2024-02-07, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jag råkade tidigare i dag under eftermiddags-tiden skriva ett inlägg som postats på sidan: 97 samt med inläggsnummer: # 1.161 ( 17:12 ) detta, utan att först ha läst ditt tidigare svars-inlägg på sidan: 97 och med inläggsnumret: # 1.160 ( 16:33 )

Okey ... Nu vet jag hur dina Obstipátions-problem fungerar och av vilken sorts anledning som de uppstår och tidigare, har uppstått.

Om du har tillgång till en toalett ( 🚾 ) så behöver du sällan besväras av Obstipátion.

Du som individ är alltså utsatt för Obstipátion en till två gånger per månad och detta händer då på grund av, och oftast i konnektion till dina resor ( 💼 🚘 )

Jag var tidigare av den uppfattningen att du ofta led av Obstipátions-besvär, men så var alltså inte fallet med dig som individ.

Jag ber om ursäkt över att jag inte varit tillräckligt uppmärksammad då det handlar om dina Obstipátions-besvär, men nu, är jag mera införstådd.

Efter som du inte lider av Obstipátioner som ofta förekommer, så behöver du knappast vara orolig för att utveckla så kallade Grovtarms-fickor, det vill säga, Divértiklar och, vilka så småningom oftast leder till inflammation.

Extra tillägg: Senare framåt skall vi noggrant titta över dina Matvanor och ditt så kallade Mat-fönster och då jag också kommer att förklara för dig hur människokroppen:s Magsäck fungerar så du sålunda kan förstå vissa mycket vikta saker som beträffar just din Magsäck och dina Matvanor.

Extra tillägg med fråga: Besväras du fortfarande av flera Grovtarms-ut-tömningar under varje dag och dygn ... ?

Mvh/
@JokerMannen/

Vi sammanfattar lite.

Jag lider av ibs, ibland diarré, ibland förstoppning, om jag hamnar i en situation där jag måste hålla mig, jag är trött, seg och orkeslös, jag är stundtals fruktansvärt gasig, har hemorrojder, blodig avföring, ibland osynligt blod, ibland rött blod, ibland svart bajs, ibland kommer det slem och ibland är det Oljigt, har även vid enstaka tillfällen varit grönt, grått och gult.
Jag äter varje dag
Frukost ca 05:20
Mellanmål ca 08:45
Lunch ca 11:00
Middag ca 16:30-17:30
Citera
2024-02-07, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dengubbengerinte
Vi sammanfattar lite.

Jag lider av ibs, ibland diarré, ibland förstoppning, om jag hamnar i en situation där jag måste hålla mig, jag är trött, seg och orkeslös, jag är stundtals fruktansvärt gasig, har hemorrojder, blodig avföring, ibland osynligt blod, ibland rött blod, ibland svart bajs, ibland kommer det slem och ibland är det Oljigt, har även vid enstaka tillfällen varit grönt, grått och gult.
Jag äter varje dag

Du har tidigare skrivit i ett av dina postade inlägg i IBS-Tråden gällande på Tråd-sidan: 95 och inläggsnummer:
# 1.135 samt postat ( 22:43 )

A. ) Frukost äter du från cirka klockan: 05:20 och till klockan: 05:40.

B. ) Ditt Mellanmål äter du mellan klockan: 08:45 och klockan: 08:55.

C. ) Din Lunch äter du mellan klockan: 11:00 och till klockan: 11:20.

D. ) Din Middag samt ditt 4:e mål mat för dagen äter du cirka mellan klockan: 17:00 och klockan: 17:45.

Enligt det ovan skrivna: Jag har tidigare och noggrant noterat dessa mat-tider och, som du tidigare har deklarerat i IBS-Tråden.

Jag har också tidigare noterat beträffande dina Oljiga och Feta exkreménter samt därtill också med utkommet Tarm-slem samt vad som också beträffar Faeces-färgerna vid enstaka Grovtarms-tömningar som: Gul-aktigt, Grön-aktigt samt Grå-aktigt.

