2024-02-06, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Man förstår varför Ukraina inte retirerar till andra försvarslinjer med dessa fina siffror. Jävlar vad desperata ryssarna måste vara som bara mosar in soldater i köttkvarnen!

Jag skulle ta 20:1 med en nypa salt. Även om det inte är svårt att tro att det är så med tanke på hur Ryssen beter sig.
Citera
2024-02-06, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Ukraina kommer inte gå med på vapenvila. De vet vad det betyder.

Borde vara bra för Ukraina nu när vapnen börjar tryta.
Citera
2024-02-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon

Hur är det bra att låta ryssen förstärka sina positioner?
Citera
2024-02-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bema56
Har Turkiet godkänt domstolen? Omså så måste de göra det. Tror inte Putin åker om det är på det viset….

Nej dom har nog inte godkänt det. Men dom har ju godkänt Sverige i Nato, så konstigt sammanträffande.
Citera
2024-02-06, 18:20
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Jag skulle ta 20:1 med en nypa salt. Även om det inte är svårt att tro att det är så med tanke på hur Ryssen beter sig.

Absolut men även om det är hälften så är det ändå sanslösa siffror som vilket annat land i världen tagit som anledning att avbryta sina offensiver.
Citera
2024-02-06, 18:20
Medlem
Citat:
Hur är det bra att låta ryssen förstärka sina positioner?

man förstärker ju sina egna också.
Citera
2024-02-06, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av handtralala
Absolut men även om det är hälften så är det ändå sanslösa siffror som vilket annat land i världen tagit som anledning att avbryta sina offensiver.

Jo men vi pratar om Ryssar här och de har sin egna taktik. https://www.youtube.com/watch?v=XDWcg8dh930
Citera
2024-02-06, 18:22
Medlem
Citat:
man förstärker ju sina egna också.

Det finns absolut inga fördelar med att ge Ryssarna tid att pusta ut.
Citera
2024-02-06, 18:34
Medlem
Inhale82s avatar
Citat:

Knappast, Ukraina har så de klarar sig.
Och nu har EU ledarna bestämt att man ska skicka ett herrejösses paket på hela *trumvirvel* 50 miljarder Euro!
https://www.bbc.com/news/uk-68165971

Det är ju lite värre för Ryssen som snart passerat 400 000 dödade.
Idag dör det över 1000 Ryssar om dagen (i snitt)
Tidigare ansåg man att 500-600 dödade orcher om dagen var extraordinärt som firades med tårta.

Vi passerar snart 20 000 utslagna tanks och armerade fordon, och Ryssland räknas bara ha cirka 3000st. tanks kvar.
Ska de inte tömma av helt så har de "råd" att förlora ungefär 50st. i månaden för att kunna fylla på med nya.
De förlorar mellan 15-30 om dagen i den här takten så den ekvationen ser inte speciellt lovande ut heller för Ryssland.

Ukraina får både tanks och utrustning levererat på stadig basis från allierade.
Citera
2024-02-06, 18:34
Medlem
Citat:
Nej dom har nog inte godkänt det. Men dom har ju godkänt Sverige i Nato, så konstigt sammanträffande.
I vilket avseende är det ett konstigt sammanträffande?

Upplys mig, jag sliter med att leta efter något sammanträffande men jag kan inte hitta något, hjälp mig.
Citera
2024-02-06, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teu
Ska nog påpekas att Sovjetunionen 1940 hade 40-50 miljoner fler innevånare än Pissryssland har idag, och att medelåldern då var betydligt lägre än idag. Ryssland kan inte fortsätta svälja såna förluster.

Ska också påpekas att Sovjet inte var med förens 1941.
Citera
2024-02-06, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Sammanfattning av vad nazistukrainare skrivit på tråden dom två senaste åren.

Ryssarna har slut på pengar kriget kommer ta slut när som helst ekonomin är kraschad.
Ryssland har slut på ammunition och vapen kriget kommer inte vara så länge till.

Det dör 1000 Ryssar om dagen snart kommer det inte finnas folk kvar.

Well listan kan göras lång men jag börjar på allvar tro att ni nazister verkligen tror på era lögner, ni skriver dynga dag in dag ut angående att kriget går dåligt för Ryssarna men ändå så är det Ryssarna som erövrar mer en vad zigenarelandet ukraina har gjort den senaste tiden.

Så nu till min fråga ni har pratat i flera år om att ryssarnas ekonomi är död hur kan man fortfarande hålla på att kriga? Det dör 1000 Ryssar om dagen ifall jag har gjort min matte korrekt så innebär det att det dör 30.000 Ryssar i månaden vilket motsvarar ungefär 180*000 soldater på ett halvår bara en dum fåne skulle tro på dessa lögner.

Jag har följt tråden sen dag 1 och sedan dag ett har samma människor skrivit massa dynga som har noll sanningshalt.

Du som vet sanningen.
Berätta mer om hur Rysslands ekonomi mår och om hur många av Mordors vodkaknektar som dör i striderna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in