2024-02-08, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det är en bra början att Julia har tagit tag i saken nu och ansöker om ensam vårdnad.
Julia är väl kanske inte helt bra hon heller, men med stöd från familj, vänner och myndigheter så finns det gott hopp om att det kan bli bättre.

Det finns många fördelar att ha ensam vårdnad, bara en sådan sak att han inte kommer att ha tillgång till Chloes pass är guld värt.
Julia kan flytta var hon vill utan hans godkännande samt sätta henne på förskolan utan hans tillåtelse, fatta medicinska beslut osv.

Julia kommer också få en bättre översyn med vad Chloe äter och kan också i lugn å ro träna Chloe att bli blöj/napp/vällingfri, utan yttre störningar.

Jag hoppas verkligen att det löser sig för Chloe.

Då kan man hoppas att de blir övervakade under en period för att överväga om han ska bo där ens. Hon har inte visat sig vara den bästa föräldern heller. Bara att dra in barnet i bråk och konstanta konflikter kan leda till att soc kollar närmare. Det finns dessutom bevis hur hon beter sig.
Citera
2024-02-08, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Men barnet har en mamma ! En mormor, Jocke och Jonna osv.. vad fan ska hon bli lvuad för? Dumhuvudet!
Märks att du inte vet hur socialtjänsten fungerar.
Citera
2024-02-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brottslig
Är det inte märkligt att Jocke och Anjo sitter och läcker filmklippet på Linnea från lägenheten? Eller att man läcker telefonsamtalet Jocke har med Chrippa? Det vore en sak om man filmade som bevis för socialen, men det är något helt annat att lägga upp det på nätet? Det måste ju vara någon av Jocke/Jonna och Anjo/Lisen som är källan till dessa läckor.

Jag tycker inte det minsta synd om Chrippa och Linnea som spelas in, min poäng är mer att det här verkar vara content för dessa herrar. Annars hade inte kommit ut till allmänheten.
Att överhuvudtaget dela detta på sociala medier är fel. Det handlar om privata bråk och enskilda individer som far illa av det. Att exponera ett litet barns otrygghet som underhållning för allmänheten är oacceptabelt. Att ta ansvar och se till barnets bästa hade varit att lämna sociala medier helt utanför situationen.
Citera
2024-02-08, 17:06
Avslutad
Lol Chrippa jämför sig och Linnea med Pamela & Tommy Lee på sin senaste insta story 😂 ja då har han ju bekräftat att de är ihop, spelar mindre roll om de är det men det att han väljer henne framför sitt BARN då hon (barnet) för Soc inte får vistas kring Linnea är sjukt. Men nu ska vi bara va ok med det, de är ju som Pamela & Tommy Lee.. väx upp, tror varken Pamela eller Tommy offrade kontakt med sitt barn enbart för FAME

Det känns som han tror detta ska sluta i en dokusåpa. De verkar kollat på både Pamela & Tommy serien och Kardashians därhemma i soffan. Och han sa på sin stream igår att ”Jag får inte säga detta men Netflix ska göra en film
Om mig och Linnea” . Antar att han driver, men igen han verkar ha den baktanken och idén. Varför tror han någon skulle vilja följa någon som är nyanlagda för barnfridsbrott bland annat? Visst att vi blivit lite mindre PK i Sverige nu, men inte på den nivån! Kommer det ut någo sorts reality show ut detta så bör den kanal som tar upp det bojkottas 🥸

Kanske allt detta är en del i deras stora plan att bli nya Jocke & Jonna? Kommer aldrig hända
Citera
2024-02-08, 17:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cha-Cha-Boys
Lol Chrippa jämför sig och Linnea med Pamela & Tommy Lee på sin senaste insta story 😂 ja då har han ju bekräftat att de är ihop, spelar mindre roll om de är det men det att han väljer henne framför sitt BARN då hon (barnet) för Soc inte får vistas kring Linnea är sjukt. Men nu ska vi bara va ok med det, de är ju som Pamela & Tommy Lee.. väx upp, tror varken Pamela eller Tommy offrade kontakt med sitt barn enbart för FAME

