2024-02-07, 21:23
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
Underdog? Kallade du precis den programledare som haft det mest sedda "nyhets"-programmen i USA för underdog?
Du har ingen koll på varken USA eller Ryssland, lägg ner Internet och sök in på Komvux.

Att vara på solokvist med ett konto på X är att vara underdog, jämfört med alla stora medieplattformar som slukar mångmiljardbelopp i omkostnader. En man och hans konto på sociala medier är på väg att göra en av de viktigaste intervjuerna i modern tid! Vi lever i en tid där David spöar Goliat. Härligt!
Citera
2024-02-07, 21:24
Medlem
Risken finns att Putin eventuellt väcker sympati hos tittare. Det vill man ju till varje pris inte ska hända. Händer det kan folk börja ifrågasätta kriget i Ukraina och kanske andra ssker också.
Det är väl det som upprördheten handlar om, innan intervjun ens har släppts.
Citera
2024-02-07, 21:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Exakt vilket establissemang går bananas? Tycker mest det är MAGA och Ryssarna själva som är uppspelta. Vi övriga förväntar oss inga överaskningar.

Har du verkligen missat det?

Det här var det första jag hittade genom Ggl:

https://www.politico.eu/article/journalists-fume-tucker-carlson-vladmir-putin-interview-russia/
Citera
2024-02-07, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aretha
Ledtråd: Ett namn står i det inlägg du citerar.
Vi får se om du lyckas läsa innantill!

Du syftar på Steve Rosenberg? Anställd hus statskontrollerad media i Storbritannien.

Ja om du anser att sådana personer Är journalister så tror jag att jag får avsluta våran diskussion.

Ha en fin kväll
Citera
2024-02-07, 21:31
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys

https://www.politico.eu/article/journalists-fume-tucker-carlson-vladmir-putin-interview-russia/
Mja, men det där var ju bara enskilda journalister som gnällde över att Tucker ljög att han var den första västerländska journalist som hade ids fråga om en intervju, ett påstående som är helt orealistiskt och som ryssarna själva dementerade kategoriskt.

Var har etablissemanget gått bananas över att Tucker intervjuar Putin?
Citera
2024-02-07, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CBDtillTHC
Stödjer du Europas fiender får du ta konsekvenserna. Tucker är nu en megafon för Putins desinformation självklart ska han straffas hårt för det.

Han har förått de västerländska folken och bör stanna i Ryssland där han hör hemma.

Aha samma argumentation som Kreml kör med när på olika sätt straffar sina journalister, fräscht..

Men jag antar att du tycker det är ok när vi gör det
Citera
2024-02-07, 21:32
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys

Du är nog inte så hemma i det engelska språket, det andra journalister går bananas över är när Tucker hävdar att han är den första som försökt få en intervju med diktatorn.
När alla de andra i själva verket fått "njet".
Citera
2024-02-07, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Risken finns att Putin eventuellt väcker sympati hos tittare. Det vill man ju till varje pris inte ska hända. Händer det kan folk börja ifrågasätta kriget i Ukraina och kanske andra ssker också.
Det är väl det som upprördheten handlar om, innan intervjun ens har släppts.
Sympatisk, ja men till vilken gräns? Priset för att ge med sig är att göra grova avsteg för "the american exceptionalism".
Citera
2024-02-07, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Mja, men det där var ju bara enskilda journalister som gnällde över att Tucker ljög att han var den första västerländska journalist som hade ids fråga om en intervju, ett påstående som är helt orealistiskt och som ryssarna själva dementerade kategoriskt.

......

Sluta ljug din tomte, Tucker har aldrig påstått att han är den första västerländska journalisten som fått en intervju med Putin.
Citera
2024-02-07, 21:39
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrBwisser
Sluta ljug din tomte, Tucker har aldrig påstått att han är den första västerländska journalisten som fått en intervju med Putin.

https://twitter.com/BBCSteveR/status/1754993410535026753?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5 Etweetembed%7Ctwterm%5E1754993410535026753%7Ctwgr% 5E84301c2bf47df05d7e14d1bb44853add9406f302%7Ctwcon %5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.huffingtonpost.co .uk%2Fentry%2Ftucker-carlson-vladimir-putin-russia-ukrain e_uk_65c34b62e4b093b2e7819394

https://youtu.be/aD45ijCWwYQ?t=151
Senast redigerad av Duvlort 2024-02-07 kl. 21:44.
Citera
2024-02-07, 21:42
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HrBwisser
Det skrev jag inte. Det som han ljög om (jag har inte exakt citat) var väl att han var den enda västerländska journalist (efter krigsutbrottet antar jag) som hade "orkat" fråga Putin om en intervju, vilket naturligtvis inte stämmer och som också Peskov sa att Tucker hade fel om, eftersom flera andra journalister har bett om en intervju bara att ryssarna sagt nej.
Citera
2024-02-07, 21:47
Medlem
KarimBenzema2015s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hjaelploskille
Det är inget som talar för detta. Inget alls. Jag vet att det ser ut så i din ekokammare men låt oss inte glömma att Aftonbladet direktsände Putins tal där han rättfärdigade invasionskriget. Något sånt hade aldrig hänt i Ryssland.

Sen håller jag med dig om det andra stycket, det går så klart att vinkla invasionskriget till Rysslands fördel men den yttrandefrihet vi har i väst - problematiskt som den är på sina håll - är ljusår före Rysslands.

Vad menas med ditt andra stycke?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in