2024-02-07, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, det är du som sitter och hittar på.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/doda-i-sverige/

Du anser dig alltså ha bättre koll på hur många som dött i Sverige än vad SCB har.
Per capita din förbannade idiot. En högstadieelev vet vad det betyder... dock inte du 🤡
Citera
2024-02-07, 20:44
Medlem
donald12s avatar
Dr John är riktigt upprörd här:-)

Visar massa bilder på rejäla "clots" som balsamerare har sett i ca 20 procent av döda sen 2021.

Kommer uppföljning om nån timme

https://youtu.be/z06xBRCwGp0?si=nNYXygeBp8cLt6c1
Citera
2024-02-07, 21:03
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Per capita din förbannade idiot. En högstadieelev vet vad det betyder... dock inte du 🤡

Spelar ingen roll. 2020 tog rekord i dödlighet.
Citera
2024-02-07, 23:08
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
De rekommenderar m.a.o ALLA över 50 att vaccinera sig, vilket var det jag skrev. Du borde öva på din läsförståelse.
Jag tror det framgick ganska tydligt för de flesta att frågan gällde fortsatt vaccinering av alla, vilket Kvastfeningen skrev i det föregående inlägget, varpå du påstod att det gällde alla över 50, vilket alltså är fel. Även jag var tydlig i mitt inlägg att frågan gällde fortsatt vaccinering under hösten/vintern 2023.

Men jag vet att det är så du argumenterar, du väljer att märka ord och medvetet missförstå i tron att det får dig att framstå som smart, när du i själva verket bara förstärker intrycket av att vara en byfåne.
Citera
2024-02-08, 01:55
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Jag tror det framgick ganska tydligt för de flesta att frågan gällde fortsatt vaccinering av alla, vilket Kvastfeningen skrev i det föregående inlägget, varpå du påstod att det gällde alla över 50, vilket alltså är fel. Även jag var tydlig i mitt inlägg att frågan gällde fortsatt vaccinering under hösten/vintern 2023.

Men jag vet att det är så du argumenterar, du väljer att märka ord och medvetet missförstå i tron att det får dig att framstå som smart, när du i själva verket bara förstärker intrycket av att vara en byfåne.

Nej, inte alls. Frågan gällde huruvida FHM rekommenderar personer i olika åldersgrupper att ta vaccin eller inte. Där är det glasklart vad som FHM rekommenderar. Är du 50 eller över så rekommenderar de vaccin.

Ni vetenskapsförnekare och antivaxare tycks ha svårt med det mesta. Ni har värdelös läsförståelse och kan inte läsa tabeller och diagram. Men det kanske blir så när högsta utbildning är "livets hårda skola"
Citera
2024-02-08, 03:20
Medlem
Citat:
* Om man bortser från de 13 gånger bara på 2000-talet som dödligheten var högre per capita än just 2020 så kan man säga att det var högst dödlighet 2020.

* Om man bortser från alla vaccinerade som får Covid-19 kan man säga att "vaccinet" är effektivt.

* Om man bortser från alla som drabbas av biverkningar av "vaccinet" kan man t.o.m. säga att det är säkert.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-02-08 kl. 03:58.
Citera
2024-02-08, 10:47
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
* Om man bortser från de 13 gånger bara på 2000-talet som dödligheten var högre per capita än just 2020 så kan man säga att det var högst dödlighet 2020.

* Om man bortser från alla vaccinerade som får Covid-19 kan man säga att "vaccinet" är effektivt.

* Om man bortser från alla som drabbas av biverkningar av "vaccinet" kan man t.o.m. säga att det är säkert.

Fast då måste man även bortse från att allt det du skriver är lögner och fantasier.
Det dog flest år 2020. Om man dessutom tittar på hur dödstalen såg ut för de äldsta var det en enorm överdödlighet.
Citera
2024-02-08, 13:47
Medlem
Citat:
Citat:
Fast då måste man även bortse från att allt det du skriver är lögner och fantasier.
Det dog flest år 2020.
Tack för att du fortsätter älta dödlighet... det gör nämligen att alla kan se hur "trovärdig" du är.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mortalitet
Citat:
Mortalitet, dödstal eller dödlighet är ett demografiskt mätvärde som anger antalet dödsfall per år per 1000 personer i en befolkning.

