Citat:
Ursprungligen postat av
2560p
Förvisso en gammal tråd, men jag såg dokun först igår så jag hade ingen aning om vem karln var före det.
Har börjat läsa tråden från början och förvånas lite över att det gnälls så mycket på honom. som jag ser det:
- Efter ett par månader i ett i princip helt okänt land har han lärt sig språket och fått en lägenhet (via soc, men ändå).
- Efter ytterligare någon månad, efter att ha cyklat runt i staden och sökt jobb har han fått ett arbete. Han har dessutom träffat en tjej han tycker om.
- Några månader till passerar, och de flyttar ihop i en hyrd villa, och han får ett annat jobb. Där känner han sig otillräcklig för att han inte lärt sig arbetsuppgifterna (alla knappar på maskinerna är märkta med svensk text och han ska samtidigt lära sig köra en stor dieseltruck) eftersom han är van vid de amerikanska reglerna "kan du inte jobbet efter två veckor får du sparken" så han säger upp sig. Varpå han efter någon vecka börjar igen, för han har ett jävlaranamma som få andra och han vill få det att funka.
- Efter mindre än ett och ett halvt år (15 mån) är han gift och paret har köpt en gemensam kåk.
Han är ju förfan en jävla övermänniska. Visst, det gick lite söderut senare, men i det stora hela borde han hyllas för vad han åstadkommit. Hur många som kommer hit gör en sådan resa?
Gammalt inlägg men ser att du ff är aktiv.
Jag delar din fascination av Flinga, tyckte det var fantastiskt det han lyckades med som nyss hitkommen till Sverige!
Men det jag ville tipsa om är att det finns mer än 1 dokumentär om honom på svtplay.se.
Bara skriv ”flinga” i sökfältet så kommer dom upp..!