2024-02-07, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Made-leine Kihl-ström 30 år.
Är det samma idiot som han blev tillsammans med under rättegången?

Fredrik Svensson i Karlstad.
https://www.ratsit.se/19730727-Leif_Fredrik_Svensson_Karlstad/iCaX9di0sPjOFmgs1mIihZJr0QA4-1nridMYFZQKkww

Nej två olika kvinnor med samma förnamn. Den andra hette runkvis*
*=t
Citera
2024-02-07, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Viktigt att hålla isär begreppen här.
Jag använde ordet vältalig vilket är ett felaktigt uttryck jag menar snarare snabbtänkt kanske.

För mig så är FS en lika stor skitstövel som alla andra tycker.
Exempelvis under rättegången så kunde ju inte ens hans egna mamma säga några snälla ord om honom.

Det jag dock påstår är att FS klarade sig igenom oändliga mängder av förhör där utredarna inte lyckades sätta honom trots att de var övertygade om hans skuld.
Det är ändå ganska bra manövrerat

Sen när det gäller det berömda förhöret när Pernilla Wetterskog spikade upp honom på väggen så skall man faktiskt ha klart för sig följande:
Fram tills det aktuella förhörsdatumet så var det inte möjligt att återskapa raderade sms.
Där var det ett riktigt genombrott som jag tror var Tyska tekniker gjorde.

Sorry om jag uttryckte mig fel
Frånsett 1.5liter torkat blod som uppyäcktes sent pga dålig polisundersökning. Hur kunde geniet missa o städa bort det?
Citera
2024-02-07, 18:42
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Viktigt att hålla isär begreppen här.
Jag använde ordet vältalig vilket är ett felaktigt uttryck jag menar snarare snabbtänkt kanske.

För mig så är FS en lika stor skitstövel som alla andra tycker.
Exempelvis under rättegången så kunde ju inte ens hans egna mamma säga några snälla ord om honom.

Det jag dock påstår är att FS klarade sig igenom oändliga mängder av förhör där utredarna inte lyckades sätta honom trots att de var övertygade om hans skuld.
Det är ändå ganska bra manövrerat

Sen när det gäller det berömda förhöret när Pernilla Wetterskog spikade upp honom på väggen så skall man faktiskt ha klart för sig följande:
Fram tills det aktuella förhörsdatumet så var det inte möjligt att återskapa raderade sms.
Där var det ett riktigt genombrott som jag tror var Tyska tekniker gjorde.

Sorry om jag uttryckte mig fel
Ja, jag tänkte la änna att du inte satt där och ljögade fö' maj, KömmäsarieBäck.

Rapp i käften är han, och kroniskt dryg. Han svarar på varenda fråga som om svaret vore helt självklart.

Lyssnar på hans förhör just nu.

Åklagarens fråga till mamman till Fredriks barn: "Om det var slut mellan er, varför var Fredrik då svartsjuk"

Finns det någon bild på henne? Hon verkar väldigt mjuk och snäll på sin röst. Har otroligt svårt att förstå hur hon kunde hamna tillsammans med en så jävla osympatisk person som Fredrik.

Känner en aning mindre sympati för Marina nu när jag fick reda på att hon och Fredrik misshandlat barnen.
Citera
2024-02-07, 18:43
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acton
Frånsett 1.5liter torkat blod som uppyäcktes sent pga dålig polisundersökning. Hur kunde geniet missa o städa bort det?

Neeej, placera mig inte det facket att försvara FS handlingar.
Agerandet är oförsvarbart i alla avseenden.

Det jag säger är att FS lyckades ta sig ett antal år av förhör och åkte dit på en detalj där utredarna faktiskt hade lite tur.
Citera
2024-02-07, 18:47
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Ja, jag tänkte la änna att du inte satt där och ljögade fö' maj, KömmäsarieBäck.

Rapp i käften är han, och kroniskt dryg. Han svarar på varenda fråga som om svaret vore helt självklart.

Lyssnar på hans förhör just nu.

Åklagarens fråga till mamman till Fredriks barn: "Om det var slut mellan er, varför var Fredrik då svartsjuk"

Finns det någon bild på henne? Hon verkar väldigt mjuk och snäll på sin röst. Har otroligt svårt att förstå hur hon kunde hamna tillsammans med en så jävla osympatisk person som Fredrik.

Känner en aning mindre sympati för Marina nu när jag fick reda på att hon och Fredrik misshandlat barnen.

Det hittar även det berömda förhöret med Pernilla Wetterskog på YT.
Alltså det är världsklass när hon sätter dit honom och man ser när ridån går ner

Har också lyssnat på förhören från rätten och jag reagerade också starkt på att de hade agat barnen.

Likaså blir man ju ganska konfunderad på mamman som blev lämnat ute i värmländska skogen på någon skogsväg. Anmälde inte och fortsatte sen och leva med idioten....
Citera
2024-02-07, 18:57
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Alltså det är världsklass när hon sätter dit honom och man ser när ridån går ner

Har också lyssnat på förhören från rätten och jag reagerade också starkt på att de hade agat barnen.

