Citat:
Ursprungligen postat av
VilaVila
Ja precis, han har brustit rejält i sitt föräldraansvar att skydda barnet.
Dock är det ju oklart om allt det här med att L ska ha misshandlat barnet och att hon skulle hävdat att han "tände" på sitt barn, ens är sant. Som Jocke skrev så kommer det från C mun och han har även dementerat att det skulle ha hänt.
C ljuger väldigt mycket och det rent utav rasar ut lögner från han, det har vi alla hört på inspelningarna.
Så har han ljugit även där för att rädda sitt eget skinn och krydda på sina lögner?
C har ju erkänt att det var en lögn. Han har sagt att L aldrig slagit barnet. Jocke säger att man inte kan lita på något han säger, men när det gäller något han sa när han var i bråk med L så ska man lita på allt.
Jag tycker det är märkligt att de kunde lägga tid på att sitta i en bil i flera timmar, men de kunde inte skjutsa barnet till sin mamma. Om de var så oroliga som det påstås. Istället ringer de dit polisen och soc, efter att ha misstänkt att L varit där i minst 1 dygn. Barnet blir mest troligt mer orolig när polisen dyker upp jämt och ständigt. Inte att förglömma att hon sett polisen hämta C.
Sedan tror jag knappast att det var helt ljudlöst när C kastade ut J. Jag förstår inte varför hon skulle flytta in från början. Att det skulle vara ett krav från soc låter väldigt märkligt. Det är inte svårt att tänka sig att dessa två också bråkar mycket, inte en bra miljö för barnet.