2024-02-06, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Är så trött på de här kriminella och sprängningar . Dags för militära att ta över så får de öva . Polisen ligger efter mycket eller så vill de vara polis men inte jobba . Nu tycker jag att Sverige får vakna nu . Vi måste kunna vara i trygga och fred i vårt eget hem

Ja och dessa kommentarer har funnits sen 2008 och de blir ju inte mer än så. *Knyter näven i fickan*
Citera
2024-02-06, 08:13
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Varför måste de gälla sprängning i Strängnäs för du ska tro de kopplat till Räven. Har du sovit i ett år eller han attackeras överallt i Sverige.

Då har Du nog missat både min länk och det uttalandet som Räven gjorde i sammanhanget.
Citera
2024-02-06, 08:22
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Om det eventuellt skulle kunna vara en koppling till Räven så borde det gå ganska lätt att hitta den. Explosionen bör inträffat någonstans här och högst troligen kring "fyrkanten" till vänster där gatan upp är avspärrad: https://i.imgur.com/OZfwEln.png
Citera
2024-02-06, 08:29
Medlem
Karmans avatar
Ser ju ut att vara ett villaområde på Svedjevägen (om det nu är där)? På SR Ekot tyckte jag de nämnde "Finninge" eller något sådant.
Citera
2024-02-06, 08:39
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Ser ju ut att vara ett villaområde på Svedjevägen (om det nu är där)? På SR Ekot tyckte jag de nämnde "Finninge" eller något sådant.
Svedjevägen 38 börjar polisens avspärrning.

Vad är det för filur som är hotad?

Ser ut som en typisk svensk idyll. Brf och/eller radhusområde med välklippta gräsmattor.
Citera
2024-02-06, 09:05
Medlem
chaoswithins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Svedjevägen 38 börjar polisens avspärrning.

Vad är det för filur som är hotad?

Ser ut som en typisk svensk idyll. Brf och/eller radhusområde med välklippta gräsmattor.
Det är typ en idyll, perfekt för barnfamiljen. Många äldre bor kvar, många invandrare med barn har flyttat dit. Invandrarna som flyttar dit är ofta mer integrerade än genomsnittet.

Men iom att det är hyresrätter så finns det rötägg också.
Citera
2024-02-06, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Då har Du nog missat både min länk och det uttalandet som Räven gjorde i sammanhanget.

Ah jag gick inte in på din länk men har koll på vad Räven sagt om Strängnäs.

Är ju inte första sprängningen mot Räven denna vecka liksom hur kan du missat det Beck du brukar ändå ha koll.
Citera
2024-02-06, 09:12
Medlem
Conny63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertilkarlos
Är så trött på de här kriminella och sprängningar . Dags för militära att ta över så får de öva . Polisen ligger efter mycket eller så vill de vara polis men inte jobba . Nu tycker jag att Sverige får vakna nu . Vi måste kunna vara i trygga och fred i vårt eget hem
Kommer inte hända mycket först en oskyldig svensk familj sprängs i bitar . Tror det är dax att bygga upp större insatsstyrkor i flera städer i Sverige så kan dom ta upp jakten fortare på dom kriminella medan polis spärrar av o genomgår undersök på sprängplatsen . Tror en uppbyggnad av insatsstyrkan ger respekt . Dom har väl mer befogenheter också tror jag .
Citera
2024-02-06, 09:21
Medlem
Kan det vara 48 D kanske?
Citera
2024-02-06, 09:35
Medlem
Melancholymans avatar
Det konstigaste är väl att man aldrig vet vem som spränger…men det är alltid mot Rävens män. Det är säkert svensk militär som utför dåden, de vill sätta hårt mot hårt. Att bryta mot lagen är inget som är obekant för svenska myndigheter, speciellt polisen. Det finns ett parallellsamhället i Sverige, en parallell makt, den måste exponeras och tas bort.
Citera
2024-02-06, 09:35
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av got2bfree
Är ju inte första sprängningen mot Räven denna vecka liksom hur kan du missat det Beck du brukar ändå ha koll.

Det är väl inte så konstigt. Tycker jag är uppdaterad men såg nyss på TV4 att det varit en sprängning varje dag nu sedan 1 februari. Har bara hört om denna och kanske 1 till. Det händer för mycket helt enkelt så man tappar kollen..
Citera
2024-02-06, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfagra666
Kan det vara 48 D kanske?

Inte helt dåligt gissat. Exakt på den adressen bor en av dom som var misstänkta för terrorbrott.
Den äldre brodern skulle jag gissa på att man var ute efter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in