Så enligt definitionen av mortalitet, dödstal eller dödlighet har vi haft högre dödlighet hela 13 gånger bara på 2000-talet jämfört med 2020. De senaste 53 åren har vi haft högre dödlighet än 2020 hela 45 gånger!!

Ta nu istället och titta på de här långa vita trådlika sakerna som obducenter runt om i världen hittar nuförtiden.
Den här videon lades upp för mindre än ett dygn sedan och har redan fått flera hundratusen visningar.
Ta dig en funderare ifall du vågar fortsätta med dina boosters...
https://www.youtube.com/watch?v=z06xBRCwGp0
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-02-08 kl. 14:45.
Citera
2024-02-08, 15:02
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Tack för att du fortsätter älta dödlighet... det gör nämligen att alla kan se hur "trovärdig" du är.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Mortalitet

Så enligt definitionen av mortalitet, dödstal eller dödlighet har vi haft högre dödlighet hela 13 gånger bara på 2000-talet jämfört med 2020. De senaste 53 åren har vi haft högre dödlighet än 2020 hela 45 gånger!!

Ta nu istället och titta på de här långa vita trådlika sakerna som obducenter runt om i världen hittar nuförtiden.
Den här videon lades upp för mindre än ett dygn sedan och har redan fått flera hundratusen visningar.
Ta dig en funderare ifall du vågar fortsätta med dina boosters...
https://www.youtube.com/watch?v=z06xBRCwGp0

Här är nästa video i serien kring de trådlika sakerna

https://youtu.be/4rAoqhTUU0g?si=tIvQEJFSDRd3YG59
Citera
2024-02-08, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImSataan
Hur menar du med att de i den studien skulle hittat på allt? Det är inte så att normala människor även jag kan förstå studien till 100%. Men det som går förstå är det finns flertal rapporterade och statistik om hjärtproblem av/efter Covid-19. Bara det är svårt att förneka eller ljuga om tycker jag. Det är också svårt att förneka hjärtmuskelinflammation av vaccin är sällsynt.

Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Dr John är riktigt upprörd här:-)

Visar massa bilder på rejäla "clots" som balsamerare har sett i ca 20 procent av döda sen 2021.

Kommer uppföljning om nån timme

https://youtu.be/z06xBRCwGp0?si=nNYXygeBp8cLt6c1

Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop

Citat:
Nej, inte alls. Frågan gällde huruvida FHM rekommenderar personer i olika åldersgrupper att ta vaccin eller inte. Där är det glasklart vad som FHM rekommenderar. Är du 50 eller över så rekommenderar de vaccin.

Ni vetenskapsförnekare och antivaxare tycks ha svårt med det mesta. Ni har värdelös läsförståelse och kan inte läsa tabeller och diagram. Men det kanske blir så när högsta utbildning är "livets hårda skola"

ImSataan, ja, som du skrev tidigare så sätter sig ju Covid på en massa ställen i kroppen, medan vaccinets spikproteiner verkar långt värre. Men som jag förstår det är det till exempel långt större risk för unga män 16-24 att drabbas av myokardit av vaccinet än av Covid. Sedan har det ju visat sig att vaccinets spikprotein finns kvar hos en del i ett halvår och att vaccinerade får märkligt förhöjda IgG4-antikroppar. Det vet man, men ingen vet varför. De enda ovaccinerade Covid-smittade man har hittat förhöjt IgG4 på är mig veterligt ett antal Covid-döda i Brasilien före vaccinet hade kommit. Men de var ju döda så man vet inte om IgG4 var positivt eller negativt här.

donald12, ja och nu måste man tydligen plötsligt verifiera sin ålder för att få se denna vide på YouTube.

