2024-02-08, 00:18
Medlem
Olenyoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Man vet varför nån reggar sig i februari för att kommentera Farmen eller hur?

De snart-medelålders småpojkarna på Farmen har aldrig hållit i en hammare eller såg. De har inte en aning om vad kroppsarbete innebär. Men så åker de också ut mot en man som Per. One down, more to go.

Att veva timme efter timme är en monoton rörelse och därför såklart tungt. Det Anna klagade över var att hon bad om hjälp från två starka (nåja) karlar men båda ignorerade henne. Klart det är grisigt.

Har man inte gjort nåt förut så får man hjälpas åt. Ibland tre stycken. Bättre att slå sina kloka huven ihop och lyckas, än prestigefullt vägra be om hjälp och misslyckas.

Att man har jobbat med hantverksyrken ett helt liv och kan klyva en stock snabbare än en säljare (som ville hem) är inget att få hybris över. Men det verkar han ha fått Han ska skicka ut dem en efter en. Han har nämligen visat att han vet hur man klyver stockar Men en svenne skulle aldrig få hybris va?
Tuffa Per kör mördarblicken mot den ensamma tjejen https://streamable.com/4mpz2h

Ja det är klart att nån som ser ut som en lös påse med fett inte kan veva utan att börja gråta och gnälla om att hon vill hem.
2024-02-08, 00:29
Medlem
Sorry men Per är fan patetisk. Han frågar om man skall klara av veckans uppdrag för att få belöning? Hur löjlig och barnslig kan man vara? Bara för att "straffa" Jennifer? fattar han inte att dom alla går ju miste om det. Speciellt då dom kan behöva belöningen (och energin från belöningen) till veckan framåt
2024-02-08, 00:37
Medlem
Olenyoks avatar
Citat:
Vänta lite. Nu menar du att Levin och Cornelia skulle ha fattat kopplingen mellan att de gömmer mat för Dessan och att hon går runt och är hungrig och tjatar om mat? Att de skulle ha fattat att det är deras eget fel att de får lyssna på henne? Kräver inte det nästan en intelligens på geninivå för att göra den kopplingen?
Jag såg ett klipp där Jimmy Kimmel intervjuar ett 6 årigt barn.
Barnet får frågan: "Kan du säga några snälla saker som du har gjort i år?".
Ungen svarar: "Min bror brukar vara elak mot mig".
Jimmy Kimmel: "Det där är inte en snäll sak som du har gjort, det där är en elak sak som din bror har gjort".
Ungen har svårt att tänka logiskt och resonera på rätt sätt för att han är 6 år gammal. Men vad har du för ursäkt?
Hur många framtida äggstölder av Levin krävs det för att Desiree ska bli en helt vettig och normal människa?

Är det möjligt att Desireé har nått fel i huvudet samtidigt som Levin och Cornelia är omogna äggtjuvar? Eller är det alltid så att äggstölder från andra personer omvandlar ett miffo till en helt normal person?

Det finns en röd tråd i alla dina inlägg, och den röda tråden har du gemensamt med ett 6 årigt barn. Du tror alltid att två "fel" slår ut varandra..
Senast redigerad av Olenyok 2024-02-08 kl. 00:40.
2024-02-08, 00:45
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Jennifer är hjärnan i pakten hör jag åtm

Det ärt därför det skiter sig för dom, gång på gång...
2024-02-08, 00:50
Medlem
Citat:
När Torpet-Cornelia beskriver sig själv som ”Party is here!” så får man lite kräks i munnen.
Du får alltså kräks i munnen?
Jösses, så kåt har ju inte ens jag blivit någon gång.
Och Cornelia N gör mig KÅT!
Senast redigerad av Gregers.Werle.03 2024-02-08 kl. 00:55.
2024-02-08, 00:52
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sykkelpump
Det ärt därför det skiter sig för dom, gång på gång...
Nej som jag förstod så är hon lite som jag, och vill inte tänka på spel och dobbel, utan hon lämnade över ansvaret på Brolin & Tim att besluta vem hon ska utse, att pakten skiter sig verkar bero på att mastermind Brolin har lierat sig med fel impopulära personer & hoppat i galen skittunna
2024-02-08, 00:59
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Nej som jag förstod så är hon lite som jag, och vill inte tänka på spel och dobbel, utan hon lämnade över ansvaret på Brolin & Tim att besluta vem hon ska utse, att pakten skiter sig verkar bero på att mastermind Brolin har lierat sig med fel impopulära personer & hoppat i galen skittunna
I min värld så skiter sig pakten mest, för att några mindre tänkande individer tillsammans kommit fram till att en pakt är lösningen, för att sedan nöja sig med det och tro att det ska ta dom hela vägen.
Jag skulle ble väldigt förvånad om någon av dom står i en final...
2024-02-08, 01:10
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deepsearch
Jennifer är en av de svartskallar som häller bensin på rasismelden i Sverige. Hon är så otroligt färdig som människa, otrevlig och har noll empati för att inte nämna hennes ickebefintliga förmåga att se på sig själv utifrån. Ser dock ut att ha snygga bröst! Det ska hon ha.

Det är nog mest en kostnadsfråga, hon skulle ha betalt hyran istället om du frågar mig...

För övrig beter hon sig som en söndercurlad 10-åring med ortenkomplex.
Hoppas Ronja tar henne i någon styrkegren och skickar hem henne, det skulle vara den optimala förnedringen.
2024-02-08, 01:22
Medlem
Olenyoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Smygbög nr 1 Klaus97
Dina fantasier om Magnus är för roliga Är du smygbög och tänder på honom

Smygbög nr 2 Gregers.Werle.03
Magnus gay En smygbög till som tänder på Magnus
Har du hört talas om skräddare?

