2024-02-07, 14:35
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Kan bara hålla med. Fullständigt ologiskt att avstå vaccin, men inte skydda sig mot covid.

Är väl ungefär som att vara livrädd för att bli trampad på foten, men vara helt oberörd inför att bli överkörd av tåget. Logiken och risktänkandet saknas.

Det logiska alternativet för en frisk människa är att strunta i både Covid och vaccin.
Det logiska alternativet är att leva sitt liv som vanligt och detta gör 99% av befolkningen nu.

Är du lite smartare än dom 99% jag tillhör eller kan det vara så att du lider av en släng av hälsoångest?
När du myglade till dig andra dosen och trängde dig före gamlingar och multisjuka kändes det ändå som du kanske lider lite av detta
Citera
2024-02-07, 14:54
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Det logiska alternativet för en frisk människa är att strunta i både Covid och vaccin.
Det logiska alternativet är att leva sitt liv som vanligt och detta gör 99% av befolkningen nu.

Är du lite smartare än dom 99% jag tillhör eller kan det vara så att du lider av en släng av hälsoångest?
När du myglade till dig andra dosen och trängde dig före gamlingar och multisjuka kändes det ändå som du kanske lider lite av detta

Nej. Ditt val innebär i praktiken att du aktivt väljer att låta dig smittas ned av covid. Du duckar inte viruset. Du väljer att ta den högre risken med viruset, istället för den lägre risken med vaccinet.
Citera
2024-02-07, 15:17
Medlem
Citat:
Nej. Ditt val innebär i praktiken att du aktivt väljer att låta dig smittas ned av covid. Du duckar inte viruset. Du väljer att ta den högre risken med viruset, istället för den lägre risken med vaccinet.
Det där gick vi ju igenom igår... har du redan glömt? Genom att ta Pfizer–BioNTech vaccin blir den absoluta riskreduktionen att åka på C19 endast 0,84%. Så du kommer med största sannolikhet låta dig smittas ändå... OCH utsätta dig för risk för biverkningar med vaccinet.
Citera
2024-02-07, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hehe... den kallas inte "The Clot Shot" pga hjärtmuskelinflammationer eller hjärtsäcksinflammationer. 😉

Vad de här 4 år sedan har lärt många är att läkemedelsindustrin och dess lakejer är oerhört korrupta... att spela "studiepingis" (min studie är bättre än din studie) är helt jävla meningslöst. Själv var jag innan "pandemin" naivt ovetande om den massiva korruptionen.

Borde lyssnat på Dr Mikael när han 2018 pratade om detta. 😂

https://youtu.be/UKXTPig0_Rc

Hur menar du med att de i den studien skulle hittat på allt? Det är inte så att normala människor även jag kan förstå studien till 100%. Men det som går förstå är det finns flertal rapporterade och statistik om hjärtproblem av/efter Covid-19. Bara det är svårt att förneka eller ljuga om tycker jag. Det är också svårt att förneka hjärtmuskelinflammation av vaccin är sällsynt.
Citera
2024-02-07, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImSataan
Hur menar du med att de i den studien skulle hittat på allt? Det är inte så att normala människor även jag kan förstå studien till 100%. Men det som går förstå är det finns flertal rapporterade och statistik om hjärtproblem av/efter Covid-19. Bara det är svårt att förneka eller ljuga om tycker jag. Det är också svårt att förneka hjärtmuskelinflammation av vaccin är sällsynt.
Här kan du läsa på om hur en riggad "peer reviewed" studie kan se ut. Väl mött... /D-J
https://x.com/kevin_mckernan/status/1359345102569811969
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-02-07 kl. 16:12.
Citera
2024-02-07, 18:30
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Det där gick vi ju igenom igår... har du redan glömt? Genom att ta Pfizer–BioNTech vaccin blir den absoluta riskreduktionen att åka på C19 endast 0,84%. Så du kommer med största sannolikhet låta dig smittas ändå... OCH utsätta dig för risk för biverkningar med vaccinet.

Studera dödstalen mellan 2020 och 2021. Dödligheten sjönk kraftigt då man började vaccinera mot covid.
Citera
2024-02-07, 18:36
Medlem
Citat:
Studera dödstalen mellan 2020 och 2021. Dödligheten sjönk kraftigt då man började vaccinera mot covid.
Efter regn kommer sol... eller efter påstådd överdödlighet kommer påstådd underdödlighet.
Citera
2024-02-07, 18:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Efter regn kommer sol... eller efter påstådd överdödlighet kommer påstådd underdödlighet.

Påstådd? Siffrorna över antalet döda ljuger inte. SCB har rätt bra koll på hur många som dör.
Citera
2024-02-07, 18:49
Medlem
Citat:
Påstådd? Siffrorna över antalet döda ljuger inte. SCB har rätt bra koll på hur många som dör.
Vi har haft högre dödlighet än 2020 i Sverige många gånger på 2000-talet... enligt din guldstandard SCB! 😂
Senast redigerad av Dick-Jerker 2024-02-07 kl. 19:05.
Citera
2024-02-07, 19:48
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Vi har haft högre dödlighet än 2020 i Sverige många gånger på 2000-talet... enligt din guldstandard SCB! 😂

Nej. Jag kollade precis på SCB och det finns inget annat år under hela 2000-talet där det dött så många som just år 2020. Det är knappast någon slump, utan beror förstås på Covid19.
Citera
2024-02-07, 19:52
Medlem
Citat:
Nej. Jag kollade precis på SCB och det finns inget annat år under hela 2000-talet där det dött så många som just år 2020. Det är knappast någon slump, utan beror förstås på Covid19.
Du ljuger förstås... som vanligt! Inte första gången och inte sista gången. Alla som hängt med vet hur det ligger till.
Citera
2024-02-07, 19:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Du ljuger förstås... som vanligt! Inte första gången och inte sista gången. Alla som hängt med vet hur det ligger till.

Nej, det är du som sitter och hittar på.

https://www.scb.se/hitta-statistik/sverige-i-siffror/manniskorna-i-sverige/doda-i-sverige/

Du anser dig alltså ha bättre koll på hur många som dött i Sverige än vad SCB har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in