LibraryCop, ja exakt, det handlar om fortsatt vaccinering, och därför vänder jag mig nu till dig, IMBILDEN, du vet att jag också tar Covid på allvar, som du, men jag letar nackdelar med allt och frågan är om du inte också borde vara mer skeptisk mot vaccinet. För det stämmer egentligen inte att FHM rekommenderar vaccin till de som är över 50. De rekommenderar vaccin till de som är över 50 som inte har vaccinerat sig tidigare. De rekommenderar alltså inte 50-åringar som redan har vaccinerat sig att ännu en booster. Och det kan finnas ett skäl till det, men det vet vi ju inte eftersom de inte skriver det. Mig veterligt har FHM aldrig ens talat om de förhöjda IgG4-värdena eller post-menopausade kvinnors blödningar eller hur länge vaccinets spikprotein stannar i kroppen.

Jag antar att vaccinets spikproteinfragment produceras så länge i kroppen att IgG4 höjs för att minska inflammationen av vaccinets spikprotein. Men jag vet inte.

Enligt en japansk studie om de som tagit 5 doser, 16 augusti 2023 så verkar immuniteten försämras hos en del som tagit 5-6 boosters, som du ser redan i rubriken:

"Five doses of the mRNA vaccination potentially suppress ancestral-strain stimulated SARS-CoV2-specific cellular immunity: a cohort study from the Fukushima vaccination community survey, Japan"

Nu säger sig ju Pfizer har studerat detta hur länge som helst, så nu är det viktigt att Pfizer och Moderna berättar om alla sina studier om vad som händer efter 5 doser. Eller, ja, de har ju inga sådana, naturligtvis, för det stämmer säkert som den japanska studien säger: "To our knowledge, this is the first study to monitor long-term data on humoral and cellular immunity dynamics in high-risk populations after five doses of mRNA vaccination,"

Det studien säger är att:

"we observed an increase in the proportion of individuals unable to acquire cellular immunity after the fifth dose. This finding might align with Gao et al.’s report using a mouse model, which showed a decrease in CD4+ and CD8+ T cell activity and an increase in Treg expression after the fifth and sixth doses of mRNA vaccination, suggesting the mechanism of immune tolerance (27). Since no relationship was observed between the positive controls and T-Spot reactiveness, these immune alternations are possibly specific to SARS-CoV-2. These specific immune alterations might involve the Tregs expression or the emergence of exhausted T cells. Multiple doses of mRNA vaccines are recommended for high-risk groups (28, 29). However, considering the potential for immune tolerance and exhaustion in cellular immunity after repeated mRNA vaccine administration (especially five or more doses), there might be an alternative strategy for SARS-CoV-2 immunization.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC10469480/

Och slutligen en studie som kom 27 januari 2024, som går igenom tidigare studier för att hitta samband:

"mRNA vaccine boosters and impaired immune system response in immune compromised individuals: a narrative review"

Här är första meningen i artikelns resultat:

"Over the last 18 months, there has been growing evidence of a correlation between the increased prevalence of COVID-19 infection and other pathologies, and the repetition of mRNA COVID-19 vaccine boosters [20, 21]. Recent works such as [22], and [23] are now evidencing causation to add to correlation, as multiple doses of the mRNA COVID-19 vaccines may result in much higher levels of IgG 4 antibodies, or also impaired activation of CD4 + and CD8 + T cells."

När de här skriver "may" så vet vi ju att IgG4 höjs och "may" syftar säkert då på försämrade T-celler med mera.

ImSataan, du har ju rätt i att viruset har många negativa effekter på kroppen, men hur är det då med spikproteinet från vaccinet? Jo, enligt den här studien finns många orosmoment:

"The spike protein on exosomes may persist for more than 4 months [30]. The mRNA of the COVID-19 vaccine was never supposed to only act in the place of injection in the muscle, but rather in the lymph nodes and the spleen [31–44]. This is central to explaining the many side effects such as [45–56], which include the unintended consequences on the immune system. The lipid nanoparticles encapsulating the mRNA of the COVID-19 vaccines build up in the liver, spleen, adrenal glands, and ovaries. The lipid nanoparticle component is highly inflammatory [57]. Cells that are primed to produce the spike protein are damaged [58]. Spike proteins in the bloodstream damage endothelial cells [59]."

