2024-02-06, 13:49
Medlem
Fyrfaldets avatar
Lägg in dina kläder i tvättmaskinen och gå hem bara? Du är den enda som betedde sig konstigt i den här situationen.
Citera
2024-02-06, 13:52
Medlem
tilsammansnus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FalbygdensStruts
Gjorde jag fel som sa till grannen att gå? Eller gjorde killen fel som argumenterade emot mig när jag satte en gräns mot en annan människa?
Ditt fel var att sätta teamplay etikett på din relation med killen, dvs att han är skyldig vara ja-sägare / andrafiol i alla svängar du gör bland omgivningen. Och sen att likställa det nu inträffade med betydelsen av era framtida barn. Killens fel var att överhuvudtaget vara i tvättstugan, än mer blanda sig i.

Hör och häpna men vi killar kan inte läsa tankar så det var inte omoget av han att försöka kommunicera hur han tänker , utröna var minorna ligger i fältet.
Citera
2024-02-06, 13:54
Medlem
Sjävklart har du rätt. Om det är någonstans man kan börja hata sina grannar så är det i tvättstugan och när de tvunget ska dra över tiden av tusen olika helt irrelevanta anledning. Trodde dock alla hade sluppit ifrån dessa usla bokningssystem som möjliggör dylikt.
Jag tycker i första hand att du ska ta kontakt med värden och förklara det hela, samt lägga in ett förslag till dem om att byta till ett vettigare bokningsystem, så ni slipper alla dessa som tvunget inte kan sköta sina tvättider.
Citera
2024-02-06, 13:56
Medlem
Nickeess avatar
Jag förstår att du stör dig, men det där är ganska vanligt när man delar tvättstuga. Du skapade en överdriven dramatisk situation ur ren hysteri, en löjlig sådan, förvänta dig inte en "vi-mot-världen" deal när du beter dig som ett barn. Jag tycker att det är hedervärt att din pojkvän inte är en toffel som styrs av dina känslomässiga stormar, det är en bra egenskap som grundar dig i verkligheten.
Citera
2024-02-06, 13:57
Medlem
BigBusinesss avatar
Där jag har bott har man alltid fåtträtt att torka en stund efter tvätttiden.

Obehagligt för din granne att ha en granne som upplever obehag av ens blotta närvaro.
Citera
2024-02-06, 14:00
Medlem
TS verkar allmänt psykiskt instabil.
Du borde nog ta en paus från nära relationer och jobba på dig själv istället.
Citera
2024-02-06, 14:00
Medlem
Ostepopss avatar
Du låter ju som en otroligt anal autist, påminner om han idioten som skämdes för att handla toapapper.

Herre gud vilka jävla dårar det finns alltså, du borde fan skämmas.
Citera
2024-02-06, 14:01
Medlem
Upplyftens avatar
Din kille gjorde fel, han skulle ha hållit käften.
Alla killar vet att ett fruntimmer som uppehåller sig i tvättstugan och kök är en regerande drottning på visit i hennes jaktmarker där. Han lär inte få något pök på ett tag
Citera
2024-02-06, 14:23
Medlem
När man bor i hyresrättslägenhet måste man vara bestämd
från början, många tänker kanske ”en gång är ingen gång” men tvärtom så brukar det vara ”ger du fingret tar de hela handen”.
Citera
2024-02-06, 14:27
Medlem
Låter som att du behöver medicin mot ångest. Snubben stör ju inte ens din tvätt cyklus då du inte ska torka tvätt ens.
Citera
2024-02-06, 14:28
Medlem
psykadelikatessens avatar
Vanlig kutym är väl att man har rätt till åtkomst till tvättstugan i upp till 30 minuter efter att ens bokade tid gått ut, så att man kan hämta torkad tvätt osv

Så har det alltid fungerat på de platser jag bott, iallafall,

Varför kände du dig otrygg för? Har han varit hotfull när ni träffats i trappen?
Citera
2024-02-06, 14:29
Medlem
Där jag bor är tvättmaskinerna så slitna att en tvätt på 60 grader tar 1timme och 20 minuter trots att det står 1timme. Vi kanske är grannar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in