2024-02-07, 13:16
Avstängd
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carrock
Båda två är toxiska mytomaner, ingen av dessa två är ett offer. Enda offret är Chloe, och det är Chrippa som ansvarar och ska beskydda henne. Men han väljer att prioritera lite 23 årig fitta från Linnéa istället.

Dem kan gott ha varandra, men Chloe ska då vara ute ur bilden.
Håller med, hög tid att placera ungen hos någon som inte drar koks och sprutat in hormoner i kroppen framför ögonen på henne
Citera
2024-02-07, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retrouvailles
Rätta mig om jag har fel nu, men det är väl inte olagligt att stå på ett hyreskontrakt men låta någon annan bo där? Förutsatt att samtliga är folkbokförda på rätt adress. Däremot kan det vara otillåtet från hyresvärdens håll och därmed giltigt skäl till uppsägning av kontraktet. Ponera att det rör sig om en situation där Jocke står på kontraktet och inte hyr ut det till brodern i andrahand, så har han rätt att beträda lägenheten.

Har också funderat på det, kan det vara så att. Joakim är borgenär och står som medskriven på lägenheten tsm med Chrippa. Och att dom har ett särskilt avtal med hyresvärden som gör att Joakim kan säga upp lägenheten om Chrippa.

Tkr verkligen synd om Joakim som verkar så snäll och brydd om sin bror. Så gör han såhär. Respektlöst. Vet inte vilka alt chrippa har att klara sig när visningarna på utube minskar och man har kronkalle efter sig
Citera
2024-02-07, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Visst.

Kan dock inte förstå varför han inte då avtalat att få behålla ett set nycklar. Då hade han mer eller mindre haft tillåtelse att gå in i lägenheten lovligen.

Jag vet ju inte men kan ju vara att han inte vill ha ansvar att hålla koll på nycklar eller att de ska finnas tillgängliga för andra inblandade också på något sätt ifall Jocke befinner sig i huset eller på resa eller någonting och om hyresvärden möjligtvis har sitt kontor nära om det skulle vara så. Plus att det inte kan missbrukas på samma sätt om han ändå måste tillkalla hyresvärden.
Men jag vet inte men menar mest att precis som när drevet pågick som mest att man inte ska snöa in sig på något för fort. Och eftersom hyresvärden uppenbarligen kom och låste upp så borde det finnas något avtalat för annars riskerar ju de väldigt mycker.
Citera
2024-02-07, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Precis och som jag förstår det så kommer han säga upp kontraktet idag. Så frågan är vart Chrippa kommer ta vägen. Läser man mellan raderna så verkade hyresvärden mest tycka det var skönt att bli av med Chrippa.

Flertalet klagomål redan och krossat fönster. Inte den roligaste hyresgästen. Kanske borde försöka hyra ett hus ute på landet så kan har gorma hur bäst han vill.

Han kommer inte säga upp något kontrakt .
Citera
2024-02-07, 13:36
Medlem
Undrar hur mycket pengar Anjo dragit in nu på detta drama, han börjar ju drömma om hus och studsmatta till sina barn i den stora trädgården de ska ha. Det här dramat är i akt 2, nu verkar det bli minst 3-4 akter långt.

Anjo räknar in cash och dramat bara fortsätter. Det som skulle vara en sak mellan två vuxna människor, har nu blivit ett allmänt skådespel, som alla inblandade tjänar stora pengar på. Skämskudde deluxe.
Citera
2024-02-07, 13:37
Medlem
Spritnotas avatar
Vem är Chrippas manager? Måste vara en redan etablerad som kunnat skaka fram så många samarbeten på kort tid, och troligen bränt lite av sitt förtroende i branchen på köpet. Så, vem är det?
Citera
2024-02-07, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Linnea har ingen skam i kroppen.. Hon vet att hon inte får vara i lägenheten ändå sitter hon där och såklart i hans kläder...

