Citat:
Ursprungligen postat av
bellesblues
Jag förstår inte varför det verkar helt normaliserat för dom som följer detta drama att Jocke och Anjo med utpressning försöker tvinga Crippa till att inte vara med Linnea. Han är ju för fan en vuxen man som har rätt att ta egna beslut!
Det är så slugt av Jocke att låtsas vara en förstående och stöttande bror när han inte alls är det egentligen. Allt ska ju vara på Jockes premisser annars hamnar Crippa på gatan. Crippa ska vara med Julia inte Linnea annars hamnar Crippa på gatan osv.
Vad fan är det för stil? Hade min bror betett sig så, så hade jag bett honom dra långt åt helvete för länge sedan.
Sedan så borde inte Crippa tagit hjälp av sin bror från första början då han borde veta hur han är och vad han kräver i gengäld för att han ska hjälpa honom med boende. Han borde ha löst ett eget hem såklart, han är trots allt en vuxen man och pappa. Det är hans skyldighet att skaffa sig och dottern ett hem!
Det där skrev jag om redan när Chrippa släpptes ur häktet.
Förtals gänget hade planerat allt, dem hade i ca 4-5 videos, 8-10 timmar, planerat Chrippas liv, han och Julia skulle bli familj igen, dem skulle bli ett par.
Dem körde chrippa från häktet hem till Julia. Var det någonsin någon som frågade chrippa vad han ville?