2024-02-07, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Har han överlåtit den i andrahand lovligt, då har han absolut i gen rätt att gå in I lägenheten och filma någon annans privatliv och sen sprida det på nätet. Hemfridsbrott !!
Ja, det håller jag med om.

Jag frågar om uppgiften den skribenten skrev att Jocke hyrde ut olovligt.
Citera
2024-02-07, 12:14
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Spelar ingen roll, och hade jocke nyckel , varför är då hyresvärden där och låser upp?

För att Jocke står på kontraktet och hade nyckel dit med.
Citera
2024-02-07, 12:15
Medlem
Var han än bor Chrippa så börjar snart grannarna att klaga till hyresvärden, förmodligen för att han gapar hela tiden. Han får nog flytta ut på landet, i ett ödsligt hus.

Borde han inte lärt sig tidigare att ta hänsyn, han vet ju att han fått många klagomål?
Citera
2024-02-07, 12:15
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Ugh det spelar ingen roll att kontraktet är på Jocke.. han har mer eller mindre överlåtit lägenheten i olovlig andrahand till Chrippa. Han får inte gå in där med eller utan hyresvärd. Det där är hittepå-regler för att passa ens narrativ.

Hyresvärden har dock gjort ett större fel än Jocke. Varför hyresvärden kom och låste upp är för mig en gåta.

Dom skulle tillkallat polis och gått den vägen för att få tillträde till lägenheten. Vi bor i Sverige, inte Bolivia.

Absolut om det nu inte funnits ett avtal absolut.
Citera
2024-02-07, 12:16
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Det va inte min fråga.

Hyr Jocke ut lägenheten olovligt i andrahand till Chrippa?

Har Joakim lämnat lägenheten till Chrippa och sagt att han ”ordnat lägenhet till Chrippa och Julia”? Svar ja. Är det en olovlig andrahandsuthyrning? Mest troligt.

Om det inte är en olovlig andrahandsuthyrning så kvittar Joakims ”jag har kontrakt”-argument. För i så fall är lägenheten 100% Chrippas under den tid andrahandsavtalet gäller.
Citera
2024-02-07, 12:16
Medlem
Vem är den hyresvärden i filmen?
Det är olagligt att gå in sådär utan anledning att man tror att det är fara för någons liv
Citera
2024-02-07, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wick
För att Jocke står på kontraktet och hade nyckel dit med.

Precis och som jag förstår det så kommer han säga upp kontraktet idag. Så frågan är vart Chrippa kommer ta vägen. Läser man mellan raderna så verkade hyresvärden mest tycka det var skönt att bli av med Chrippa.

Flertalet klagomål redan och krossat fönster. Inte den roligaste hyresgästen. Kanske borde försöka hyra ett hus ute på landet så kan har gorma hur bäst han vill.
Citera
2024-02-07, 12:17
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Precis och som jag förstår det så kommer han säga upp kontraktet idag. Så frågan är vart Chrippa kommer ta vägen. Läser man mellan raderna så verkade hyresvärden mest tycka det var skönt att bli av med Chrippa.

Flertalet klagomål redan och krossat fönster. Inte den roligaste hyresgästen. Kanske borde försöka hyra ett hus ute på landet så kan har gorma hur bäst han vill.

Hoppas han blir hemlös.
Citera
2024-02-07, 12:18
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wick
Absolut om det nu inte funnits ett avtal absolut.

Avtal mellan bröderna ja. Då får Joakim gå rättsligt om han vill det.

Avtal mellan bröderna ger honom inte rätt att köra med egna regler och konstapel Anjo. I så fall borde han avtalat att han får behålla ett set nycklar så han kan komma och hämta Chloe.
Citera
2024-02-07, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Var han än bor Chrippa så börjar snart grannarna att klaga till hyresvärden, förmodligen för att han gapar hela tiden. Han får nog flytta ut på landet, i ett ödsligt hus.

Borde han inte lärt sig tidigare att ta hänsyn, han vet ju att han fått många klagomål?

Dålig impulskontroll och förmodad adhd ställer till det hela. Han fungerar inte som vi andra.
Citera
2024-02-07, 12:19
Medlem
wicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nariiouh
Avtal mellan bröderna ja. Då får Joakim gå rättsligt om han vill det.

Avtal mellan bröderna ger honom inte rätt att köra med egna regler och konstapel Anjo. I så fall borde han avtalat att han får behålla ett set nycklar så han kan komma och hämta Chloe.

Avtal med soc också.
Citera
2024-02-07, 12:19
Medlem
Nariiouhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av What-do-u-meanhi
Vem är den hyresvärden i filmen?
Det är olagligt att gå in sådär utan anledning att man tror att det är fara för någons liv

Inte ens då får man gå in utan att polis närvarar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in