Jag har det mesta noterat och under kontroll beträffande vad du hitintills har berätta för IBS-Tråden och mig om dina Mag- och Tarm-besvär.

Fråga: Är du själv tvärsäker på att du verkligen lider av Cólon Irritábile, det vill säga, ( IBS ) .. ?

Eller, är det en diagnos som du fått av en Läkare ... ?

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-07 kl. 20:53.
Citera
2024-02-07, 21:00
Medlem
Citat:
Vi sammanfattar lite.

Jag äter varje dag

Jag tycker du ska prova Silicea Mag-Tarm Kiselgel fungerar bra för oss som har IBS! Testa och återkom med resultat.
Citera
2024-02-07, 21:20
Medlem
Citat:
Du har tidigare skrivit i ett av dina postade inlägg i IBS-Tråden gällande på Tråd-sidan: 95 och inläggsnummer:
# 1.135 samt postat ( 22:43 )

A. ) Frukost äter du från cirka klockan: 05:20 och till klockan: 05:40.

B. ) Ditt Mellanmål äter du mellan klockan: 08:45 och klockan: 08:55.

C. ) Din Lunch äter du mellan klockan: 11:00 och till klockan: 11:20.

D. ) Din Middag samt ditt 4:e mål mat för dagen äter du cirka mellan klockan: 17:00 och klockan: 17:45.

Enligt det ovan skrivna: Jag har tidigare och noggrant noterat dessa mat-tider och, som du tidigare har deklarerat i IBS-Tråden.

Jag har också tidigare noterat beträffande dina Oljiga och Feta exkreménter samt därtill också med utkommet Tarm-slem samt vad som också beträffar Faeces-färgerna vid enstaka Grovtarms-tömningar som: Gul-aktigt, Grön-aktigt samt Grå-aktigt.

Jag har det mesta noterat och under kontroll beträffande vad du hitintills har berätta för IBS-Tråden och mig om dina Mag- och Tarm-besvär.

Fråga: Är du själv tvärsäker på att du verkligen lider av Cólon Irritábile, det vill säga, ( IBS ) .. ?

Eller, är det en diagnos som du fått av en Läkare ... ?

Mvh/
@JokerMannen/

Jag sökte hjälp hos läkare av oro att det var chrohns, läkaren ställde några frågor, undersökte ändtarmsöppningen och konstaterade att det fanns hemorrojder, prov lämnades för ockult blod, 3st 2 var positiv, lämnade även för F kalprotektin, det låg inom normala värden, då var undersökningen slut och det var sagt att det var ibs, jag vet absolut inte om det är ibs, allergi, intolerans eller tjocktarmscancer heller för den delen.
Citera
2024-02-08, 19:51
Medlem
Citat:

➡ jag är stundtals fruktansvärt gasig

Jag har börjat detta inlägget med en liten ordförklaring så att du som läsare sålunda skall förstå vad du läser om.

Flatuléns vilket ord betyder, att man som individ har Gas-Fyllnader inom sin Grovtarm.

Flátus vilket ord betyder själva Gas-Utsläppet per Anal-Öppningen.

Du har tidigare berättat i IBS-Tråden att du bland annat och emellanåt besväras av stora Flatuléns-Mängder inom din Grovtarm och, till detta skrivna följer nedan sett ett antal frågor till dig beträffande Grovtarms-Gaser.

Fråga 1. ) Besväras du som individ av större Flatuléns-Mängder enbart i konnektion med Obstipatiónerna ... ?

Eller ... Fråga 2. ) Besväras du av större Flatuléns-Mängder både❗i konnektion med Obstipátion så som då, också i samband med vattniga
Grovtarms-tömningar ... ?

Vattniga Grovtarms-tömningar ( Diarréer )

Fråga 3. ) Vid sådana tillfällen och, då du besväras av stora Flatuléns-Mängder inom din Grovtarm ... kan du vid sådana tillfällen och med korta intervaller pressa ut gaserna via Anal-Öppningen ... ?