I artikeln tas också vaccinets möjliga framkallande av cancer upp. Till exempel:

"Reference [64] provide evidence suggesting that vaccination can significantly disrupt type I interferon signaling, leading to various adverse effects on human health. When immune cells take up vaccine nanoparticles, they release numerous exosomes into circulation, carrying the spike protein and critical microRNAs. These exosomes trigger signaling responses in recipient cells at distant locations. The findings also indicate potentially significant disruptions in the regulatory control of protein synthesis and cancer surveillance. These disruptions may be linked to neurodegenerative diseases, myocarditis, immune thrombocytopenia, Bell's palsy, liver disease, impaired adaptive immunity, compromised DNA damage response, and the initiation of tumorigenesis. This hypothesis is supported by evidence from the VAERS database."

Vi såg hur hjärtdöd steg under pandemin, före vaccinet, och sedan sjönk, förmodligen tack vare vaccinet (eller på grund av avstängningar?). Men sedan hände väl det som brukar hända med läkemedelsindustrin, det vill säga att nu tycktes vaccinet vara klart och då ville man köra på och tjäna pengar: Dos på dos på dos på dos levererades utan minsta diskussion kring vad ett antal påföljande boosters kan leda till. Förrän myokardit hos unga ledde till att till exempel FHM inte rekommenderade unga att ta vaccinet och faktiskt inte rekommenderade boosters alls hösten 2023 till någon utom till äldre och sköra samt till de 50-åringar som inte tagit vaccin tidigare.

Slutligen: Många av de här studierna som beskriver oförklarade effekter av mRNA-vaccinen och som spekulerar i allvarliga följder är ju tunga vetenskapliga tidskrifter som Vaccines (https://www.mdpi.com/2076-393X/11/5/991/review_report) men jag tycker att de så kallade faktakollarna verkar dåliga på att kritisera dessa. Vad säger faktakollarna om de förhöjda IgG4-värdena som beskrivs i till exempel Nature? https://www.nature.com/articles/s41598-023-40103-x Vad säger faktakollarna om påståendena i peer reviewtidskrifter om att vaccinets spikprotein finns i kropparna under många månader?
Senast redigerad av Lamento 2024-02-08 kl. 16:10.
Citera
2024-02-08, 16:06
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lamento

donald12, ja och nu måste man tydligen plötsligt verifiera sin ålder för att få se denna vide på YouTube.

Dr John finns även på Rumble så går att se utan kontroll ;-)

https://rumble.com/v4bzxwr-what-are-these.html
Citera
2024-02-08, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Dr John finns även på Rumble så går att se utan kontroll ;-)

https://rumble.com/v4bzxwr-what-are-these.html

Tack, intressant. Om nu balsamerare rapporterade att 20 % av deras kroppar hade detta, som Campbell påstår, så borde det vara lätt för faktagranskare att falsifiera om det inte stämmer. Ja, jag hittade en faktagranskning av detta november 2022, som säger:

"Det finns inga bevis för att vaccinet mot Covid-19 orsakar blodproppar. Det finns dock bevis för att Covid-19-infektionen kan orsaka blodproppar."

Kul! tänkte jag. Nu ska vi se vad de skriver. De har faktiskt en teori, som jag tar upp på slutet:

"Filmen Died Suddenly, som producerats av den amerikanska mediepersonligheten Stew Peters, har fått internationell uppmärksamhet. I filmen hävdar man bland annat att Covid-19-vaccinet har orsakat långa fibrösa blodproppar som har hittats av balsamerare i döda kroppar i USA, Kanada och Australien. John Hirschman, den första att rapportera om blodpropparna, började registrera förekomsten av blodproppar i sina balsameringar i november 2021. Han stöds av flera andra balsamerare som alla är överens om att blodpropparna började dyka upp efter det att vaccinationerna mot Covid-19 påbörjades."

Detta är alltså falskt och nu ska de leda det i bevis! Och så kommer då deras analys. Inga bevis finns, heter det, utom i vissa fall vid vissa vaccin. De säger att man har hittat några få fall av blodproppar på grund av AstraZeneca och Johnson & Johnson, men eftersom dessa vaccin inte använts i USA där blodpropparna hittats så är påståendet falskt.

