Citat:
Ursprungligen postat av
LeTeigneux
Jag håller på Jennifer.
Hon gjorde det hon behövde göra för att skydda sina kompisar. Och blev ensam kvar med en stor grupp människor som mobbar henne. De är sju, hon är en. Och ändå säger de att det är hon som mobbar dem. Ungefär som i en lågstadieskola.
Undrar hur hon kunde hamna i den situationen, när hon och övriga "pakten" distanserat sig från alla andra...
Citat:
De saboterar medvetet och gör allt vad de kan för att undergräva hennes auktoritet som storbonde. Bara en sådan sak som att ingen fixat mat, så som tydligen gjorts utan att någon behövt säga till när andra personer varit storbonde.
Dom vågar väl inte, vem kan gissa vad hon kommer att gå igång på nästa vända humöret inte är på topp...
Citat:
Det är fegt och dåligt beteende. De hade inte betett sig likadant mot till exempel Jojje trots att han också var en del av pakten. De gjorde det inte heller mot Tim. Men Jennifer upplever de som svag så därför gör de så här.
Eller också, om det nu skulle stämma det du påstår, kanske det är för att hon är otrevligare och lynnigare än dom andra?
Citat:
De provocerar henne så att hon blir upprörd och säger något dumt och sedan skrattar de åt henne. Som Per. "Det kanske är hennes bajs vi får äta". Och det i ett läge när han själv säkerligen deltagit i att sabotera middagsbestyren. Inget vidare beteende av en äldre herre mot en ung tjej.
Jag har inte sett att Per saboterat något, inte ens att han maskat heller för den delen. Vad har du sett som jag missat? Hans kommentar är klockren, den är ju bara ett svar på hennes vidriga utbrott.
Citat:
Trots deras brister framstår faktiskt Pakten nu som det mer sympatiska gänget.
Brister jaaa, sympatiska neeej...