Eller ... Fråga 4. ) Upplever du att du har besvär med att kunna få ut dina gaser ifrån din Grovtarm ... ?

Fråga 5. ) När du lyckats med att ha fått ut större mängder av Flátus ifrån din Grovtarm, har du då upplevt att odören är väldigt stark i jämförelse med normala gas-utsläpp ifrån din Grovtarm ... ?

Frågan som ovan har ställts till dig, den är med anledning av, att jag gärna vill få veta ... om❗du i sådant fall kan ha, större mängder av Metán-Gaser inom din Grovtarm utöver det som anses vara normalt.

Flatuléns som bildas inom Grovtarmen och, speciellt då Grovtarmen:s så kallade Mjölksyre-bakterier Fermentérar Fiber-Toppar är enligt nedan sett.

Väte ... Koldioxíd ... Syre ... Kväve ... samt därtill också Metán-Gaser.

Beträffande just Metán-Gaserna, så skall sådana gaser normalt finnas inom Grovtarmen i mycket små mängder. Vid uppkomst av större mängder Metán-Gaser inom Grovtarmen vilka förekommer oftast vid inflammérad Grovtarms-Mucósa [ Slemhinna ] och, vid uppvisad Mikroskópisk Kolít i Grovtarmen:s Sub-Mucósa, det vill säga, den underliggande slemhinnan som befinner sig direkt under Grovtarmen:s ytliga Mucósa.

Mvh/
@JokerMannen/
Senast redigerad av JokerMannen 2024-02-08 kl. 20:03.
Citera
2024-02-08, 21:53
Medlem
Citat:
Jag har börjat detta inlägget med en liten ordförklaring så att du som läsare sålunda skall förstå vad du läser om.

Flatuléns vilket ord betyder, att man som individ har Gas-Fyllnader inom sin Grovtarm.

Flátus vilket ord betyder själva Gas-Utsläppet per Anal-Öppningen.

Du har tidigare berättat i IBS-Tråden att du bland annat och emellanåt besväras av stora Flatuléns-Mängder inom din Grovtarm och, till detta skrivna följer nedan sett ett antal frågor till dig beträffande Grovtarms-Gaser.

Fråga 1. ) Besväras du som individ av större Flatuléns-Mängder enbart i konnektion med Obstipatiónerna ... ?

Eller ... Fråga 2. ) Besväras du av större Flatuléns-Mängder både❗i konnektion med Obstipátion så som då, också i samband med vattniga
Grovtarms-tömningar ... ?

Vattniga Grovtarms-tömningar ( Diarréer )

Fråga 3. ) Vid sådana tillfällen och, då du besväras av stora Flatuléns-Mängder inom din Grovtarm ... kan du vid sådana tillfällen och med korta intervaller pressa ut gaserna via Anal-Öppningen ... ?

Eller ... Fråga 4. ) Upplever du att du har besvär med att kunna få ut dina gaser ifrån din Grovtarm ... ?

Fråga 5. ) När du lyckats med att ha fått ut större mängder av Flátus ifrån din Grovtarm, har du då upplevt att odören är väldigt stark i jämförelse med normala gas-utsläpp ifrån din Grovtarm ... ?

Frågan som ovan har ställts till dig, den är med anledning av, att jag gärna vill få veta ... om❗du i sådant fall kan ha, större mängder av Metán-Gaser inom din Grovtarm utöver det som anses vara normalt.

Flatuléns som bildas inom Grovtarmen och, speciellt då Grovtarmen:s så kallade Mjölksyre-bakterier Fermentérar Fiber-Toppar är enligt nedan sett.

Väte ... Koldioxíd ... Syre ... Kväve ... samt därtill också Metán-Gaser.

