2024-02-07, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dopy
om inte hans familj och vänner drog upp detta offentligt och bråkade offentligt så tror jag det skulle vara mindre hat emot Chrippa.
Ja det hade varit betydligt enklare att enbart nämna att det är slut, och sedan gå vidare med sina olika på projekt på nätet.

Men nu är ju bollen i full rullning så då blir han ju synad utmed fotknölarna.

De vet inte hur man hanterar sitt liv privat och nu är det försent.
Citera
2024-02-07, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lassemannen33
Det spelar ingen roll om det är hans lägenhet, han bor inte i den, de gör någon annan, så jag tror inte det är ok att göra som han gjorde. Men det visar sig, för han filmade ju hemfridsbrott

Det kan ju finnas omständigheter möjligtvis? Om tex Jocke misstänker att det försiggår oegentligheter eller något sånt i lägenheten som han ju står som ansvarig för genom att vara kontraktsägare att det är okej att gå in och kolla. Och i detta fall när det även gäller ett misstänkt brott mot avtal både mot honom men även mot soc kring barnets säkerhet så är det väl prioriterat att få reda på sanningen. Dessutom om de nu har ett sånt avtal så vet man ju inte vilka andra krav Jocke möjligtvis gett Chrippa för att ens få bo i den lägenheten så då är det ju mycket möjligt att det av den orsaken är helt befogat och lagligt att ta sig in som de gjorde.
Citera
2024-02-07, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Jag förstår inte varför det verkar helt normaliserat för dom som följer detta drama att Jocke och Anjo med utpressning försöker tvinga Crippa till att inte vara med Linnea. Han är ju för fan en vuxen man som har rätt att ta egna beslut!
Det är så slugt av Jocke att låtsas vara en förstående och stöttande bror när han inte alls är det egentligen. Allt ska ju vara på Jockes premisser annars hamnar Crippa på gatan. Crippa ska vara med Julia inte Linnea annars hamnar Crippa på gatan osv.
Vad fan är det för stil? Hade min bror betett sig så, så hade jag bett honom dra långt åt helvete för länge sedan.
Sedan så borde inte Crippa tagit hjälp av sin bror från första början då han borde veta hur han är och vad han kräver i gengäld för att han ska hjälpa honom med boende. Han borde ha löst ett eget hem såklart, han är trots allt en vuxen man och pappa. Det är hans skyldighet att skaffa sig och dottern ett hem!

Du har helt rätt i sak och jag håller med dig.

Men skillnaden här är ju att Chrippa själv anklagar Linnea för att ha slagit Chloe, och skyddar inte han sin dotter krävs det att familj (och i detta fallet myndigheter) kliver in så att Chloe slipper bli utsatt för mer skit.

Men kameror och dokumentation för allmänhetens beskådan är ju hur sjukt som helst.
Citera
2024-02-07, 10:00
Medlem
Linnea har ingen skam i kroppen.. Hon vet att hon inte får vara i lägenheten ändå sitter hon där och såklart i hans kläder...
Citera
2024-02-07, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1
Linnea har ingen skam i kroppen.. Hon vet att hon inte får vara i lägenheten ändå sitter hon där och såklart i hans kläder...
Liksom Chrippa som bjöd hem henne.

Båda är av samma smuts.
Citera
2024-02-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VilaVila
Allt Chrippa säger är bluff och båg att folk inte fattar det är galenskap. Han kanske betalar hyran men Jocke är med största sannolikhet borgenär eftersom det inte finns någon som skulle hyra ut till kräftan. Självklart har han känt sig busig och får fjärilar i magen när han tänker på Linnea och bara måste få vara med henne. Han kliver över lik för att bara få vara med henne en liten stund, till och med villiga att kasta bort sitt barn.
Folk som hyllar kräftan hit och dit får ju för fan skärpa sig och öppna ögonen, han är en sopa, narcissist, notorisk lögnare och har enbart sina behov i åtanke.

Han är inte en "king" eller cool snubbe, han är en jävla pajas som är värd skit.

Smart move när han bor två trappor nedanför sin bror Jocke.

Bra gjort av jocke att ställa honom mot väggen och ifrågasätta hans beteende. Jocke som gudfar är 100% bättre farsa än vad chrippa någonsin kommer vara.
Citera
2024-02-07, 10:06
Medlem
bellesbluess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Du har helt rätt i sak och jag håller med dig.

Men skillnaden här är ju att Chrippa själv anklagar Linnea för att ha slagit Chloe, och skyddar inte han sin dotter krävs det att familj (och i detta fallet myndigheter) kliver in så att Chloe slipper bli utsatt för mer skit.

Men kameror och dokumentation för allmänhetens beskådan är ju hur sjukt som helst.

Håller med om att myndigheterna borde klivit in för länge sedan och tagit ungen ifrån honom. Det finns liksom en video där han skjuter anabola i skinkan medans ungen ser på.
Dock så är hela biten med att familjen+anjo tror sig kunna tvinga ett par som uppenbarligen inte är klara med varandra att göra slut helt sjuk.
Det är inte deras ensak. Nu lär iofs socialen ta ungen ändå då Jocke ringde och berättade att Linnea var i hennes närhet. Både Crippa och Julia kommer förmodligen att klassas som olämpliga då dom inte kan se till ungens trygghet i första hand.
Nu är det ju egentligen fritt fram för kärleksparet att börja leta egen bostad och slippa all huvudvärk.
Undrar om det var någon sjuk hämnd mot Crippa för sin egna barndom. Han växte upp på olika hem och institutioner medans Crippa fick kärlek hemma hos mamman. Nu har han sett till så att Crippas dotter hamnar i samma situation.
Citera
2024-02-07, 10:06
Medlem
Carrocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beliverinlife
Linne har anmält crippa TVÅ gånger. Men är villig att sitta instängd i en liten lägenheten i Norrköping 24/7 för att få vara med honom. Ha ha han

Och Chrippa har sagt att Linnéa slagit hans dotter och anklagat honom för att vara kåt på sin egen dotter. Dessa 2, tillsammans med Anjo, Jocke&Jonna, Gustav med flera har byggt ett Mount Everest med lögner och mer där till.

