Panik i Ukrainas brigader – Ryssland på väg mot största segern sedan Bakhmut
Det ser dystert ut för Ukraina i Avdijivka. Det republikanska partiet i USA får skulden för det förestående nederlaget.
Att förlora en massa brigader är ju inte så lysande.
De ryska förlusterna i Aadivka är ju 20 gånger större än de ukrainska men så klart på tvärtomspråket är ju det lika bra som den ryska ekonomin i övrigt.
Ja, men jag tror som sagt att alla måste ta sitt ansvar. Kort sagt tror jag det måste till ett EU direktiv med EU pengar avsedda för att utvidga vår produktionskapacitet av artellerigranater som Ukraina skrikit om i över ett år och vi har lovat men inte uppfyllt. Europa måste återta sin strategiska autonomi och sluta huka sig på världsscenen. Ryssland är en mindre ekonomi än Italien, det finns ingen verklighet där vi tar denna konflikt på allvar och Ryssland har en chans att fortsätta sitt anfallskrig.
Ja EU satsar störst totalt men Tyskland ger per kapita tal långt mer än USA och hälfter av vad USA Bidrar med. Om vi bara skärper oss så tror jag vi kan klara oss utan USA. Skulle vara spännande se vad som pågår bakom kulisserna. Jag tror man pressar på rejält i det tysta med granatproduktionen i EU.
Det ser dystert ut för Ukraina i Avdijivka. Det republikanska partiet i USA får skulden för det förestående nederlaget.
Det var väl en honungsfälla på samma sätt som Bachmut. 50tusen stupade ryssar som slogs om några fotbollsplaner. Har inte sett nån analytiker som sagt det har någon större strategisk betydelse.
Dystert läge kan man lugnt säga, Gregg har skrivit om situationen ett par dagar nu, du kan läsa hans tankar om läget på facebook (om du har facebook vill säga )
Verkar som det kan bli problem för Tucker Carlson om han släpper intervjun med Putin, skulle vara trevligt om han blir åtalad och fälld för landsförräderi eller liknande.