Beträffande just Metán-Gaserna, så skall sådana gaser normalt finnas inom Grovtarmen i mycket små mängder. Vid uppkomst av större mängder Metán-Gaser inom Grovtarmen vilka förekommer oftast vid inflammérad Grovtarms-Mucósa [ Slemhinna ] och, vid uppvisad Mikroskópisk Kolít i Grovtarmen:s Sub-Mucósa, det vill säga, den underliggande slemhinnan som befinner sig direkt under Grovtarmen:s ytliga Mucósa.

Mvh/
@JokerMannen/

Fråga 1: Gasig kan jag vara när som helst

Fråga 2: det spelar ingen större roll om det är löst, hårt eller normalt.

Fråga 3: ja, ibland.

Fråga 4: ja, ibland

Fråga 5: ibland luktar det fruktansvärt och ibland luktar det inget särskillt.
Citera
2024-02-08, 22:49
Medlem
Det är en slaskdiagnos, pga ovilja, okunskap, oengagemang, bristande analysförmåga(<-både sjukvård och en själv), ovilja att utreda, undermåliga undersökningar. Stress("jag hamnar i en situation där jag måste hålla mig").
Och gynnar läkemedelsindustrin.
IBS är lite som DAMP.

Samma med laktosintolerans, som väldigt få egentligen har.
Citera
2024-02-09, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av noprivacyinSweden
Det är en slaskdiagnos, pga ovilja, okunskap, oengagemang, bristande analysförmåga(<-både sjukvård och en själv), ovilja att utreda, undermåliga undersökningar. Stress("jag hamnar i en situation där jag måste hålla mig").
IBS är lite som DAMP.

De finns forskning som visar på försämrad signal mellan mage tarm och hypofys vid ibs, det i sin tur påverkar både seratonin och noradrenalin, många ibs patienter hjälps av ssri mediciner.
Citera
2024-02-09, 07:19
Medlem
Citat:
De finns forskning som visar på försämrad signal mellan mage tarm och hypofys vid ibs, det i sin tur påverkar både seratonin och noradrenalin, många ibs patienter hjälps av ssri mediciner.

Citat:
Ursprungligen postat av noprivacyinSweden
IBS är lite som DAMP.

Men må säga att de va en väldigt oengagerad och bristfällig undersökning som ledde till diagnosen.
Citera
2024-02-09, 13:08
Medlem
Citat:
Jag sökte hjälp hos läkare av oro att det var chrohns, läkaren ställde några frågor, undersökte ändtarmsöppningen och konstaterade att det fanns hemorrojder, prov lämnades för ockult blod, 3st 2 var positiv, lämnade även för F kalprotektin, det låg inom normala värden, då var undersökningen slut och det var sagt att det var ibs, jag vet absolut inte om det är ibs, allergi, intolerans eller tjocktarmscancer heller för den delen.

Enligt din Citat-Ruta ovan sett, så återkommer jag till IBS-Tråden med ett längre svars-inlägg till dig och då, beträffande: Cólon Irritábile, det vill säga, ( IBS ) och, Allergiska reaktioner, Intoleranser mot olika födoämnen samt om Colo-Rektál Cancer.

I detta skrivna och postade inlägget vill jag be om att få ställa några frågor till dig och enligt nedan skrivna.

I koppling till dina Mag- och Tarm-besvär så undrar jag ... Hur fungerar din sömn under nattetiden ... ?

Fråga A. ) ... Hur många timmar sover du per
natt ... ?

Fråga B. ) Varierar din sömntid under vissa nätter beroende på hur du mår inom ditt Mag- och
Tarmsystem ... ?

Fråga C. ) ... När sover du som allra bäst och längst under nattetiden ... ?

Fråga D. ) ... När sover du som allra sämst under nattetiden ... ?