Likaså blir man ju ganska konfunderad på mamman som blev lämnat ute i värmländska skogen på någon skogsväg. Anmälde inte och fortsatte sen och leva med idioten....
Ja, det låter ju ganska märkligt att man varken polisanmäler sådant eller att man bara accepterar det som om det vore fullt normalt.

Även ganska konstigt att de inte kan hitta en händelserapport från polisen när G berättar att hennes lillasyster ska ha varit så rädd för att G skullde skadas av Fredrik att hon valde att kontakta polisen som kom till bostaden.

Vad heter Fredriks mamma?
Citera
2024-02-07, 21:10
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Made-le*ne K*hl-ström 30 år.
Är det samma idiot som han blev tillsammans med under rättegången?

Fredrik Svensson i Karlstad.
https://www.ratsit.se/19730727-Leif_Fredrik_Svensson_Karlstad/iCaX9di0sPjOFmgs1mIihZJr0QA4-1nridMYFZQKkww

Om Facebook visar rätt person så verkar hon vara djupt religiös, kattägare och djurvän med tilltalande utseende och stor vänkrets.
Vad skulle kunna gå fel ihop med den svartsjuke sol-och-våraren Fredrik S?

Snälla Madele*ne, detta är ett hopplöst ”förbättringsprojekt” dömt att misslyckas. Låt oss slippa läsa om dig på Flashback.
You’ve been warned.
Citera
2024-02-07, 21:27
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ja, det låter ju ganska märkligt att man varken polisanmäler sådant eller att man bara accepterar det som om det vore fullt normalt.

Även ganska konstigt att de inte kan hitta en händelserapport från polisen när G berättar att hennes lillasyster ska ha varit så rädd för att G skullde skadas av Fredrik att hon valde att kontakta polisen som kom till bostaden.
Polismannen B*rgar (*o) vittnade i vart fall om detta i rätten.
Systern hade med sig ett basebollträ.
Citat:
Vad heter Fredriks mamma?
Ann*ka H*rmansson, (*i,e)
Förhören med henne finns i FUP s.799 och framåt. Hon har inte några höga tankar om sin son. Här är några talande citat:

Citat:
Ann*ka ombeds beskriva Fredrik som person och hon säger att han är lugn men att han inte har alla spärrar. Han kan bli väldigt arg från 0-100 på sekunder och man fattar inte alltid varför han blir så arg.

Citat:
Ann*ka beskriver vidare Fredrik ha ett sätt som gör att man inte ifrågasätter något som Fredrik säger. Det är något hos honom som gör att man inte frågar, han kan vara fruktansvärt hotfull och han känner sig jätteträngd vid vanliga frågor som en "normal" person inte skulle reagera på. Ann*ka berättar att Fredrik var på en gård för missbrukare tidigare som han trivdes jättebra att vara på. Han sa en dag att han slutat vara där. Ann*ka antar att det är inget man bara slutar att vara på utan han har ett sätt som gör sig omöjligt tillslut och man vågar inte ifrågasätta honom.

Citat:
Ann*ka säger att Fredrik är manipulativ, duktig att få folk att tro på det han säger och utger sig att vara. Han är mycket snabb att anmärka på andra.
Citera
2024-02-07, 21:50
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Polismannen B*rgar (*o) vittnade i vart fall om detta i rätten.
Systern hade med sig ett basebollträ.

Ann*ka H*rmansson, (*i,e)
Förhören med henne finns i FUP s.799 och framåt. Hon har inte några höga tankar om sin son. Här är några talande citat:
Aha okej, jag skrev bara det som jag hörde åklagaren ifrågasätta under hans förhör med G.

Du råkar inte ha FUP eller finns det en fungerande länk redan kanske? De har ju annars en tendens till att dö ganska så snabbt.
Citera
2024-02-07, 22:14
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:

Jag tycker Pernilla, bortsett från att vara väldigt bra på sitt jobb, så är hon även snygg och lite sexig, jag har en hemlig crush för henne 🤗. När jag är uttråkad letar jag upp det klippet och njuter dels av Pernillas vackra yttre dels av dundersmashen när mördarsopan åker dit
En liten parantes bara, var tvungen att berätta detta, hoppas det är ok 🤗
Citera
2024-02-07, 22:21
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Aha okej, jag skrev bara det som jag hörde åklagaren ifrågasätta under hans förhör med G.

Du råkar inte ha FUP eller finns det en fungerande länk redan kanske? De har ju annars en tendens till att dö ganska så snabbt.

Var så god:
https://gofile.io/d/PJzRab
Citera
2024-02-07, 22:25
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Var så god:
https://gofile.io/d/PJzRab
Tack så mycket, snällt av dig!
Citera