Citat:
Ursprungligen postat av
KomissarieBeck
Viktigt att hålla isär begreppen här.
Jag använde ordet vältalig vilket är ett felaktigt uttryck jag menar snarare snabbtänkt kanske.
För mig så är FS en lika stor skitstövel som alla andra tycker.
Exempelvis under rättegången så kunde ju inte ens hans egna mamma säga några snälla ord om honom.
Det jag dock påstår är att FS klarade sig igenom oändliga mängder av förhör där utredarna inte lyckades sätta honom trots att de var övertygade om hans skuld.
Det är ändå ganska bra manövrerat
Sen när det gäller det berömda förhöret när Pernilla Wetterskog spikade upp honom på väggen så skall man faktiskt ha klart för sig följande:
Fram tills det aktuella förhörsdatumet så var det inte möjligt att återskapa raderade sms.
Där var det ett riktigt genombrott som jag tror var Tyska tekniker gjorde.
Sorry om jag uttryckte mig fel

Ja, jag tänkte la änna att du inte satt där och ljögade fö' maj, KömmäsarieBäck.
Rapp i käften är han, och kroniskt dryg. Han svarar på varenda fråga som om svaret vore helt självklart.
Lyssnar på hans förhör just nu.
Åklagarens fråga till mamman till Fredriks barn: "Om det var slut mellan er, varför var Fredrik då svartsjuk"
Finns det någon bild på henne? Hon verkar väldigt mjuk och snäll på sin röst. Har otroligt svårt att förstå hur hon kunde hamna tillsammans med en så jävla osympatisk person som Fredrik.
Känner en aning mindre sympati för Marina nu när jag fick reda på att hon och Fredrik misshandlat barnen.