret och det lär komma in bättre spelare men jag hade ändå känt mig lite orolig om det inte åtminstone tasslas om något under nästa vecka.
Citera
2024-02-09, 06:35
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
trazkei har ju inte fel i det han säger. Även om man värvar in spelare som går in i startelvan så kommer det ta tid innan de acklimatiserar sig till spelet, får rätt på relationerna, anpassar sig till ligan etc. etc. Med de förväntningar som kommer ligga på dessa spelare kommer det garanterat bli ganska oroligt ifall spelet inte flyter på, så fallhöjden blir ganska hög för alla involverade. Nu är det relativt gott om tid kvar på fönstret och det lär komma in bättre spelare men jag hade ändå känt mig lite orolig om det inte åtminstone tasslas om något under nästa vecka.
Jag hade nog varit mest orolig över hur pass många spelare diffen behöver hämta in om dom tänkt utmana. Dahl är en hygglig fotbollsspelare, och Bergvall är väl väldigt intressant, men Bergvall lämnar till sommaren och i övrigt är truppen ungefär lika sexig som knäckebröd utan pålägg eller smör.
Citera
2024-02-09, 07:02
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Jag hade nog varit mest orolig över hur pass många spelare diffen behöver hämta in om dom tänkt utmana. Dahl är en hygglig fotbollsspelare, och Bergvall är väl väldigt intressant, men Bergvall lämnar till sommaren och i övrigt är truppen ungefär lika sexig som knäckebröd utan pålägg eller smör.

Hade ju inte gjort så mycket om Kukräven fick utstå en likadan säsong som bla du och jag fick utstå förra året
Citera
2024-02-09, 07:05
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Hade ju inte gjort så mycket om Kukräven fick utstå en likadan säsong som bla du och jag fick utstå förra året
Det kommer inte att hända! Även om våran trupp inte kan slåss om guld på förhand så är den fan så mycket bättre än råttornas.
Citera
2024-02-09, 07:23
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Oh yes, blir det nedflyttningsstrid för apa kommer det bli synnerligen hög aktivitet i tråden med dagliga påminnelser om tabell läget och frågor om dif:s "sportsliga förutsättningar" till hyenan.
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Det kommer inte att hända! Även om våran trupp inte kan slåss om guld på förhand så är den fan så mycket bättre än råttornas.
I dagsläget? Fat chance. I skrivande stund tror jag vi faktiskt är bättre i varje lagdel.
Citera
2024-02-09, 07:31
Medlem
Londons avatar
Citat:

På mittfältet har vi Ekdal, Schüller och SLH som såg lite spännande ut senast att välja bland. I försvaret har vi MD och en ny finne som förhoppningsvis inte är sämre än Löfgren/Une (då hade det ju inte funnits någon anledning att ta in honom). Dahl som du nämner och Piotr/Theo funkar som fyra för stunden i den backlinjen.

Det ser inte katastrofalt ut men offensivt måste saker hända. Sedan står vi inför en kommande generationsväxling där en handfull bärande spelare kommer behövs roteras ut inom närmsta säsongerna men det är ju inget som påverkar en startelva här och nu under våren.

Så ja… osexigt är nog ordet. Katastrof rakt över bordet är det dock inte.

Svag offensiv och spelidé (tränarpar) är mina främsta farhågor.
Citera
2024-02-09, 07:37
Medlem
Londons avatar
Citat:
Oh yes, blir det nedflyttningsstrid för apa kommer det bli synnerligen hög aktivitet i tråden med dagliga påminnelser om tabell läget och frågor om dif:s "sportsliga förutsättningar" till hyenan.

I dagsläget? Fat chance. I skrivande stund tror jag vi faktiskt är bättre i varje lagdel.

Den enda från ert mittfält/försvar man skulle vilja plocka är ju Saletros? Framåt kanske Pitten.

De två plus en tredje offensiv in så hade det genast sett mer intressant ut. Så det är ju inte en omöjlig sak att lösa även om klockan tickar.
Citera
2024-02-09, 07:38
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Vi saknar ett par sexiga värvningar som Jimmy Durmaz och Lamine Dabo?
Citera
2024-02-09, 07:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:

I dagsläget och när fönstret är stängt. Kan ge er att på förhand så har ni en målfarligare anfallare, men annars så är vi bättre i varje lagdel och på varje position. Ni kommer vinna derbyna oavsett dock.
Citera
2024-02-09, 07:42
Medlem
cokehyenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av London
På mittfältet har vi Ekdal, Schüller och SLH som såg lite spännande ut senast att välja bland. I försvaret har vi MD och en ny finne som förhoppningsvis inte är sämre än Löfgren/Une (då hade det ju inte funnits någon anledning att ta in honom). Dahl som du nämner och Piotr/Theo funkar som fyra för stunden i den backlinjen.

Det ser inte katastrofalt ut men offensivt måste saker hända. Sedan står vi inför en kommande generationsväxling där en handfull bärande spelare kommer behövs roteras ut inom närmsta säsongerna men det är ju inget som påverkar en startelva här och nu under våren.

Så ja… osexigt är nog ordet. Katastrof rakt över bordet är det dock inte.

Svag offensiv och spelidé (tränarpar) är mina främsta farhågor.
Finnen såg intressant ut mot Mjällby. Bosse letar spelare till anfallstrean. Hade såklart om vi hade Europaspel säkrat.

Sedan är det oseriöst att kalla Leach Holm osexig. Då har man inte sett han spela eller mogenheten han visar upp i intervjuer.
Citera
2024-02-09, 07:42
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cokehyena
Vi saknar ett par sexiga värvningar som Jimmy Durmaz och Lamine Dabo?
Hummet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in