2024-02-07, 05:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Det är inte storbondens jobb att utse köksansvarige ärthjärna. Hon blev arg för att folk påstår att hon mobbar folk.
Givetvis är det storbondens jobb att fördela arbetsuppgifterna, det vet alla som följer farmen. Du verkar också vara en mobbare, snart vill du väl att jag ska äta ditt bajs?
2024-02-07, 07:55
Medlem
Jennifer är inte av annan ras, så att prata om andra som vita (och hon ej varande) är så urbota dumt.
2024-02-07, 08:27
Medlem
Banditas avatar
Ok, vi gör ett sista försök för ursulas skull.

Det spelar ingen roll att Jennifer är Latina. Och jag håller med om att det är onödigt av andra också att belysa hennes eventuella härkomst, för utgången hade varit densamma oavsett om hon var Latina, grek, svennebanan, dansk, amerikan, korean eller whatever. Men spetsa öronen, ta på glasögonen, håll i hatten och ta ett djupt andetag, för nu kommer chocken:

Man kan inte gå runt och skrika, förolämpa och bete sig aggressivt mot människor och sedan tycka synd om sig själv för att samma människor inte blir särskilt förtjust i en.

Processa den tanken iallafall i två minuter innan du hasplar ur dig valfri ursäkt till varför denna tumregel (som de flesta börjar begripa redan i förskoleålder) inte är applicerbar på henne för att hon är unik och inte behöver följa samma sociala koder som resten av befolkningen.
2024-02-07, 08:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita

Det spelar ingen roll att Jennifer är Latina. Och jag håller med om att det är onödigt av andra också att belysa hennes eventuella härkomst, för utgången hade varit densamma oavsett om hon var Latina, grek, svennebanan, dansk, amerikan, korean eller whatever. Men spetsa öronen, ta på glasögonen, håll i hatten och ta ett djupt andetag, för nu kommer chocken:

Man kan inte gå runt och skrika, förolämpa och bete sig aggressivt mot människor och sedan tycka synd om sig själv för att samma människor inte blir särskilt förtjust i en.

Processa den tanken iallafall i två minuter innan du hasplar ur dig valfri ursäkt till varför denna tumregel (som de flesta börjar begripa redan i förskoleålder) inte är applicerbar på henne för att hon är unik och inte behöver följa samma sociala koder som resten av befolkningen.
Gaphalsen skämmer ut både sig själv och sina landsmän. Väldigt okvinnlig och stöddig. Tv4 är proffs på att hitta knäppgökar till sina såpor. Troligen ett krav för att få deltaga. Per är den enda normala och värdig vinnare.
Senast redigerad av Vipan 2024-02-07 kl. 09:06.
2024-02-07, 09:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bandita

Jennifer är en av de svartskallar som häller bensin på rasismelden i Sverige. Hon är så otroligt färdig som människa, otrevlig och har noll empati för att inte nämna hennes ickebefintliga förmåga att se på sig själv utifrån. Ser dock ut att ha snygga bröst! Det ska hon ha.
2024-02-07, 10:08
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Deepsearch
Jennifer är en av de svartskallar som häller bensin på rasismelden i Sverige. Hon är så otroligt färdig som människa, otrevlig och har noll empati för att inte nämna hennes ickebefintliga förmåga att se på sig själv utifrån. Ser dock ut att ha snygga bröst! Det ska hon ha.
Hon har vackra ögonfransar också....
2024-02-07, 10:14
Medlem
drinksareonmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deepsearch

Helt rabiat, hade nog inte kunnat hålla mig från att ge henne en rejäl lavett om man varit med i programmet.
2024-02-07, 10:37
Medlem
Jag håller på Jennifer.

Hon gjorde det hon behövde göra för att skydda sina kompisar. Och blev ensam kvar med en stor grupp människor som mobbar henne. De är sju, hon är en. Och ändå säger de att det är hon som mobbar dem. Ungefär som i en lågstadieskola.

