Citat:
Intressant. Jag skulle säga att du är den mest trovärdiga förmedlaren av vetenskapliga rapporter här, eftersom du inte uppvisar partiskhet åt något håll utan verkar genuint intresserad av vad forskarna hittar. Det är precis så här vetenskapen fungerar, man tar sig framåt genom att undersöka och ta reda på möjliga samband.
Citat:
Kul att se att patienter börjar ifrågasätta sina läkares rekommendationer om att ta "the clot shot". 😍🥰
https://www.nytimes.com/2024/01/27/opinion/covid-vaccine-skepticism-doctor.html
https://www.nytimes.com/2024/01/27/opinion/covid-vaccine-skepticism-doctor.html
Citat:
Jag tror det dött betydligt fler än 20 tusen. I fall där covid haft en betydande del av förklaringen. I fall där vederbörande exempelvis fått skador på lunga och hjärta och avlider några månader senare kommer inte dödsorsaken anges som covid.
Det är bara att studera kurvorna över dödligheten så inser man att något hände år 2020 som vi fortfarande ser konsekvenserna av. Viruset finns där ute oavsett vad du tycker om det. Du kan inte säga att det inte är farligt då det uppenbarligen skadar och dödar varje dag.
Det är bara att studera kurvorna över dödligheten så inser man att något hände år 2020 som vi fortfarande ser konsekvenserna av. Viruset finns där ute oavsett vad du tycker om det. Du kan inte säga att det inte är farligt då det uppenbarligen skadar och dödar varje dag.
Citat:
Nu är det ju inte bara viruset från Wuhan Institute of Virology som är "nytt". Även mrna injektioner samt restriktioner av myndigheter har drabbat oss. Hur fördelningen ser ut mellan skador orsakade av virus samt injektioner är svårt att uppskatta pga den kraftiga bias inom medicinbranchen.
Citat:
Om du bestämt dig för att överdödlighet innan sprutorna berodde på covid, så förstår jag inte hur du samtidigt kan tro att vaccinen haft någon skyddande effekt. Överdödligheten har ju bara fortsatt stiga sen sprutorna kom, generellt sett.
Hur får du ihop dom här två sakerna i din hjärna?
Hur får du ihop dom här två sakerna i din hjärna?
Citerade er alla för att ni säkrare skulle se detta. Jag har inte sett kurva/diagram så jag vet inte hur stigningen ser ut, men British Heart Foundation beskrev just (22 januari) rekordet vi ser i hjärtrelaterade dödsfall just nu, som har stigit varje år 2020-2022:
"The number of people dying before the age of 75 in England from heart and circulatory diseases has risen to the highest level in over a decade, according to our new analysis. (...)
Since 2020, the premature death rate for cardiovascular disease has risen year-on-year and latest figures for 2022 show that it has reached 80 in 100,000 in England in 2022 – the highest rate since 2011." https://www.bhf.org.uk/what-we-do/news-from-the-bhf/news-archive/2024/january/early-heart-disease-deaths-rise-to-14-year-high
De räknar upp möjliga orsaker såsom fetma men också Covid. Det är det säkert, men även vaccinet har ju en negativ effekt på en del yngres hjärta.
Jag fick länken till dem och till artikeln jag tar upp nedan från Dr Philip McMillan, som lade ut en Youtubevideo med analys av det för 4 timmar sedan (https://www.youtube.com/watch?v=nN9GCEhi478)
Han tar alltså dessutom upp en mycket intressant vetenskaplig studie från 19 september 2023 men en sak som han inte tar upp angående den är att vi ju har sett senare studier som säger att vaccinets spikprotein finns kvar i upp till 6 månader, och det sa denna studie kanske indirekt också, för de har nämligen sett hjärtinflammation i sex månader efter mRNA-Covid-vaccinering. Jag citerar nu från resultatet:
"In our study, patients who underwent imaging 1–180 days after their second vaccination showed elevated myocardial 18F-FDG uptake on PET/CT scans compared with nonvaccinated patients, but patients imaged more than 180 days after vaccination did not. A recent cardiac MRI study reported a similar pattern of myocardial injury between SARS-CoV-2 vaccine–associated myocardial inflammation and other causes of myocardial inflammation but found that vaccine-related myocardial abnormalities were less severe (13). Thus, even though vaccinated patients in this study showed elevated myocardial 18F-FDG uptake on PET/CT scans up to 180 days after vaccination, this could result from relatively minor inflammation and may not represent severe myocardial abnormalities.
Previous studies have shown that increased 18F-FDG uptake in the axillary lymph nodes of vaccinated patients can persist for 2–3 weeks (23–25). Data from the current study suggest this may persist for longer, as patients who underwent imaging 1–120 days after their second vaccination had higher axillary lymph node 18F-FDG uptake compared with nonvaccinated patients. When compared with cardiac MRI (8), PET/CT can provide information about inflammation for the whole body, and in the current study, 18F-FDG uptake in the liver and spleen was also found to be higher in the vaccinated group versus the nonvaccinated group."
Deras ord "may not represent severe myocardial abnormalities" betyder ju också att det tvärtom kan representera allvarliga hjärtmuskefel.
Samma sak med deras bakgrund: "Patients who developed myocarditis after SARS-CoV-2 vaccination show abnormalities on cardiac MRI scans. However, whether myocardial changes occur in asymptomatic individuals after vaccination is not well established."
Alltså: Hur många som får hjärtmuskelförändringar efter vaccinet generellt sett är inte känt...
Och deras slutsats är alltså:
"Conclusion
When compared with nonvaccinated patients, asymptomatic patients who received their second vaccination 1–180 days prior to imaging showed increased myocardial 18F-FDG uptake on PET/CT scans." https://pubs.rsna.org/doi/10.1148/radiol.230743
6 månaders produktion av inflammerande spikproteinfragment i en del människors kroppar efter Covid-vaccin alltså. Även Covid kan ge hemska följder, Reddit med människor som lider av detta är intressant, någon av dem påpekar vilken mardröm det känns som att samhället nu fortsätter som vanligt trots att Covid som de råkat ut för finns kvar (https://www.reddit.com/r/covidlonghaulers/), men detta gäller ju även vaccinet. Däremot verkar ju samhället nu vilja strunta i att diskutera vare sig Covid eller de problem med vaccinen som faktiskt finns.
Senast redigerad av Lamento 2024-02-06 kl. 01:18.
Senast redigerad av Lamento 2024-02-06 kl. 01:18.