Det känns som han tror detta ska sluta i en dokusåpa. De verkar kollat på både Pamela & Tommy serien och Kardashians därhemma i soffan. Och han sa på sin stream igår att ”Jag får inte säga detta men Netflix ska göra en film
Om mig och Linnea” . Antar att han driver, men igen han verkar ha den baktanken och idén. Varför tror han någon skulle vilja följa någon som är nyanlagda för barnfridsbrott bland annat? Visst att vi blivit lite mindre PK i Sverige nu, men inte på den nivån! Kommer det ut någo sorts reality show ut detta så bör den kanal som tar upp det bojkottas 🥸

Kanske allt detta är en del i deras stora plan att bli nya Jocke & Jonna? Kommer aldrig hända
Fan du kanske har rätt dom vill bli nya Jocke och Jonna! Deras förhållande började ju
Med att Jonna polisanmälde Jocke ...
Citera
2024-02-08, 17:49
Medlem
Citat:
Lol Chrippa jämför sig och Linnea med Pamela & Tommy Lee på sin senaste insta story 😂
Finns inga gränser för narcissisten. Kommer gå än mer åt helvete detta.
Citera
2024-02-08, 18:05
Avstängd
Snusfris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Tommy Lee misshandlade ju Pamela, så rätt likt är det ju ändå

Mmm, Pamela var en av världens mest kända kvinna och Tommy världens kändaste trummis. Och miljonärer. Vad är Chrippa? Norrköpings kändaste byfåne.
Citera
2024-02-08, 18:08
Medlem
bratworsts avatar
Har någon samlat bilder/videos från senaste dagarna och kan lägga upp?
Citera
2024-02-08, 18:23
Medlem
Dopys avatar
Citat:

Om utredningen visar att Linnea är oskyldig till det hon anklagats för så kommer det troligen bli delad vårdnad. Så då kommer Chrippa kunna ha både Linnea och lilla C på halvtid.
Skulle Julia försöka få ensam vårdnad pga att Chrippas hem är olämplig för ett barn har nog Chrippa lika mycket skit som visar att Julia inte är lämplig att ha ensam vårdnad.

Detta kommer inte sluta bra...
Citera
2024-02-08, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Om utredningen visar att Linnea är oskyldig till det hon anklagats för så kommer det troligen bli delad vårdnad. Så då kommer Chrippa kunna ha både Linnea och lilla C på halvtid.
Skulle Julia försöka få ensam vårdnad pga att Chrippas hem är olämplig för ett barn har nog Chrippa lika mycket skit som visar att Julia inte är lämplig att ha ensam vårdnad.

Detta kommer inte sluta bra...

Då kan man ju börja undra hur det kommer sig att hon är oskyldig när Chrippa gått så hårt ut och sagt att hon misshandlat barnet samt har skeva tankar om att han skulle vara kåt på sitt egna barn.

Jag tror dock att det är Kräftans fantasi som skenat och kryddat till för att elda på situationen. Jag tror inte alls att Linnea lagt en hand på barnet, utan det är hans påhitt. Därför svänger han så mycket med sina historier och att hon är skyldig ena dagen men oskyldig en annan.
Citera
2024-02-08, 18:39
Medlem
Merrybums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snusfri
Mmm, Pamela var en av världens mest kända kvinna och Tommy världens kändaste trummis. Och miljonärer. Vad är Chrippa? Norrköpings kändaste byfåne.
Norrköping vet jag inte. Men Mjölbys kändaste pajas är han nog.
Citera
2024-02-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfian
Jocke och Jonna skulle bli ett bra familjehem till Chloe. Där får hon en bra uppväxt.
Nä, dom är inga bra föräldrar, är väl bara och kolla på deras Youtube kanal så ser man att där inte finns nån jävla uppfostran över huvud taget. Ungarna gör precis som dom vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in