Citat:
Ursprungligen postat av
Farbaute666
FMA finns väl inte på så många orter i Sverige, precis som att krav maga inte heller är helt enkelt att hitta.
Eller menar ni att man ska titta på youtubeklipp, för att sedan bli oövervinnerlig och kunna försvara sig mot intensiva knivattacker?
Jag har sett bra exempel på knivattacker på nätet och det går jäkligt fort att man kan bli rejält skadad. Har en bekant som klarade sig bra, men han hade lite BJJ-bakgrund och gick direkt på kropp när idioten stötte med kniven. Själv kan jag inte springa längre, så jag måste "stand my ground".
Naturligtvis är det bästa att inte vara där alternativt försvinna på något sätt (springa därifrån, gömma sig, låsa in sig etc).
Men om man måste freda sig lär man ångra rätt snabbt att man är en noob på fighting.
Naturligtvis är det bästa att hitta en klubb med träningspartners.
Det näst bästa efter det är att kolla på videos och träna med en kompis. Om man har kampsportserfarenhet kan man få ut nått av det också.
Efter det kommer att träna själv vilket inte kommer ge dig träning i timing, avståndsbedömning och ge dig erfarenheter från drillar och sparring. Om så är fallet att du inte kan träna med någon bör du fokusera på att slå serier av kraftiga attacker med t ex ett självförsvarsparaply.
Du kan mata slag på bildäck som träning.
Mot en knivattack måste du ta eller vinna initiativet med full agressivitet tills motståndaren förlorat all vilja till kamp.