Det här är underhållande, det måste jag faktiskt säga. Vi kommer kunna ta sillsnapsen på midsommarafton ihop samtidigt som vi fortfarande följer detta drama
Citera
2024-02-07, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Infinity1

Citat:
Ursprungligen postat av Colorgreenandpink
Liksom Chrippa som bjöd hem henne.

Båda är av samma smuts.

Chrippa är den största idioten i just denna händelse. Han som far har störst ansvar. Speciellt när han för några videos sen pratade om att sätta Chloe i första hand och ge henne en trygg tillvaro.

Sen började han tänka med kuken. Snubben skulle må bra av att utreda sin adhd. Impulskontroll noll.
Citera
2024-02-07, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
Smart move när han bor två trappor nedanför sin bror Jocke.

Bra gjort av jocke att ställa honom mot väggen och ifrågasätta hans beteende. Jocke som gudfar är 100% bättre farsa än vad chrippa någonsin kommer vara.

Han tar sådana puckade beslut gång på gång, och kör med sitt "jag gör vad jag vill" som en jävla trotsig småunge.
Alla fattar ju att det går skulle hända att han inte kan bete sig som en ansvarig förälder mer än en vecka.
Jag fattar inte varför man har höga förhoppningar om det här puckot? Han kommer aldrig att ändra sig, han har noll respekt för andra och får han inte som han vill så kommer hans aggressiva sida fram.

Jag backar varken Linnea eller Chrippa i den här sörjan, men jag blir mer och mer övertygad om att den riktiga boven som skiter till det jämt och skapar situationer är herr kräfta.
För helvete, han kallar barnets mamma för "Fitt-Julia" inför barnet så att hon upprepar ordet. Här kommer hans "fina" sida fram hur han beter sig. Den där psykiska misshandeln han utövat mot Julia kan vi ju alla kanske endast om att det finns en stor sanningshalt i den. Att han blev aggressiv innan han stack till Barcelona är otäck.
Han är en pissluffare!
Citera
2024-02-07, 10:16
Medlem
Alltså en sak måste man komma i håg. Skabbis har lovat soc att inte träffa Linnea då Linnea är misstänkt för brott mot Chloé. Om han gör det face to face utan barn är hans business men nu fanns hans dotter med. Det som förmodligen också har hänt är det att Jocke har garanterat lugn och ro och ordning. Nu har det bevisligen inte skett eftersom polis är tillkallad tre gånger på mindre än ett dygn till adressen, vara en av gångerna skall vara ordningsstörning alltså gap och skrik.

Om du ingår en överenskommelse med soc, du fuckar upp allt du sagt till soc. Det får konsekvenser tro mig, då har soc all rätt i världen att åka till bostaden och hämta barnet eftersom det måste placeras akut i trygghet. Vad jag fattade när Skabbis greps i Stockholm så fick dom använda el på honom för att lugna ner sig. Då såg man förmodligen en hotbild att soc kunde råka illa ut så därför kom man i sällskap med polisen och en låssmed om det är så att man inte öppnar dörren.

Sen sitter alla och säger Jocke har inte rätt att gå in i lägenheten - jo han har ju det. Han har gått i borgen för skabbis, så han står på kontraktet den enda skillnaden är att skabbis namn står på brevlådan och dörren. Och JA det är Jocke som ringt soc så att dom kan hämta Chloé för att köra henne till Julia. Skabbis är rökt som farsa nu, finns inte en handläggare på soc som ens kommer ge honom bevakat umgänge.

All heder till Jocke som agerar för barnets bästa. Men vad fan Anjo hade där att göra undrar jag fortfarande.
Citera
2024-02-07, 10:17
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bellesblues
Jag förstår inte varför det verkar helt normaliserat för dom som följer detta drama att Jocke och Anjo med utpressning försöker tvinga Crippa till att inte vara med Linnea. Han är ju för fan en vuxen man som har rätt att ta egna beslut!
Det är så slugt av Jocke att låtsas vara en förstående och stöttande bror när han inte alls är det egentligen. Allt ska ju vara på Jockes premisser annars hamnar Crippa på gatan. Crippa ska vara med Julia inte Linnea annars hamnar Crippa på gatan osv.
Vad fan är det för stil? Hade min bror betett sig så, så hade jag bett honom dra långt åt helvete för länge sedan.
Sedan så borde inte Crippa tagit hjälp av sin bror från första början då han borde veta hur han är och vad han kräver i gengäld för att han ska hjälpa honom med boende. Han borde ha löst ett eget hem såklart, han är trots allt en vuxen man och pappa. Det är hans skyldighet att skaffa sig och dottern ett hem!

Om du lyssnade på Anjos video när Jocke pratar med Chrippa så hade du svaret.

Jocke säger du får vara med Linnea, men inte när Chloe är där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in