De saboterar medvetet och gör allt vad de kan för att undergräva hennes auktoritet som storbonde. Bara en sådan sak som att ingen fixat mat, så som tydligen gjorts utan att någon behövt säga till när andra personer varit storbonde.

Det är fegt och dåligt beteende. De hade inte betett sig likadant mot till exempel Jojje trots att han också var en del av pakten. De gjorde det inte heller mot Tim. Men Jennifer upplever de som svag så därför gör de så här.

De provocerar henne så att hon blir upprörd och säger något dumt och sedan skrattar de åt henne. Som Per. "Det kanske är hennes bajs vi får äta". Och det i ett läge när han själv säkerligen deltagit i att sabotera middagsbestyren. Inget vidare beteende av en äldre herre mot en ung tjej.

Trots deras brister framstår faktiskt Pakten nu som det mer sympatiska gänget.
2024-02-07, 10:50
Avstängd
Nästa vecka blir det ingen från töntpakten som blir storbonde. Ska bli kul att se när en av fjollorna ska upp till kamp. Vill se Per slänga runt med tuffe Tim mot skrivmaskinen. Då blir förstås Galten nästa bonde igen. Spännande. Och mycket tårar från dom 2 paktarna. Haha....
2024-02-07, 11:04
Medlem
Nu har jag tänkt och kommit fram till gissningen att det är Jennifer som står för regelbrottet genom att skrika Ät min bajs till deltagarna. Tror nog att det står i reglerna att sådant språk inte är okej. Hoppas det resulterar i att hon åker ut.
2024-02-07, 11:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Jag håller på Jennifer.

Hon gjorde det hon behövde göra för att skydda sina kompisar. Och blev ensam kvar med en stor grupp människor som mobbar henne. De är sju, hon är en. Och ändå säger de att det är hon som mobbar dem. Ungefär som i en lågstadieskola.

De saboterar medvetet och gör allt vad de kan för att undergräva hennes auktoritet som storbonde. Bara en sådan sak som att ingen fixat mat, så som tydligen gjorts utan att någon behövt säga till när andra personer varit storbonde.

Det är fegt och dåligt beteende. De hade inte betett sig likadant mot till exempel Jojje trots att han också var en del av pakten. De gjorde det inte heller mot Tim. Men Jennifer upplever de som svag så därför gör de så här.

De provocerar henne så att hon blir upprörd och säger något dumt och sedan skrattar de åt henne. Som Per. "Det kanske är hennes bajs vi får äta". Och det i ett läge när han själv säkerligen deltagit i att sabotera middagsbestyren. Inget vidare beteende av en äldre herre mot en ung tjej.

Trots deras brister framstår faktiskt Pakten nu som det mer sympatiska gänget.
Hur tycker du att Jennifer hanterade Ronjas försök att prata med henne, och hennes försök att beskriva sina känslor för Jennifer?

Jennifer var iskall mot Ronja. ”Du betyder inget för mig”, ”Du är så betydelselös så jag orkar inte ens frysa ut dig” osv. Tycker du att det är ett respektfullt bemötande av en person som berättar att den känner sig utfryst och mobbad?

Är det ok att Jennifer tydligen går runt och säger att Cornelia hade haft det 100% roligare utan Ronja på Farmen? Eller är det ett mobbarbeteende, där Jennifer säger att Ronja alltså är tråkig att umgås med?

Jennifer hade kunnat bemöta Ronja med empati. Då hade kanske Jennifer själv blivit bemött med empati och hjälp i sitt storbondeskap av gruppen. Nu tycker Jennifer att hon själv har all rätt att bemöta Ronja taskigt och respektlöst, men verkar inte fatta att det påverkar även övrigas syn på henne.

Magnus har helt rätt när han säger att Jennifer har sig själv att skylla. Först beter hon sig som skit mot folk i gruppen. Sen skickar hon iväg sina enda två allierade. Vad tror hon ska hända?
2024-02-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drinksareonme
Helt rabiat, hade nog inte kunnat hålla mig från att ge henne en rejäl lavett om man varit med i programmet.

Det är ju bankgaranti på att man skulle åka ut efter första konfrontationen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in