Smygbög nr 3 Crapmagic:
Magnus har varit gift med HÖR OCH HÄPNA en kvinna i många år.
Skild sedan 2022 och deras 2 barn bor hos honom.

Han jobbar numera på Office Depot: Kontorsmaterial & kontorsvaror.
Å där kom tredje smygbögen Din önskedröm eller?
Kan ni hålla era bögfantasier för er själv. Finns trådar för sånt här med.

Är Cornelia en äldre kvinna??? Hon är 30 år. Vad är då en yngre kvinna? Under 15? Är du pedofil?

Tråden har spårat ur helt. Handlar bara om utseende och bögfantasier.

Var tog snacket om deras insatser arbetsmässigt på farmen/torpet vägen?
Jag tror inte det är någons önskefantasi (oavsett sexuell läggning) att Magnus skulle vara nått som passar dem. Men han skulle kunna ha en roll i filmen "Freaks" https://imgur.com/a/pRHGTob .
Men att jag hoppas att du förstår att om nån har lyckas komma i en kvinna så är det inte ett bevis för nått, det har vi sett många gånger förr. I framtiden kan du kanske se i upplysningssidor vad han tänkte på i stunden han kom i sin ex-fru, men än så länge så går det inte. Tyvärr.

När det gäller den 3de smygbögen, så ställer du en väldigt bra fråga Synd att han duckar den bara. Tråkigt (för honom) att det börjar bli mer och mer allmänt känt för alla, men bra att folk vet.
Senast redigerad av Olenyok 2024-02-08 kl. 01:27.
2024-02-08, 01:23
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jag håller på Jennifer.

Hon gjorde det hon behövde göra för att skydda sina kompisar. Och blev ensam kvar med en stor grupp människor som mobbar henne. De är sju, hon är en. Och ändå säger de att det är hon som mobbar dem. Ungefär som i en lågstadieskola.
Undrar hur hon kunde hamna i den situationen, när hon och övriga "pakten" distanserat sig från alla andra...
Citat:
De saboterar medvetet och gör allt vad de kan för att undergräva hennes auktoritet som storbonde. Bara en sådan sak som att ingen fixat mat, så som tydligen gjorts utan att någon behövt säga till när andra personer varit storbonde.
Dom vågar väl inte, vem kan gissa vad hon kommer att gå igång på nästa vända humöret inte är på topp...
Citat:
Det är fegt och dåligt beteende. De hade inte betett sig likadant mot till exempel Jojje trots att han också var en del av pakten. De gjorde det inte heller mot Tim. Men Jennifer upplever de som svag så därför gör de så här.
Eller också, om det nu skulle stämma det du påstår, kanske det är för att hon är otrevligare och lynnigare än dom andra?
Citat:
De provocerar henne så att hon blir upprörd och säger något dumt och sedan skrattar de åt henne. Som Per. "Det kanske är hennes bajs vi får äta". Och det i ett läge när han själv säkerligen deltagit i att sabotera middagsbestyren. Inget vidare beteende av en äldre herre mot en ung tjej.
Jag har inte sett att Per saboterat något, inte ens att han maskat heller för den delen. Vad har du sett som jag missat? Hans kommentar är klockren, den är ju bara ett svar på hennes vidriga utbrott.
Citat:
Trots deras brister framstår faktiskt Pakten nu som det mer sympatiska gänget.
Brister jaaa, sympatiska neeej...
2024-02-08, 01:30
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guldigflamingo
Dom lever ju på 1800 talet
Då startade man en brasa och hade en tvättbalja
Och hade man ingen tvättbalja. så kokade man underkläderna på spisen, i alla fall på vintern. Övrig tvätt fick vänta till våren.

Men det var kanske ändå inte en smart start i en ny grupp med okända människor, att sno tvålen och koka underkläder i en kastrull det första man gör...
2024-02-08, 01:41
Medlem
sykkelpumps avatar
Citat:
Ronja uppfattade Jennifers anförande som en uppsträckning av gruppen utifrån att de hade gjort nåt fel. Det handlar inte bara om vad Jennifer sa, utan om vad hennes ton och kroppsspråk signalerade. Jag uppfattade det på samma sätt. Ronja plockade upp signalerna som Jennifer sände ut och ställde därför frågan om det var nåt som hade hänt som Jennifer tänkte på. Då blev hon bryskt avbruten av Jennifer.
När argumenten är slut... Så är det bäst att snabbt avsluta diskussionen.
Citat:
Så beter sig inte en chef. Översätt Jennifers beteende till en arbetsplats så ser du kanske tydligare hur osympatiskt och opedagogiskt hon beter sig som storbonde. Om man uppfattar att chefen/storbonden är missnöjd med något måste man ju som medarbetare/farmare få ställa frågan vad som hänt. En chef måste kunna tåla en sån fråga och svara ett vänligt ”Nej, då uttryckte jag mig dåligt om du uppfattade det så. Jag menade bara rent allmänt att vi ska hjälpas åt”.

Jennifer går till attack mot Ronja så snart Ronja säger nåt. Det märktes tydligt på det sätt som Jennifer hanterade den enskilda diskussionen med Ronja. Under all kritik.

Att Jennifer är ensam och utlämnad beror helt på henne själv. Hon beter sig illa mot vissa som inte ingår i hennes pakt, vilket väcker även övrigas irritation och motvilja. Sen skickar hon själv iväg de enda som är på hennes sida.
+1

Citat:
Jennifer får lov att äta Jennifers bajs. Det är det som är konsekvenserna av hennes handlande. Men folk med ortenmentalitet gillar ju inte att bära konsekvenserna av sitt eget handlande. Det är alltid någon annans fel.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in