2024-02-07, 22:52
Medlem
Det jeg undrer meg over er følgende; Firmaet som gikk konkurs var ett AS. Man er ikke personlig konkurs selv om firmaet er skrapa fullstendig tomt. Hvorfor skulle det da være nødvendig med omregistrering av biler som var registert på privatpersonen OA og ikke firmaet han eide?
Citera
2024-02-07, 23:08
Medlem
Nottelitens avatar
här är skatteinformationen för OAS :
https://i.imgur.com/uIqtU8W.jpg
Citera
2024-02-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Notteliten
här är skatteinformationen för OAS :
https://i.imgur.com/uIqtU8W.jpg

Så hvor kommer pengene fra?
Citera
2024-02-07, 23:16
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nooria
Det jeg undrer meg over er følgende; Firmaet som gikk konkurs var ett AS. Man er ikke personlig konkurs selv om firmaet er skrapa fullstendig tomt. Hvorfor skulle det da være nødvendig med omregistrering av biler som var registert på privatpersonen OA og ikke firmaet han eide?
var det sista företaget AS också, det fick jag inte med mig och då är det lite annorlunda om han inte dömts till något i förhållande till konkursen såklart...

Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Så hvor kommer pengene fra?

detta är ligninga för 22, men han ser inte rik ut...
Citera
2024-02-07, 23:18
Medlem
Citat:
var det sista företaget AS också, det fick jag inte med mig och då är det lite annorlunda om han inte dömts till något i förhållande till konkursen såklart...

detta är ligninga för 22, men han ser inte rik ut...

Ca 50 000 kr i avdrag pr mnd for gjeld på 7 millioner fant jeg ut på boligkulatoren.
Citera
2024-02-07, 23:25
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ca 50 000 kr i avdrag pr mnd for gjeld på 7 millioner fant jeg ut på boligkulatoren.

ja, men normalt sett anses gården där vara en "næring" skulle man kunna tro, konstigt med 7 miljoner i skuld utan något bolag då...
och det verkar för mig som om han förutom bilene hade mest värde i fysiskt arbete...
Citera
2024-02-07, 23:28
Medlem
Citat:
ja, men normalt sett anses gården där vara en "næring" skulle man kunna tro, konstigt med 7 miljoner i skuld utan något bolag då...
och det verkar för mig som om han förutom bilene hade mest värde i fysiskt arbete...

Mye rart her, men det finnes vel en forklaring
Citera
2024-02-07, 23:30
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Mye rart her, men det finnes vel en forklaring

antingen har hon ränte- och återbetalningsfrihet på lånet eller en bra inkomst som inte förekom i ligninga...
ja det finns nog en förklaring, så det ska bli intressant att se vad som kommer ut i framtiden
Citera
2024-02-07, 23:33
Medlem
Citat:
antingen har hon ränte- och återbetalningsfrihet på lånet eller en bra inkomst som inte förekom i ligninga...
ja det finns nog en förklaring, så det ska bli intressant att se vad som kommer ut i framtiden

Ja jeg lurer på hva de photoshoot greiene egentlig var for noe.
Citera
2024-02-07, 23:36
Medlem
Nottelitens avatar
Citat:
Ja jeg lurer på hva de photoshoot greiene egentlig var for noe.
det kan vara allt från ingenting till nästan vad som helst, inte lätt att gissa här...
Citera
2024-02-08, 00:38
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Her, uten å behøve innlogging. Og ildstedet i lavvoen er gedigent

https://www.ostlendingen.no/loten/ha...ter/s/5-69-891

Det känns mer o mer som en norsk version av madsenhistorien det här. Men med en lavvo i centrum istället för en ubåt.

Samma oförtäckta blodtörst.
Citera
2024-02-08, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det känns mer o mer som en norsk version av madsenhistorien det här. Men med en lavvo i centrum istället för en ubåt.

Samma oförtäckta blodtörst.

Hei Lonnrot, nå er det en del hestefolk her som lurer på om VL har gått på den hesteskolen i Sverige, treårig eller noe sånn, eller om hun har bløffet der også som hun gjorde med bildene sine.

Er det noen måte du kan finne ut det på?

Hvis du kan det, så kan sikkert noen av hestefolka her forklare deg det nærmere 🙃
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in