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-02-09, 21:55
Medlem
Citat:

➡ Frukost äter jag ca 05:20 till 05:40,

➡ mellanmål ätes mellan 08:45-08:55

➡ Lunch ätes mellan 11:00-11:20

➡ Middag ätes mellan ca 17:00-17:45

Jag vill att vi skall gå till botten med dina Matvanor samt ditt Matfönster vad beträffar dag och dygn och sålunda reda ut viktiga saker som du tidigare har berättat om i IBS-Tråden och, för att få veta om jag nu har uppfattat dig på ett korrekt sätt ... ? ... Var vänligt läs vidare nedan sett Tack❗

Jag har utgått ifrån följande skrivet, att du äter din Frukost cirka klockan: 05:20 och, jag utgår ifrån att du har avslutat din Frukost klockan: 05:40 ... är det nu korrekt uppfattat av mig ... ?

Detta enligt ovan skrivet kommer jag i sådant fall till att tids-utjämna till klockan: 06:00 för att du sedan skall förstå saker och ting på det bästa sättet, det vill säga, att din Frukost har avslutats klocka: 06:00.

Ditt Mellanmål äter du mellan klockan: 08:45 och, till och med klockan: 08:55, det vill säga, att jag utgår ifrån att du har avslutat ditt Mellanmål klockan: 08:55 ... är detta korrekt uppfattat av mig ... ?

Enligt det ovan skrivna och, om nu sålunda är fallet, så kommer jag att även där, göra en tidsutjämning, detta betyder att jag kommer att flytta fram din slut-tid för Mellanmålet till klockan: 09:00 vilket betyder att jag utgår ifrån att du har avslutat ditt Mellanmål klocka: 09:00.

Din Lunch utgår jag nu ifrån att du äter från klockan: 11:00 och, att du därtill sagt, har avslutat din Lunch klockan: 11:20 ... är detta nu korrekt uppfattat av mig ... ?

Enligt det ovan skrivna och, om nu så fallet är, så kommer jag också att tidsutjämna klockan: 11:20 och, fram till klockan 11:30.

Enligt det ovan skrivna så skall vi göra en överblick betträffande din Frukost, ditt Mellanmål samt också din Lunch, var god läs nedan skrivet.

1. ) Mellan din avslutade Frukost och, fram till ditt avslutade Mellanmål så får vi fram ett tidsmellanrum som visar, 3 timmar.

2. ) Mellan ditt avslutade Mellanmål och, fram till din avslutade Lunch så uppvisar detta ett tidsmellanrum på 2 timmar samt 30 minuter.

3. ) Mellan din avslutade Lunch och, fram tills dess att du äter din Middag har vi ett uppvisat tidsmellanrum på 5 timmar och 30 minuter.

Enligt ovan skrivet och beträffande din Middag blir något som jag lämnar åt sidan tills vidare.

Om jag har utgått ifrån några felaktigheter beträffande din Frukost, ditt Mellanmål samt din Lunch och enligt de tider som jag ovan sett har skrivit ... om i sådant fall, vill jag vänligen be dig om att korrigera detta så att jag inte hamnar på ett felaktigt spår.

Mvh/
@JokerMannen/
Citera
2024-02-09, 22:20
Medlem
Citat:
Enligt din Citat-Ruta ovan sett, så återkommer jag till IBS-Tråden med ett längre svars-inlägg till dig och då, beträffande: Cólon Irritábile, det vill säga, ( IBS ) och, Allergiska reaktioner, Intoleranser mot olika födoämnen samt om Colo-Rektál Cancer.

I detta skrivna och postade inlägget vill jag be om att få ställa några frågor till dig och enligt nedan skrivna.

I koppling till dina Mag- och Tarm-besvär så undrar jag ... Hur fungerar din sömn under nattetiden ... ?

Fråga A. ) ... Hur många timmar sover du per
natt ... ?

Fråga B. ) Varierar din sömntid under vissa nätter beroende på hur du mår inom ditt Mag- och
Tarmsystem ... ?

Fråga C. ) ... När sover du som allra bäst och längst under nattetiden ... ?

Fråga D. ) ... När sover du som allra sämst under nattetiden ... ?

Mvh/
@JokerMannen/

Fråga A: 6-9 timmar

Fråga B: nej.

Fråga C: under helgen.

Fråga D: enskilda dagar, saknar mönster, händer slumpvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in