Påstår att C har ännu mindre skam i kroppen som väljer att gå tillbaka till någon som misshandlat hans dotter eller gjort något brott emot hans dotter.
C agerar noll ansvarsfullt
Citera
2024-02-07, 13:39
Medlem
Det går snabbt i Hockey. Förra vecka var Chrippa bästa pappan i världen trots allt som framkommit om vad han sysslat med framför dottern. Men nu minsann när han tar dit baaaarnmisshandlaren då är det andra puckar. Vad finns det nu igen för bevis på att barnet har blivit misshandlat? Att kanske Sveriges största mytoman har sagt det och att ett svartsjukt ex som hatar tjejen har haft ett eget förhör med sin dotter? Faktiskt helt otroligt att det blivit någon form av allmän sanning att någon är en barnmisshandlare för att två personer som har allt att vinna på att folk tror det, säger det. Återigen är vi tillbaka till den härliga logiken i att Chrippa ljuger om allt annat, men allt det dåliga han sagt om Linnea stämmer minsann.
Citera
2024-02-07, 13:46
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noclue90
Jag vet ju inte men kan ju vara att han inte vill ha ansvar att hålla koll på nycklar eller att de ska finnas tillgängliga för andra inblandade också på något sätt ifall Jocke befinner sig i huset eller på resa eller någonting och om hyresvärden möjligtvis har sitt kontor nära om det skulle vara så. Plus att det inte kan missbrukas på samma sätt om han ändå måste tillkalla hyresvärden.
Men jag vet inte men menar mest att precis som när drevet pågick som mest att man inte ska snöa in sig på något för fort. Och eftersom hyresvärden uppenbarligen kom och låste upp så borde det finnas något avtalat för annars riskerar ju de väldigt mycker.

Jo. Kan tycka att Anjo mfl i så fall skriver det i sina videos.
Istället kör man med ”haha hyresvärden var visst med”. Ett rimligare svar hade i så fall varit ”Joakim har med hyresvärden ett avtal med soc där hyresvärd (lr w/e) har rätt att gå in i lgh”.

Istället kör man med kortet ”det är Joakims lägenhet han gör vad han vill”.

Därav ”drevet” om hemfridsbrott osv. Dom får skylla sig själva kan man tycka.
Citera
2024-02-07, 13:50
Medlem
Citat:
Istället kör man med ”haha hyresvärden var visst med”. Ett rimligare svar hade i så fall varit ”Joakim har med hyresvärden ett avtal med soc där hyresvärd (lr w/e) har rätt att gå in i lgh”.

Men det är klart att Jocke inte har något personligt avtal mellan soc och hyresvärden haha. Återigen kommer dessa konspirationsteorier upp om olika saker. Det är inte riktigt så soc jobbar, tack och lov.
Citera
2024-02-07, 13:53
Medlem
Citat:

Det köper jag helt och hållet och jag tycker fortfarande att hela drevgänget gjort så sjuka fel så jag försvarar dem definitivt inte men nu när detta dykt upp och det ändrat riktning så borde man bara ligga lågt med förutfattade antaganden den här gången.
Och som sagt iom att hyresvärden som ju är en utomstående person (och förhoppningsvis beter sig enligt regelverket för yrkesrollen och avtalen) var på plats så känns det ju rimligt att de ändå vet vad som gäller och inte skulle släppt in Jocke och Anjo om det inte var lagligt och något som de kommit överens om innan. För till skillnad från influencerna så har ju hyresvärden en yrkestitel att vara rädd om.
Citera
2024-02-07, 13:55
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
I vilken video ser du Linnea bara sitter där utan att reagera? Finns ingen sån video ute på nätet såvitt jag vet.

Men man kan ju ändå förstå att hon blev tagen på sängen "bokstavligt talat" och inte riktigt veta hur hon skulle reagera när Jocke, Anjo, Lisen och hyresvärden dyker upp.

https://streamable.com/8d4jhm

I denna video.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in