2024-02-08, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Yes, 7-8 klagomål på 14 dagar 😂😂

Det är fan illa. Han fick klagomål i förra lägenheten också efter inte så lång tid.

Tog inte lång tid innan han sjabblade till allt igen.
Citera
2024-02-08, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dalbin
Det är sant det du skriver. Men när det kommer till barnfridsbrott så har jag tolkat det som att även Chrippa som förälder som inte är förmögen att skydda sitt barn kan även han ställas inför rätta. Det är ju en relativt ny lag så.

Ja precis, han har brustit rejält i sitt föräldraansvar att skydda barnet.
Dock är det ju oklart om allt det här med att L ska ha misshandlat barnet och att hon skulle hävdat att han "tände" på sitt barn, ens är sant. Som Jocke skrev så kommer det från C mun och han har även dementerat att det skulle ha hänt.
C ljuger väldigt mycket och det rent utav rasar ut lögner från han, det har vi alla hört på inspelningarna.
Så har han ljugit även där för att rädda sitt eget skinn och krydda på sina lögner?
Citera
2024-02-08, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Han sa ju dock inte upp kontraktet pga att Chrippa störde grannarna, han sa upp kontraktet pga att Linnea var i lägenheten.

Var väl mer en kommentar ifrån hyresvärden som såg en chans att bli av med en störig hyresgäst.
Citera
2024-02-08, 06:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Ja precis, han har brustit rejält i sitt föräldraansvar att skydda barnet.
Dock är det ju oklart om allt det här med att L ska ha misshandlat barnet och att hon skulle hävdat att han "tände" på sitt barn, ens är sant. Som Jocke skrev så kommer det från C mun och han har även dementerat att det skulle ha hänt.
C ljuger väldigt mycket och det rent utav rasar ut lögner från han, det har vi alla hört på inspelningarna.
Så har han ljugit även där för att rädda sitt eget skinn och krydda på sina lögner?
C har ju erkänt att det var en lögn. Han har sagt att L aldrig slagit barnet. Jocke säger att man inte kan lita på något han säger, men när det gäller något han sa när han var i bråk med L så ska man lita på allt.

Jag tycker det är märkligt att de kunde lägga tid på att sitta i en bil i flera timmar, men de kunde inte skjutsa barnet till sin mamma. Om de var så oroliga som det påstås. Istället ringer de dit polisen och soc, efter att ha misstänkt att L varit där i minst 1 dygn. Barnet blir mest troligt mer orolig när polisen dyker upp jämt och ständigt. Inte att förglömma att hon sett polisen hämta C.

Sedan tror jag knappast att det var helt ljudlöst när C kastade ut J. Jag förstår inte varför hon skulle flytta in från början. Att det skulle vara ett krav från soc låter väldigt märkligt. Det är inte svårt att tänka sig att dessa två också bråkar mycket, inte en bra miljö för barnet.
Citera
2024-02-08, 06:50
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei
C har ju erkänt att det var en lögn. Han har sagt att L aldrig slagit barnet. Jocke säger att man inte kan lita på något han säger, men när det gäller något han sa när han var i bråk med L så ska man lita på allt.

Jag tycker det är märkligt att de kunde lägga tid på att sitta i en bil i flera timmar, men de kunde inte skjutsa barnet till sin mamma. Om de var så oroliga som det påstås. Istället ringer de dit polisen och soc, efter att ha misstänkt att L varit där i minst 1 dygn. Barnet blir mest troligt mer orolig när polisen dyker upp jämt och ständigt. Inte att förglömma att hon sett polisen hämta C.

Sedan tror jag knappast att det var helt ljudlöst när C kastade ut J. Jag förstår inte varför hon skulle flytta in från början. Att det skulle vara ett krav från soc låter väldigt märkligt. Det är inte svårt att tänka sig att dessa två också bråkar mycket, inte en bra miljö för barnet.
Poäng där, jag har aldrig hört om någon situation där soc har krävt att två separerade föräldrar MÅSTE bo ihop och sova i samma säng under en period.
Dem brukar kräva att föräldrarna samarbetar, skyddar barnet och prioriterar barnet. Men dem brukar inte tvinga folk att bo ihop om dem inte vill bo ihop...
Citera
2024-02-08, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DyraMynt
Jocke är inte bara bror till "Chrippa" utan även "Chrippas" granne.
Om Jocke blir störd av "Chrippa" så har Jocke i högsta grad att göra med hur "Chrippa" beter sig, även med din egen logik.
Eller ska Jocke låta "Chrippa" härja runt som han vill trots att snuten gjort hembesök i tid och otid pga allt stök?

Skulle du själv vilja ha en granne som får besök av polisen var och varannan dag?
Du tror inte att det skulle dra ner värdet på din egen lägenhet om en person flyttar in i samma bostadshus och huset går från fräscht till ghetto med trasiga rutor och dagliga polisbesök på bara ett par veckor?
Vad vill du att Jocke ska göra, acceptera den nya grannen som stökar sönder hans hemadress eller sätta hårt mot hårt och kräva att grannen slutar störa och skapa kaos?

Hyresrätt så värdet är nog inget dom bryr sig om.
Citera
2024-02-08, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Var väl mer en kommentar ifrån hyresvärden som såg en chans att bli av med en störig hyresgäst.

Hyresvärden ville väl bli av med C oavsett just för att det inkommit flertal klagomål.
Citera
2024-02-08, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eliseei

Dom kan knappast bara ta barnet helt sonika ifrån sin far. Skulle det sedan gå till familjerätten så skulle det se väldigt dåligt ut. Därav måste det dokumenteras att Chrippa har brustit i sitt föräldraskap och utsatt sitt barn för en eventuell fara.
Citera
2024-02-08, 06:57
Avslutad
https://youtu.be/Z-Us1rdunis?si=DLhBoO-jRrmcyUS9

Kan detta med Chrippa och Linnéa, Jocke, Anjo, Cluee mfl vara en "dokusåparealityshow"?

Det är så många etiska och moraliska gränser som passerats att jag börjar tro det.

Inte kan väl vuxna människor på allvar tro sig stå över lagar och regler, som med "folkets domstol på youtube", utan allt som skett är en ny satsning av Jocke?
Citera
2024-02-08, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Hyresvärden ville väl bli av med C oavsett just för att det inkommit flertal klagomål.

Precis, så detta hade nog oavsett slutat med en uppsägning.

Man skulle kunna tänka att dom såg mellan fingrarna lite extra just för att Jocke har varit en bra hyresgäst och vi vet inte vad hyresvärden och Jocke har för relation sen innan.

Är det en privat hyresvärd och inte kommunal så kan man ha en nära relation.
Citera
2024-02-08, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
Poäng där, jag har aldrig hört om någon situation där soc har krävt att två separerade föräldrar MÅSTE bo ihop och sova i samma säng under en period.
Dem brukar kräva att föräldrarna samarbetar, skyddar barnet och prioriterar barnet. Men dem brukar inte tvinga folk att bo ihop om dem inte vill bo ihop...

Kan ha varit en grej chrippa dragit till med för att i sin värld lugna ner socialtjänsten.

Skulle inte förvåna mig alls. Tanken kanske har varit att Julia ska kolla efter egen lägenhet i Norrköping såsmåningom. Men skitsamma egentligen, för alla eventuella planer har åkt ut igenom fönstret.
Citera
2024-02-08, 07:26
Medlem
Någon som vet vad det är för rivsår Chrippa har på sina armar?
Va fan håller dom på med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in