"I själva verket

Inga vetenskapliga bevis stödjer påståendet om att vaccinet mot Covid-19 skulle orsaka blodproppar. Enligt Health Feedback är fall av blodproppar på grund av Covid-19-vaccination mycket sällsynta. De förekommer endast i fall där personen har fått Oxford-AstraZeneca- eller Johnson & Johnson-vaccinerna. Johnson & Johnson såg fyra fall per miljon doser och denna variant har endast givits till en liten del av den amerikanska befolkningen. De flesta av de balsamerade som Hirschman nämner har varit amerikaner, och Oxford-AstraZeneca-vaccinet har inte godkänts för användning i USA. Eftersom amerikaner inte har fått Oxford-AstraZeneca-vaccinet skulle det inte förklara varför amerikaner har fått blodproppar. Studier har visat att mRNA-vaccin inte ökar risken för blodproppar, och vissa studier har visat bevis för att de helt och hållet istället minskar risken för blodproppar."

Sedan heter det att bara för att balsamerare berättar att de hittat detta så behöver det inte vara sant, för det är anekdotiska bevis:

"Påståendet i Died Suddenly bygger på anekdotiska bevis genom att man frågat balsamerare som har hittat blodproppar i kroppar som de har balsamerat. Att de hittat blodproppar post mortem som de aldrig tidigare har sett bevisar dock inte att det är Covid-19-vaccinet som orsakat blodpropparna. Enligt en intervju i Health Feedback med Nickolaus Klupp, docent i rättsmedicin vid det medicinska universitetet i Wien, räcker det inte att bara titta på blodproppar för att fastställa deras ursprung och roll i individens död. Klupp menar att de blodproppar som visas i Died Suddenly ser ut som blodproppar som skapats efter döden, en vanlig företeelse där blodproppar bildas på grund av kylning i bårhuset." https://www.logicallyfacts.com/sv/fact-check/false-the-covid-19-vaccine-causes-blood-clots-sv

Då har man i alla fall något att gå på. Är det fråga om blodproppar som skapats efter döden, som Klupp menar?

Jag hittade en annan sida som går igenom det i detalj och där Klupp funderar, vilket för mig ger ett seröst intryck, och där en till säger att det handlar om blodproppar efter döden:

"Klupp added that some of the blood clots looked to him 'more like postmortem clots, mainly due to the color, the shape, and particularly because of the amount'. Monica Torres, a licensed embalmer in the U.S. state of Arizona, also said to AFP that 'The blood clots are from refrigeration', meaning that they formed after death. 'It happens to many bodies”, she explained. Due to the large number of bodies to process, many 'sat in refrigeration for long durations so they got blood clots'."

Här kommer också ett uttalande som talar mer för min skepsis mot både Covid och vaccinet:

"A spokesperson from the U.S. National Funeral Directors Association explained to PolitiFact that some embalmers had indeed noticed an increase in the presence of blood clots in COVID-19-related deaths. But contrary to claims, the clots appeared in both vaccinated and unvaccinated people. Torres also told PolitiFact that blood clots were present in people who had died of COVID-19 “long before vaccinations were available”."

Spännande Den här sidan var mycket matigare och intressantare, rekommenderas. Den avslutas med:

"Conclusion

Photos of blood clots removed during embalming are insufficient evidence for determining how a clot formed and what role they played in a person’s death. No evidence indicates an association between the alleged increase in blood clots in corpses and COVID-19 vaccines. Instead, many experts have pointed to COVID-19 itself or the refrigeration of bodies as a more likely cause of the clots observed." https://healthfeedback.org/claimreview/photos-blood-clots-embalming-dont-show-link-with-covid-19-vaccines-blood-clotting-risk-higher-after- covid-19/

Så nu är frågan: Beror de här äckliga blodpropparna på att kropparna legat länge i kylrum eller beror de på Covid eller beror de på vaccinet eller på båda?
Senast redigerad av Lamento 2024-02-08 kl. 16:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in